Gå til innhold

Hvilken vogn ville du kjøpt?

Gjest barnevogn

Anbefalte innlegg

Gjest barnevogn

Hei!

Vi kan få ønske oss hvilken som helst vogn til snuppa i magen, men aner ikke hvor vi skal begynne engang.

MÅ ha lufthjul, stor bag, og gjerne holde ut hele perioden, selv om vi selvsagt kommer til å ha en liten trille i tillegg..

Så hvilken vogn er høyest oppe på din ønskeliste om du skulle kjøpt vogn i dag?

Takk for svar på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

13

• KaVa

3

• jubalong70

2

• mil1365380270

2

Mest aktive i denne tråden

jeg hadde simo kombi til poden, og var veldig fornøyd med den. ville valgt en ny modell av simo kombi. Har også hatt quinni xl, ikke brukt bagdelen. men den ble fort stygg selv om den ble lite brukt. dessuten var den minimalt med plass i kurven under, regntrekket revna med en gang + at poden fikk ikke sitti ordentlig i den da ryggen ikke ble helt rett. Jeg sverger til Simo. :) God å trille, super om vinteren, enkelt å ta bagen ut. Litt knot å få i bil, men ellers toppers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Simo Kombi har i hvertfall uslåelig kvalitet. Men den er litt stor, tung og klumpete, særlig som sportsvogn.

Av sistnevnte grunn solgte jeg min Simo-vogn, som så omtrent helt ny ut, da jeg fikk nr. 2 og kjøpte en Teutonia Y2K brukt. Sistnevnte betalte jeg det samme for som jeg fikk for Simoen, så sånn sett var det ok. Men Teutoniaen var utslitt etter et år med nr. 2, det tviler jeg på at Simoen ville være.

Altså: Kvalitetsmessig er Simo topp, men andre vogner er nettere. Mulig det finnes noen hvor du kombinerer disse kvalitetene :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hos oss

Det er tre år siden jeg hadde vogn, så hvilke modeller som finnes nå, har jeg ikke oversikten over.

Men det som er viktige punkter å vurdere er:

Skal du bære bagen opp trapper , velg en mykbag (som er lettere, og som du bærer inntill kroppen, veldig mye lettere når babyen etterhvert blir ganske tung.

Skal du (relativt) ofte ha vognen med i bil (tenk barnehagetid også), ta med bilen til vognbutikken, og prøv å løfte de vognene du liker inn og ut av bilen. Alle biler og vogner er forskjellige, viktig at de dere har matcher. og viktig at den som ikke er sterkest/ høyest, også håndterer å sette vognen inn og ut av bilen.

Skal du gå mye på ikke-asfalt, vurder en trehjuling, de er utrolig mye bedre offroad. Håndbrems er utrolig behagelig hvis du går i bratte bakker, særlig om vinteren.

Bor du slik at du ofte handler med vogn, er god plass til varer under vognen et stort pluss.

At abosulutt alle stoffdeler er avtagbare og vaskbare, er viktig.

Skal du mye på buss / trikk (tenk barnehagetid også) velg en kort vogn (kort mellom forhjul og bakhjul), trehjulingene blir ofte veldig lange og uhåndterlige på bussen, mange firehjulinger også.

Hadde jeg valgt i dag, ville jeg lagt mest penger i (eller ønsket meg) en vogn når barnet var et halvt år, og hatt en pent brukt stor dypvogn frem til dette. Man må kompromisse hvis vognen skal passe like godt til en nyfødt baby i februar og en fjortenmåneder unge i april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tre år siden jeg hadde vogn, så hvilke modeller som finnes nå, har jeg ikke oversikten over.

Skal du bære bagen opp trapper , velg en mykbag (som er lettere, og som du bærer inntill kroppen, veldig mye lettere når babyen etterhvert blir ganske tung.

Skal du (relativt) ofte ha vognen med i bil (tenk barnehagetid også), ta med bilen til vognbutikken, og prøv å løfte de vognene du liker inn og ut av bilen. Alle biler og vogner er forskjellige, viktig at de dere har matcher. og viktig at den som ikke er sterkest/ høyest, også håndterer å sette vognen inn og ut av bilen.

Skal du gå mye på ikke-asfalt, vurder en trehjuling, de er utrolig mye bedre offroad. Håndbrems er utrolig behagelig hvis du går i bratte bakker, særlig om vinteren.

Bor du slik at du ofte handler med vogn, er god plass til varer under vognen et stort pluss.

Skal du mye på buss / trikk (tenk barnehagetid også) velg en kort vogn (kort mellom forhjul og bakhjul), trehjulingene blir ofte veldig lange og uhåndterlige på bussen, mange firehjulinger også.

