trollemor;o) Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Visste ikke hvilken overskrift jeg skulle bruke, men i dag var jeg på en danseoppvisning hvor mange grupper viste frem det de hadde lært i løpet av våren. En mor som jeg kjenner jublet og dro i gang klapping (til musikken) da hennes barn var på scenen, men forholdt seg i ro ellers. Ekstrem jubel og overdreven "hyllest" til det barna hennes var med på. Det disse barna var med på var under middels og absoltt ikke av det beste som ble vist. Jeg kjenner at jeg blir litt flau på hennes vegne og selv ville jeg aldri fått meg til å gjort det samme. Jeg er meget stolt av mine barn når de opptrer eller spiller fotball, men jubler ikke mer til de enn til andre. Er det normalt å være slik som denne moren? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg blir, som deg, litt flau på deres veiene. Men ser at flere er slik. De ser seg blind på eget barn tror jeg. Ser på det som midtpunkt i verden. Går igjen når de snakker om barna sine også, som om de er verdensmeste i ting som de presterer helt normalt i. Ikke bra for barna heller dette.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg blir, som deg, litt flau på deres veiene. Men ser at flere er slik. De ser seg blind på eget barn tror jeg. Ser på det som midtpunkt i verden. Går igjen når de snakker om barna sine også, som om de er verdensmeste i ting som de presterer helt normalt i. Ikke bra for barna heller dette.. Ja, barna får jo et helt forskrudd bilde av seg selv.. Kjenner jeg henne rett forteller hun barna etterpå at det var deres gruppe som fikk mest applaus.... (Det var det jo, takket være henne....) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg synes ikke det er bra at en mor oppfører seg slik, for det første for de andre barna - for folk følger strømmen, og klapper med (hvis noen setter i gang) og hva med de som ikke får den samme jubelen? Og ikke minst for barnet hennes - kanskje ikke så veldig kult at mamma sitter i salen og oppfører seg som en fjortiss? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg gir nok også mest applaus (altså etter ho er ferdig) til mitt eget barn. Ho holder på med turn, og om jeg skulle gitt like mye applaus til alle så blir man jo nesten gal etter en stund.(Forrige gang ho var med var de 20 i hennes gruppe, og alle var på matta 2 ganger) Men jeg tror ikke at jeg overdriver så mye at andre reagerer. Og snuppa får nok heller ikke noe forskrudd bilde av hvor god ho er. Ho får jo plasseringen etterpå, og da ser ho jo hvor flink/dårlig ho er. Slik super-overdreven-klapping blir jo bare dumt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Det bør være slik at alle - også de som ikke er med på det beste innslaget - får applaus. Jeg synes det nivået du beskriver, blir helt fjollete. Ungene mine hadde vært dødsflaue hvis jeg hadde holdt på sånn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
også en mor Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg synes ikke det er bra at en mor oppfører seg slik, for det første for de andre barna - for folk følger strømmen, og klapper med (hvis noen setter i gang) og hva med de som ikke får den samme jubelen? Og ikke minst for barnet hennes - kanskje ikke så veldig kult at mamma sitter i salen og oppfører seg som en fjortiss? ''fjortiss?'' Og jeg som trodde det holdt med én s *s* hihi 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
også en mor Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg synes ikke det er bra at en mor oppfører seg slik, for det første for de andre barna - for folk følger strømmen, og klapper med (hvis noen setter i gang) og hva med de som ikke får den samme jubelen? Og ikke minst for barnet hennes - kanskje ikke så veldig kult at mamma sitter i salen og oppfører seg som en fjortiss? Håper du tok humoren i innlegget under. Er ingen språknazi! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 ''fjortiss?'' Og jeg som trodde det holdt med én s *s* hihi Fjorårets tiss, skjønner du vel? :-) (fjor-tiss) Joda, jeg så det når jeg hadde sendt det, men det er jo ingen redigeringsmuligheter for pokker:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Håper du tok humoren i innlegget under. Er ingen språknazi! Hehe, ingen fare:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Uff, jeg tror jeg kan være en sånn mamma som klapper litt ekstra når mine barn fremfører noe...men jeg håper det ikke er SÅÅÅÅ iøynefallende som i dette tilfellet.... På fotballkamper prøver jeg å fordele ropene og klappene på alle på laget... