Gå til innhold

far, mor og stefar i sommerfest i barnehagen?

Spirello

Anbefalte innlegg

''Jeg synes godt at alle tre kan komme. Men du bør da fortelle både far og stefar om situasjonen på forhånd. Og dersom det blir problemer så synes jeg stefar må vike plass.'' Enig, men dersom jeg skal flisespikke mener jeg at "fortelle" burde erstattes med "diskutere med"... ;-)

Ja, det er muligens en bedre formulering.

Det optimale er jo å gjøre så barnet blir glad. Og det virker jo som om det her er det beste for barnet at alle kommer.

Men det må også fungere i praksis!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Da Marius Borg begynte på skolen så møtte kronprinsen også som stefar. Ingen syntes det var rart.''

Den familien er vel kanskje ikke _helt_ representativ. Tenker det ville blitt en del omtale om Borg jr. møtte første skoledag med sin narkodømte(?) far og sin kronprinsessemor, selv om det i alle andre familier ville vært normalt.

''Den familien er vel kanskje ikke _helt_ representativ''

Nei, og krompen ville sikkert blitt mye mer kritisert for at han IKKE hadde blitt med førstte skoledag en hvilkensomhelst annen stefar ville blitt.

Det kunne ført til skandaleoverskrifter om hvor uvelkommen Marius var i familien osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

''Da Marius Borg begynte på skolen så møtte kronprinsen også som stefar. Ingen syntes det var rart.''

Den familien er vel kanskje ikke _helt_ representativ. Tenker det ville blitt en del omtale om Borg jr. møtte første skoledag med sin narkodømte(?) far og sin kronprinsessemor, selv om det i alle andre familier ville vært normalt.

Hvorvidt faren er narkodømt er ikke interessant i denne sammenhengen, men å stille krav til at kronprinsen møter som stefar hvis alle andre stefedre blir uglesett henger ikke på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fattigmor

''Skjønner ikke helt problemet? ''

I utgangspunktet er det vel ikke noe problem her. Problemet oppstår hvis faren ikke ønsker at stefaren skal være med, og da mener jeg at det må respekteres. Fedre har rangen foran stefedre.

Ikke enig med deg der:0) Han er tross alt mere sammen med gutten,enn Far selv.Ettersom jeg skjønnte, hadde de ett godt forhold og snakket sammen....og Gutten forguder begge to.

Så ...her taler Guttens ønske først og fremst.

min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvorvidt faren er narkodømt er ikke interessant i denne sammenhengen, men å stille krav til at kronprinsen møter som stefar hvis alle andre stefedre blir uglesett henger ikke på greip.

Ikke uenig i det, men jeg snakker om hvordan den norske medieverdenen ville oppfattet situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svava

Ikke enig med deg der:0) Han er tross alt mere sammen med gutten,enn Far selv.Ettersom jeg skjønnte, hadde de ett godt forhold og snakket sammen....og Gutten forguder begge to.

Så ...her taler Guttens ønske først og fremst.

min mening

''Ikke enig med deg der:0) Han er tross alt mere sammen med gutten,enn Far selv.Ettersom jeg skjønnte, hadde de ett godt forhold og snakket sammen....og Gutten forguder begge to. Så ...her taler Guttens ønske først og fremst.''

Trenger ikke å være enig med meg du ;)

Jeg tror bare at i det lange løpet er det viktig for å beholde det gode samarbeidet at faren får rangen på den slags tilstelninger OM det skulle bli et problem.

Tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miguela

Ikke uenig i det, men jeg snakker om hvordan den norske medieverdenen ville oppfattet situasjonen.

Mediaverdenen er publikums forventninger. Det er ikke journalister alene, men den vanlige norske befolkning som forventer at kronprinsen stiller opp for å vise at han inkluderer stesønnen i sin familie. Det må da være noe nordmenn synes er verdifullt, eller viser dette en dobbeltmoral at det forventes helt andre verdier i kongefamilien enn alle andre familier i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...