puttelulle Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 ''Man må jo kunne "kreve" at de som er med på f.eks. fotball virkelig har lyst- og TID!- til å være med på det som skjer på den fronten!'' Ikke enig - jeg synes det må kunne gå an å være med på fotball selv om man ikke har anledning til å stille opptil tre ganger pr. uke som åtteåring. Når de også har en del lekser vil jo fotballen utelukke enhver annen fritidsaktivitet. Som syv-åtte-niåring er allsidighet viktigere enn spesialisering. Allsidighet, ja! Men å delta på SÅ mange ulike aktiviteter vil jeg tro går utover skolegangen uansett ... Det må gå an å begrense antall aktiviteter, også! Og jada, jeg synes også at det til tider er mye med 2 ganger i uka, også! Men samtidig synes jeg at ungene skal lære seg hva det vil si å være en lagspiller også: Da er faktisk de andre på laget avhengig av dem, slik er det bare. Hvis det er så vanskelig å innrette seg etter andre, bør man vel etterhvert prøve å finne noe man kan utøve på egenhånd istedet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329816-barn-og-fotball/page/3/#findComment-2759576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Allsidighet, ja! Men å delta på SÅ mange ulike aktiviteter vil jeg tro går utover skolegangen uansett ... Det må gå an å begrense antall aktiviteter, også! Og jada, jeg synes også at det til tider er mye med 2 ganger i uka, også! Men samtidig synes jeg at ungene skal lære seg hva det vil si å være en lagspiller også: Da er faktisk de andre på laget avhengig av dem, slik er det bare. Hvis det er så vanskelig å innrette seg etter andre, bør man vel etterhvert prøve å finne noe man kan utøve på egenhånd istedet. ''Allsidighet, ja! Men å delta på SÅ mange ulike aktiviteter vil jeg tro går utover skolegangen uansett ...'' Denne skjønte jeg ikke helt. Det er ikke snakk om å drive med så mange aktiviteter, men fotball opptil tre ganger i uken ekskluderer jo omtrent alt annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329816-barn-og-fotball/page/3/#findComment-2759701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg mener IKKE at ungene ikke skal kunne stå over en trening/kamp! Det er en lek dette her!! Det jeg reagerte på i forhold til denne faren i hovedtråden, er at gutten _hans_ rett og slett var med på FOR MYE!!! Og da synes jeg ikke det er på sin plass at _han_ legger lista for de andre som _ikke_ er med på så mye. Men jeg er jo enig i at det er en lek, man skal ha det morsomt og få lyst til å fortsette. Det er nok i overkant med 3 kvelder i uka, men poenget mitt er altså at man kan dessverre ikke rekke å være med på alt som skjer! Her i heimen får ikke ungene være med på mer enn maks 2 ting hver, og det kommer an på når disse aktivitetene skjer: Kulturskole iløpet av skoledagen er greit, men å være med på kor, karate, turn, speider +++ er ikke aktuelt. Jeg er også enig i at ungene bør være allsidig, men alt med måte!!! Jeg er heller ikke fan av å "delta når det passer", for ungene bør faktisk lære seg at er man med på noe, så stiller man opp. Å bare kutte ut å være med når man er litt sliten eller trøtt, det er ikke aktuelt. HVerken på kulturskole, fotball, speider eller hva det er. Det er noe med å lære seg å føle litt ansvar, også! Ikke bare overfor eg selv, men overfor andre mennesker (f.eks et fotballag...) Men igjen: Alt med måte! Og- er det så farlig å ikke delta på absolutt alt, da? Går det ikke an å føle seg litt frem for å finne ut hva man _egentlig_ liker? Jeg er enig i at man ikke kan være med på alt. Jeg synes bare akkurat fotballen lett blir for "breial" allerede mens ungene er små. Men når en aktivitet _unntaksvis_ belegger tre dager i uka, synes jeg ikke det er god nok grunn til å forlange at man må stille opp på alle tre eller slutte, hvis det går greit alle de andre ukene i sesongen da aktiviteten er normal. Og selvfølgelig kan ingen enkeltforeldre bestemme at hele laget / gruppa skal legges ned fordi akkurat deres barn synes det blir for mye. Det tror jeg heller ikke faren det refereres til i tråden, egentlig har ment. Han vil nok bare, som så mange andre, prøve å dempe fotballhysteriet en liten smule. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329816-barn-og-fotball/page/3/#findComment-2759797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 ''Allsidighet, ja! Men å delta på SÅ mange ulike aktiviteter vil jeg tro går utover skolegangen uansett ...'' Denne skjønte jeg ikke helt. Det er ikke snakk om å drive med så mange aktiviteter, men fotball opptil tre ganger i uken ekskluderer jo omtrent alt annet. Da misforstår du meg... 3 dager med fotball + alle de andre aktivitetene denne farens barn er med på, blir for mye!!! Les i trådstarters svar til en eller annen, der står det nemlig både speider, turn m.m. Ikke rart det ble for mye for barnet/faren... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/329816-barn-og-fotball/page/3/#findComment-2759867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.