Gjest sommeravslutning Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 trenger tips til hva jeg kan lage dagen før, frakte til jobb og oppbevare i kjøleskapet på jobben og ha med på sommeravslutningen i barnehagen? Det er barn fra 3 - 5 år. Evt. noe jeg kan kjøpe i butikken og ha med. Vil gjerne ha med noe mat, selv om kaker også kan settes frem. Tenkte på kyllingsalat, men det er kanskje noe mange flere tar med. var det i fjor. kanskje noe på spyd som kan servers kaldt, og som barn liker? kom gjerne med flere ideer 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Kjempeenkelt: Spyd med mini-kjøttboller og cherrytomater :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Kjempeenkelt: Spyd med mini-kjøttboller og cherrytomater :-). Jeg skulle akkurat til å foreslå det samme;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Pizzasnurrer? Pai? Rundstykker med div pålegg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sommeravslutning Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Kjempeenkelt: Spyd med mini-kjøttboller og cherrytomater :-). Lager du minibollene selv da? Oppskrift? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Lager du minibollene selv da? Oppskrift? Hehe, neida, jeg kjøper ferdig fra kjøledisken. Til selskap hjemme med både barn og voksne ville jeg kanskje laget selv, men må innrømme at jeg ikke legger meg i selen på samme måte til eksternt barnearrangement. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sommeravslutning Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hehe, neida, jeg kjøper ferdig fra kjøledisken. Til selskap hjemme med både barn og voksne ville jeg kanskje laget selv, men må innrømme at jeg ikke legger meg i selen på samme måte til eksternt barnearrangement. Men er det noe godt da? Kalde kjøttboller? Hm... Jaja.. vi skal ha det til middag i dag, så skal smake på en kald. Takk for tips Veldig enkelt da hvis det smaker godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Men er det noe godt da? Kalde kjøttboller? Hm... Jaja.. vi skal ha det til middag i dag, så skal smake på en kald. Takk for tips Veldig enkelt da hvis det smaker godt. Personlig synes jeg ikke det er veldig godt, men det pleier å være en slager blant barna - særlig det at de kommer på spyd og med de fargerike tomatene (og kjøttbollene forsvnner). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Frukt. Bruk gjerne enden på en melon. Her kan du feste fruktspid hvor du trer på div. frukt på. (La dem stikke opp som på et piggsvin) I tillegg legger du oppskåret frukt rundt. Sundt, godt og barna elsker det. Grønnsaker og dip er også populært, men det kan bli litt grisete med så små barn (som gjerne dobbeltdipper...) Rundstykker med ost/skinke er også veldig godt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sommeravslutning Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Frukt. Bruk gjerne enden på en melon. Her kan du feste fruktspid hvor du trer på div. frukt på. (La dem stikke opp som på et piggsvin) I tillegg legger du oppskåret frukt rundt. Sundt, godt og barna elsker det. Grønnsaker og dip er også populært, men det kan bli litt grisete med så små barn (som gjerne dobbeltdipper...) Rundstykker med ost/skinke er også veldig godt. takk for fint frukttips. men jeg ser det ikke helt for meg at jeg skal ta t-banen til jobb med det, og så trikken til barnehagen etter jobb. rundstykker blir vel ikke godt når det er smurt dagen før, og deretter stått i kjøleskap hele dagen? 24 timer gammelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 takk for fint frukttips. men jeg ser det ikke helt for meg at jeg skal ta t-banen til jobb med det, og så trikken til barnehagen etter jobb. rundstykker blir vel ikke godt når det er smurt dagen før, og deretter stått i kjøleskap hele dagen? 24 timer gammelt. T-banen og trikk setter nok muligens en stopper her ja.... Rundstykker går greit dagen etter. Men en bedre løsning er nok å lage et fat med pålegg (ost, skinke, cherrytomater og paprika) og kjøpe ferske rundstykker ved siden av. Disse kan du jo da kjøpe den dagen de skal spises. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Potetsalat holder seg godt og blir bare bedre andre dagen - vet ikke om barna spiser så mye av det, men de voksne skal vel også ha? Så kan du bare kjøpe noe ved siden av, f.eks. en pakke spekemat eller oppskåret mørpølse. Et annet forslag er eggerøre, det er iallefall veldig poppis hos mine barn. Det er veldig raskt å lage om morgenen, evt. om du har tilgang til komfyr på jobben? Evt. kan du kjøpe en pakke røykelaks å ha ved siden av. Barn liker også kalde pastaskruer. Kok dem samme morgen og server med nyoppskåret agurk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hjemmelaga kjøttboller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dingsedama Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 takk for fint frukttips. men jeg ser det ikke helt for meg at jeg skal ta t-banen til jobb med det, og så trikken til barnehagen etter jobb. rundstykker blir vel ikke godt når det er smurt dagen før, og deretter stått i kjøleskap hele dagen? 24 timer gammelt. om du lager fruktspyd med meloner, druer, ananas, jordbær og annen frukt som ikke fort blir brun og ekkel, så kan du legge de på et fat og pakke godt med alufolie rundt. da holder de seg fine og er lett å frakte med seg selv på trikk og buss. når du kommer frem kan du pakke ut og evt forme folien til en halvkule som du setter spydene nedi.. eller bare lar de ligge på et rundt fat med "håndtakene" stikkende ut slik at det er lett å forsyne seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.