Gå til innhold

kaldrett til koldtbord i barnehagen.

Gjest sommeravslutning

Anbefalte innlegg

Gjest sommeravslutning

trenger tips til hva jeg kan lage dagen før, frakte til jobb og oppbevare i kjøleskapet på jobben og ha med på sommeravslutningen i barnehagen? Det er barn fra 3 - 5 år. Evt. noe jeg kan kjøpe i butikken og ha med. Vil gjerne ha med noe mat, selv om kaker også kan settes frem. Tenkte på kyllingsalat, men det er kanskje noe mange flere tar med. var det i fjor. kanskje noe på spyd som kan servers kaldt, og som barn liker? kom gjerne med flere ideer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest baremei

Kjempeenkelt: Spyd med mini-kjøttboller og cherrytomater :-).

Jeg skulle akkurat til å foreslå det samme;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sommeravslutning

Kjempeenkelt: Spyd med mini-kjøttboller og cherrytomater :-).

Lager du minibollene selv da? Oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Lager du minibollene selv da? Oppskrift?

Hehe, neida, jeg kjøper ferdig fra kjøledisken.

Til selskap hjemme med både barn og voksne ville jeg kanskje laget selv, men må innrømme at jeg ikke legger meg i selen på samme måte til eksternt barnearrangement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sommeravslutning

Hehe, neida, jeg kjøper ferdig fra kjøledisken.

Til selskap hjemme med både barn og voksne ville jeg kanskje laget selv, men må innrømme at jeg ikke legger meg i selen på samme måte til eksternt barnearrangement.

Men er det noe godt da? Kalde kjøttboller? Hm... Jaja.. vi skal ha det til middag i dag, så skal smake på en kald. Takk for tips :) Veldig enkelt da hvis det smaker godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Men er det noe godt da? Kalde kjøttboller? Hm... Jaja.. vi skal ha det til middag i dag, så skal smake på en kald. Takk for tips :) Veldig enkelt da hvis det smaker godt.

Personlig synes jeg ikke det er veldig godt, men det pleier å være en slager blant barna - særlig det at de kommer på spyd og med de fargerike tomatene (og kjøttbollene forsvnner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt.

Bruk gjerne enden på en melon. Her kan du feste fruktspid hvor du trer på div. frukt på. (La dem stikke opp som på et piggsvin) I tillegg legger du oppskåret frukt rundt. Sundt, godt og barna elsker det.

Grønnsaker og dip er også populært, men det kan bli litt grisete med så små barn (som gjerne dobbeltdipper...)

Rundstykker med ost/skinke er også veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sommeravslutning

Frukt.

Bruk gjerne enden på en melon. Her kan du feste fruktspid hvor du trer på div. frukt på. (La dem stikke opp som på et piggsvin) I tillegg legger du oppskåret frukt rundt. Sundt, godt og barna elsker det.

Grønnsaker og dip er også populært, men det kan bli litt grisete med så små barn (som gjerne dobbeltdipper...)

Rundstykker med ost/skinke er også veldig godt.

takk for fint frukttips. men jeg ser det ikke helt for meg at jeg skal ta t-banen til jobb med det, og så trikken til barnehagen etter jobb. :) rundstykker blir vel ikke godt når det er smurt dagen før, og deretter stått i kjøleskap hele dagen? 24 timer gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for fint frukttips. men jeg ser det ikke helt for meg at jeg skal ta t-banen til jobb med det, og så trikken til barnehagen etter jobb. :) rundstykker blir vel ikke godt når det er smurt dagen før, og deretter stått i kjøleskap hele dagen? 24 timer gammelt.

T-banen og trikk setter nok muligens en stopper her ja....

Rundstykker går greit dagen etter. Men en bedre løsning er nok å lage et fat med pålegg (ost, skinke, cherrytomater og paprika) og kjøpe ferske rundstykker ved siden av. Disse kan du jo da kjøpe den dagen de skal spises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetsalat holder seg godt og blir bare bedre andre dagen - vet ikke om barna spiser så mye av det, men de voksne skal vel også ha? Så kan du bare kjøpe noe ved siden av, f.eks. en pakke spekemat eller oppskåret mørpølse. Et annet forslag er eggerøre, det er iallefall veldig poppis hos mine barn. Det er veldig raskt å lage om morgenen, evt. om du har tilgang til komfyr på jobben? Evt. kan du kjøpe en pakke røykelaks å ha ved siden av. Barn liker også kalde pastaskruer. Kok dem samme morgen og server med nyoppskåret agurk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

om du lager fruktspyd med meloner, druer, ananas, jordbær og annen frukt som ikke fort blir brun og ekkel, så kan du legge de på et fat og pakke godt med alufolie rundt. da holder de seg fine og er lett å frakte med seg selv på trikk og buss. når du kommer frem kan du pakke ut og evt forme folien til en halvkule som du setter spydene nedi.. eller bare lar de ligge på et rundt fat med "håndtakene" stikkende ut slik at det er lett å forsyne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...