puttelulle Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 ''Man må jo kunne "kreve" at de som er med på f.eks. fotball virkelig har lyst- og TID!- til å være med på det som skjer på den fronten!'' Ikke enig - jeg synes det må kunne gå an å være med på fotball selv om man ikke har anledning til å stille opptil tre ganger pr. uke som åtteåring. Når de også har en del lekser vil jo fotballen utelukke enhver annen fritidsaktivitet. Som syv-åtte-niåring er allsidighet viktigere enn spesialisering. Allsidighet, ja! Men å delta på SÅ mange ulike aktiviteter vil jeg tro går utover skolegangen uansett ... Det må gå an å begrense antall aktiviteter, også! Og jada, jeg synes også at det til tider er mye med 2 ganger i uka, også! Men samtidig synes jeg at ungene skal lære seg hva det vil si å være en lagspiller også: Da er faktisk de andre på laget avhengig av dem, slik er det bare. Hvis det er så vanskelig å innrette seg etter andre, bør man vel etterhvert prøve å finne noe man kan utøve på egenhånd istedet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Allsidighet, ja! Men å delta på SÅ mange ulike aktiviteter vil jeg tro går utover skolegangen uansett ... Det må gå an å begrense antall aktiviteter, også! Og jada, jeg synes også at det til tider er mye med 2 ganger i uka, også! Men samtidig synes jeg at ungene skal lære seg hva det vil si å være en lagspiller også: Da er faktisk de andre på laget avhengig av dem, slik er det bare. Hvis det er så vanskelig å innrette seg etter andre, bør man vel etterhvert prøve å finne noe man kan utøve på egenhånd istedet. ''Allsidighet, ja! Men å delta på SÅ mange ulike aktiviteter vil jeg tro går utover skolegangen uansett ...'' Denne skjønte jeg ikke helt. Det er ikke snakk om å drive med så mange aktiviteter, men fotball opptil tre ganger i uken ekskluderer jo omtrent alt annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg mener IKKE at ungene ikke skal kunne stå over en trening/kamp! Det er en lek dette her!! Det jeg reagerte på i forhold til denne faren i hovedtråden, er at gutten _hans_ rett og slett var med på FOR MYE!!! Og da synes jeg ikke det er på sin plass at _han_ legger lista for de andre som _ikke_ er med på så mye. Men jeg er jo enig i at det er en lek, man skal ha det morsomt og få lyst til å fortsette. Det er nok i overkant med 3 kvelder i uka, men poenget mitt er altså at man kan dessverre ikke rekke å være med på alt som skjer! Her i heimen får ikke ungene være med på mer enn maks 2 ting hver, og det kommer an på når disse aktivitetene skjer: Kulturskole iløpet av skoledagen er greit, men å være med på kor, karate, turn, speider +++ er ikke aktuelt. Jeg er også enig i at ungene bør være allsidig, men alt med måte!!! Jeg er heller ikke fan av å "delta når det passer", for ungene bør faktisk lære seg at er man med på noe, så stiller man opp. Å bare kutte ut å være med når man er litt sliten eller trøtt, det er ikke aktuelt. HVerken på kulturskole, fotball, speider eller hva det er. Det er noe med å lære seg å føle litt ansvar, også! Ikke bare overfor eg selv, men overfor andre mennesker (f.eks et fotballag...) Men igjen: Alt med måte! Og- er det så farlig å ikke delta på absolutt alt, da? Går det ikke an å føle seg litt frem for å finne ut hva man _egentlig_ liker? Jeg er enig i at man ikke kan være med på alt. Jeg synes bare akkurat fotballen lett blir for "breial" allerede mens ungene er små. Men når en aktivitet _unntaksvis_ belegger tre dager i uka, synes jeg ikke det er god nok grunn til å forlange at man må stille opp på alle tre eller slutte, hvis det går greit alle de andre ukene i sesongen da aktiviteten er normal. Og selvfølgelig kan ingen enkeltforeldre bestemme at hele laget / gruppa skal legges ned fordi akkurat deres barn synes det blir for mye. Det tror jeg heller ikke faren det refereres til i tråden, egentlig har ment. Han vil nok bare, som så mange andre, prøve å dempe fotballhysteriet en liten smule. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 ''Allsidighet, ja! Men å delta på SÅ mange ulike aktiviteter vil jeg tro går utover skolegangen uansett ...'' Denne skjønte jeg ikke helt. Det er ikke snakk om å drive med så mange aktiviteter, men fotball opptil tre ganger i uken ekskluderer jo omtrent alt annet. Da misforstår du meg... 3 dager med fotball + alle de andre aktivitetene denne farens barn er med på, blir for mye!!! Les i trådstarters svar til en eller annen, der står det nemlig både speider, turn m.m. Ikke rart det ble for mye for barnet/faren... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.