Gå til innhold

far, mor og stefar i sommerfest i barnehagen?

Spirello

Anbefalte innlegg

ja, det går mot sommerfest i podens barnehage også.. Han bor med meg og samboeren min, og han er hos faren sin annen hver helg og hver onsdag. Vi har et godt forhold, og samarbeider godt. Far og stefar prater sammen når de møtes og alt ok.. Snart er det sommerfest i barnhagen (tirsdag, altså min hentedag). jeg snakket med faren i sta, og han vil gjerne komme. Vi har alltid møtt begge to så sant det har vært mulig på påskefrokoster, lucia-feiring osv-

Men så lurte jeg på om det ville sett rart ut om stefar også blir med? Han bor jo troaa alt med barnet, og ser han mer enn faren egentlig.. Deltar i oppdragelsen, og leverer og henter i barnehagen.

vet det har vært lignende diskusjoner her tidligere ang. samme tema.. Blir det mest riktig at far og jeg går, uten stefar? Jeg tror stefar ønsker å være med, men at han vil føle seg som femte hjulet hvis far er med.. på den andre siden vil han kanskje føle seg tilsidesatt hvis han ikke blir med. Skal selvsagt spørre om han vil, bare spekulerer litt :)

Hva med poden da? Jeg tror han ville hatt med alle tre, og det er jo viktigst hva HAN mener. Det er jo hans barnehagefest. :) Han synes det er stas å bli kjørt av stefaren, han er den store helten, sammen med pappaen.. jeg har feil kjønn for tida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike ting skaper alltid litt dilemma i slike sammensatte familier.

Jeg synes godt at alle tre kan komme. Men du bør da fortelle både far og stefar om situasjonen på forhånd. Og dersom det blir problemer så synes jeg stefar må vike plass.

Jeg er stemor selv, og har vært med på enkelte slike ting, men ikke på alt. Vi har heldigvis aldri opplevd noe problemer rundt det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ville jeg ha gjort

Du spør eksen din først. Hvis han synes det er bra at din nye kjæreste blir med, så er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fioletta

Da Marius Borg begynte på skolen så møtte kronprinsen også som stefar. Ingen syntes det var rart.

godt poeng;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kayia

Det er ok dersom far syns det er helt greit. Syns han derimot ikke, sånn at stefars tilstedeværelse vil kunne påvirke samarbeidet om jr, er det ikke så lurt. :)

Mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svava

Jeg synes godt at alle tre kan komme. Men du bør da fortelle både far og stefar om situasjonen på forhånd. Og dersom det blir problemer så synes jeg stefar må vike plass.

Jeg er stemor selv, og har vært med på enkelte slike ting, men ikke på alt. Vi har heldigvis aldri opplevd noe problemer rundt det:-)

''Og dersom det blir problemer så synes jeg stefar må vike plass.'

Helt enig! Når det gjelder skole og arrangementer er det de "kjødelige" foreldrene som har rangen. (Jeg uttaler meg her kun om familier som i utgangspunktet har et godt samarbeid og hvor skilsmissen ikke skyldes misbruk, vold eller andre ting... -vet og skjønner at det er situasjoner hvor mor/far (om aldri så "ekte") ikke bør/skal komme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svava

Det er ok dersom far syns det er helt greit. Syns han derimot ikke, sånn at stefars tilstedeværelse vil kunne påvirke samarbeidet om jr, er det ikke så lurt. :)

Mener

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

''Jeg synes godt at alle tre kan komme. Men du bør da fortelle både far og stefar om situasjonen på forhånd. Og dersom det blir problemer så synes jeg stefar må vike plass.'' Enig, men dersom jeg skal flisespikke mener jeg at "fortelle" burde erstattes med "diskutere med"... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg ville spurt pappaen først, og hvis han synes det er greit så ser jeg ikke noe problem med det i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fattigmor

Skjønner ikke helt problemet? Stefar henter og bringer i barnehagen og er med i oppdragelsen .Dere har ett godt forhold alle tre.Klart han skal være med ,Han er da også en viktig del av guttens liv i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Det aller minste (eller ikke-eksisterende) problemet er hva andre folk måtte synes - det gir dere rett og slett blanke i. Det finnes så mange forskjellige familiesammensetninger. På sammenkomster i bhg og skole her ser vi alle varianter. :o)

Jeg synes du bør ta en prat med både far og stefar, og høre hva de synes. Legg gjerne vekt på hva barnet vil bli glad for. Men om det oppstår vanskelige følelser, bør stefar tre tilbake, inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest svava

Skjønner ikke helt problemet? Stefar henter og bringer i barnehagen og er med i oppdragelsen .Dere har ett godt forhold alle tre.Klart han skal være med ,Han er da også en viktig del av guttens liv i hverdagen.

