Gå til innhold

kollega barnevakt - betaling...

isbe

Anbefalte innlegg

Min kollega skal være barnevakt i 2 timer mens jeg er på foreldremøte i ettermiddag. Hva skal jeg gi i betaling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på alderen hans/hennes, og hva slags forhold dere har utenfor jobb.

En omgangsvenn ville jeg ikke gitt betaling for 2 timer, men sagt at jeg kunne gjengjelde tjenesten en annen gang. Er det ei ung jente som du ikke er noe særlig sammen med ellers ville jeg kanskje tenkt en 100-lapp eller vinflaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

En blomst eller ei flaske vin.

Kunne ikke falt meg inn å gitt penger til en kollega. Mest sannsynlig ville jeg gjengjeldt tjenesten ved å stille som barnevakt el for henne/ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvordan det var avtalt, men jeg ville følt det litt beklemt å tatt imot penger nå som jeg er voksen. Ville vært lettere å tatt imot ei flaske vin eller blomst. Helst ville jeg satt pris på om du kunne passe mitt barn en annen gang. Her bytter vi ofte på, men så er jeg ganske tett med mine kollegaer på fritiden også.

Hvis kollegaen er barnløs, slik at du ikke kan gjengjelde tjenesten, ville jeg satset på vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

black wealch

Noe godt å spise på eller en falske vin. Definitivt ikke penger. :)

Ville heller hatt penger enn en falsk vin da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Ville heller hatt penger enn en falsk vin da ;-)

Litt mat eller godis da. ;-) Men seriøst så ville jeg som voksen synes det var litt rart å skulle ta imot penger av en kollega for en liten tjeneste. En hyggelig liten overraskelse derimot, er jo alltid ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaske vin tenker jeg, men det er jo ikke alle som liker vin.. Da ville jeg gitt en blomst, eller en cd hvis du kjenner musikksmaken. Det ga jeg til en som fiksa bilen min (filleting, men som jeg ikke klarte) som ikke drakk. Han ble kjempeglad for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det avhenger av hva som er avtalt, og kanskje også alder på kollega. Unge voksne er kanskje oftere glade for penger enn gaver. Dersom hensikten er å betale fullt ut så ville jeg gitt minst kr. 300,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt mat eller godis da. ;-) Men seriøst så ville jeg som voksen synes det var litt rart å skulle ta imot penger av en kollega for en liten tjeneste. En hyggelig liten overraskelse derimot, er jo alltid ok :)

Hyggelig liten overraskelse - tar nok den tror jeg! Hun fikk i utgangspunktet ingen ting - og har ikke egne barn , så tror heller hun får en overraskelse når jeg finner på noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...