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Uff, jeg tror jeg kan være en sånn mamma som klapper litt ekstra når mine barn fremfører noe...men jeg håper det ikke er SÅÅÅÅ iøynefallende som i dette tilfellet.... På fotballkamper prøver jeg å fordele ropene og klappene på alle på laget... ;o) Jeg er av den typen som klapper litt mindre når mine barn opptrer jeg..... Eller, jeg gjør vel ikke det, men jeg klapper heller mer til andres unger. Mine unger får skryt når vi kommer hjem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vi må oppføre oss... Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 I venneflokken til eldstejenta er et tvillingpar med ei sånn mor. en gang ho var med som badevakt i et basseng hojet og ropte ho til sine 2 hele tiden... om hvor flinke de var osv.. Jenta mi sa at viss jeg noengang gjorde henne SÅ flau(som ho ble av oppførselen til tvillingmoren) fikk jeg ikke være med henne på aktiviteter. Jeg har alltid skrytt av alle på fotballkamper og sånn, men når vi er hjemme forteller jeg at jeg er ekstra stolte av mine egne. -Det trenger ikke være selve fremførelsen,men f.eks at du er SÅ TØFF som tør stå på scena, eller du var kjempeflink i dag, som sang sammen med NN, f.eks 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg tenker litt slik: Jeg vet ikke hvordan det er med den mamman, eller det barnet. Kanskje barnet er ekstremt sjenert, og trenger ekstra oppbacking? Kanskje mamman har opplevd at hennes foreldre ikke klappa for henne, da hun var unge? Hva vet vel vi? Jeg tror ikke jeg ville brydd meg om henne, ut over å ha lagt merke til at "det var da svært så hun klappet, da?". Dersom hun hadde buet på konkurrentene, DA hadde det vært en annen sak! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg tenker litt slik: Jeg vet ikke hvordan det er med den mamman, eller det barnet. Kanskje barnet er ekstremt sjenert, og trenger ekstra oppbacking? Kanskje mamman har opplevd at hennes foreldre ikke klappa for henne, da hun var unge? Hva vet vel vi? Jeg tror ikke jeg ville brydd meg om henne, ut over å ha lagt merke til at "det var da svært så hun klappet, da?". Dersom hun hadde buet på konkurrentene, DA hadde det vært en annen sak! Jeg tenker litt i samme baner, og i tillegg tenker jeg at denne moren kanskje ser rundt seg og tenker at det er så mange foreldre som knapt heier på barna sine når de oppterer, og at de er mer opptatt med å prate med sidemann enn å backe opp barna sine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 I venneflokken til eldstejenta er et tvillingpar med ei sånn mor. en gang ho var med som badevakt i et basseng hojet og ropte ho til sine 2 hele tiden... om hvor flinke de var osv.. Jenta mi sa at viss jeg noengang gjorde henne SÅ flau(som ho ble av oppførselen til tvillingmoren) fikk jeg ikke være med henne på aktiviteter. Jeg har alltid skrytt av alle på fotballkamper og sånn, men når vi er hjemme forteller jeg at jeg er ekstra stolte av mine egne. -Det trenger ikke være selve fremførelsen,men f.eks at du er SÅ TØFF som tør stå på scena, eller du var kjempeflink i dag, som sang sammen med NN, f.eks Hm...kanskje det er samme dama vi snakker om;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg tenker litt slik: Jeg vet ikke hvordan det er med den mamman, eller det barnet. Kanskje barnet er ekstremt sjenert, og trenger ekstra oppbacking? Kanskje mamman har opplevd at hennes foreldre ikke klappa for henne, da hun var unge? Hva vet vel vi? Jeg tror ikke jeg ville brydd meg om henne, ut over å ha lagt merke til at "det var da svært så hun klappet, da?". Dersom hun hadde buet på konkurrentene, DA hadde det vært en annen sak! Hehe, jeg vil heller tro at hennes foreldre var akkurat som henne. Ungene hennes er alt annet enn sjenerte;o) Jeg irriterer meg ikke over denne mammaen, hun er en energisk og hyggelig dame. Jeg hadde bare lyst å lufte dette med dere her inne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vi må oppføre oss... Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hm...kanskje det er samme dama vi snakker om;o) -kansje det...hehe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg tenker litt i samme baner, og i tillegg tenker jeg at denne moren kanskje ser rundt seg og tenker at det er så mange foreldre som knapt heier på barna sine når de oppterer, og at de er mer opptatt med å prate med sidemann enn å backe opp barna sine. Nei, jeg tror egentlig at hun bare er opptatt av seg og sitt;o) Det var ingen som pratet, alle klappet til alle. Denne mammaen tok litt vel av bare.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.