''Skjønner ikke helt problemet? ''

I utgangspunktet er det vel ikke noe problem her. Problemet oppstår hvis faren ikke ønsker at stefaren skal være med, og da mener jeg at det må respekteres. Fedre har rangen foran stefedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at det for ungen er flott jo flere som er der for ham. Og når det gjelder stefar, så må jo han bare kjenne etter hva han føler selv.

Det er forresten flott at dere klarer å samarbeide så godt at problemet blir som du skisserer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Dersom det er ok for far synes jeg absolutt stefar også bør kunne være med (om det er ok for barnehagen og det ikke blir for mange. Men jeg har ingen personlig erfaring med stefamilier.

Et skikkelig luksusproblem dere har - det er sjelden både mannen min og jeg har tid til å være med på sånt. Det blir så forferdelig mange frokoster og avslutninger etterhvert :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Da Marius Borg begynte på skolen så møtte kronprinsen også som stefar. Ingen syntes det var rart.

''Da Marius Borg begynte på skolen så møtte kronprinsen også som stefar. Ingen syntes det var rart.''

Den familien er vel kanskje ikke _helt_ representativ. Tenker det ville blitt en del omtale om Borg jr. møtte første skoledag med sin narkodømte(?) far og sin kronprinsessemor, selv om det i alle andre familier ville vært normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i omvendt posisjon, da... Jeg er stemor, barna er her ca 40%, jeg har nok et bedre forhold til barnas mor enn det sambo har (ikke at de har et ekstremt dårlig forhold, men jeg liker jo faktisk dama, det gjør ikke han lenger... ) )

Jeg har vært med på det aller meste av sånne ting du nevner fra ganske tidlig. Mamma'n til ungene hadde ingenting imot det, og jeg tror vi har tjent på å vise alle at vi tåler hverandre og faktisk kan trives i hverandres selskap.

Hvis pappa'n synes det er ok (jeg hadde holdt meg unna dersom mamma'n syntes det var ubehagelig!), så sier jeg bare: still alle tre! Det er helt sikkert veldig koselig for poden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i omvendt posisjon, da... Jeg er stemor, barna er her ca 40%, jeg har nok et bedre forhold til barnas mor enn det sambo har (ikke at de har et ekstremt dårlig forhold, men jeg liker jo faktisk dama, det gjør ikke han lenger... ) )

Jeg har vært med på det aller meste av sånne ting du nevner fra ganske tidlig. Mamma'n til ungene hadde ingenting imot det, og jeg tror vi har tjent på å vise alle at vi tåler hverandre og faktisk kan trives i hverandres selskap.

Hvis pappa'n synes det er ok (jeg hadde holdt meg unna dersom mamma'n syntes det var ubehagelig!), så sier jeg bare: still alle tre! Det er helt sikkert veldig koselig for poden!

Glemte å legge til at barna etter at jeg kom inn i bildet også har fått en stefar som er med på det han kan han også. Så til tider har ungene fire foreldre som ser på dem og stiller opp! ;)

Fordelen er ihvertfall at ungene stort sett ALDRI opplever at ingen kan være tilstede på arrangementer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og dersom det blir problemer så synes jeg stefar må vike plass.'

Helt enig! Når det gjelder skole og arrangementer er det de "kjødelige" foreldrene som har rangen. (Jeg uttaler meg her kun om familier som i utgangspunktet har et godt samarbeid og hvor skilsmissen ikke skyldes misbruk, vold eller andre ting... -vet og skjønner at det er situasjoner hvor mor/far (om aldri så "ekte") ikke bør/skal komme)

Ja, slike unntak finnes selvsagt. Jeg snakket jo om "vanlige" familier:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...