Hadde jeg valgt i dag, ville jeg lagt mest penger i (eller ønsket meg) en vogn når barnet var et halvt år, og hatt en pent brukt stor dypvogn frem til dette. Man må kompromisse hvis vognen skal passe like godt til en nyfødt baby i februar og en fjortenmåneder unge i april.

''Hadde jeg valgt i dag, ville jeg lagt mest penger i (eller ønsket meg) en vogn når barnet var et halvt år, og hatt en pent brukt stor dypvogn frem til dette. Man må kompromisse hvis vognen skal passe like godt til en nyfødt baby i februar og en fjortenmåneder unge i april.''

Jeg ville også valgt dypvogn (pent brukt sådan) til de første 5-6 månedene, for så å gå over til en skikkelig trille (og gjerne beholdt dypvogna til sovevogn så lenge den holderi lengda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

''Hadde jeg valgt i dag, ville jeg lagt mest penger i (eller ønsket meg) en vogn når barnet var et halvt år, og hatt en pent brukt stor dypvogn frem til dette. Man må kompromisse hvis vognen skal passe like godt til en nyfødt baby i februar og en fjortenmåneder unge i april.''

Jeg ville også valgt dypvogn (pent brukt sådan) til de første 5-6 månedene, for så å gå over til en skikkelig trille (og gjerne beholdt dypvogna til sovevogn så lenge den holderi lengda)

Ja, slik tenker jeg også.

Men dette blir neppe noen relevant problemstilling for meg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vognvalg

Veldig gode punkter å tenke gjennom, og legger til etter egen erfaring:

Tenker dere å få ungene tett, er det smart å særlig følge siste rådet om dypvogn og sportsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig glad i Simo-kombivogna vi har hatt.

Så var vi i USA og da kjøpte jeg ei OTH Mountain Buggy til minstemann!!! En ny trilleverden åpnet seg.

Den eneste ulempen ved den vogna er at den er fremovervendt. Jeg liker å ha de minste mot meg.

Bortsett fra det - verdens beste vogn!!!

Ellers har Simo utrolig bra kvalitet på vognene sine. Du får et fantastisk produkt som kan brukes leeeenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barnevogn

Jeg har vært veldig glad i Simo-kombivogna vi har hatt.

Så var vi i USA og da kjøpte jeg ei OTH Mountain Buggy til minstemann!!! En ny trilleverden åpnet seg.

Den eneste ulempen ved den vogna er at den er fremovervendt. Jeg liker å ha de minste mot meg.

Bortsett fra det - verdens beste vogn!!!

Ellers har Simo utrolig bra kvalitet på vognene sine. Du får et fantastisk produkt som kan brukes leeeenge!

Tusen takk for svar :-D

Vi hadde tautonia y ett eller annet sist, og det eneste jeg ikke likte var dette med at barnet var "feil vei" i bagdelen.

Derfor tenker jeg nå litt på denne :

http://www.barnesikring.no/no/produkter/tfk-barnevogner/

Skal vist nå i sommer komme med en som kan brukes alle veier...

Skal sjekke ut den vognen du nevner også.

Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barnevogn

Takk for tips. Det er 6 år siden jeg kjøpte vogn sist, og var fornøyd med tautonian min da, untatt dette med liten bag og bag feil vei.

Tenker litt på denne, da vi bor ett lite stykke fra garasjen, og vi kan bruke barnesete rett på den, og bagen virker stor, men jeg er veldig i tvil...

Skal finne ut hva som finnes på markedet nå, det er jo tross alt helt andre vogner enn for 6år siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barnevogn

Veldig gode punkter å tenke gjennom, og legger til etter egen erfaring:

Tenker dere å få ungene tett, er det smart å særlig følge siste rådet om dypvogn og sportsvogn.

Dette er siste, kjøpte vogn for 6 år siden, men den har vi ikke lenger.

Nå er det helt andre vogner på markede, så vi tenker litt på denne, men er veldig i tvil.

Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest barnevogn

Ja, det er absolutt ett poeng det.

Denne har stor bag, men en egen dypvogn kunne jeg jo kjøpt brukt.http://www.barnesikring.no/no/produkter/tfk-barnevogner/

*tenke*

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barnevogn

jeg hadde simo kombi til poden, og var veldig fornøyd med den. ville valgt en ny modell av simo kombi. Har også hatt quinni xl, ikke brukt bagdelen. men den ble fort stygg selv om den ble lite brukt. dessuten var den minimalt med plass i kurven under, regntrekket revna med en gang + at poden fikk ikke sitti ordentlig i den da ryggen ikke ble helt rett. Jeg sverger til Simo. :) God å trille, super om vinteren, enkelt å ta bagen ut. Litt knot å få i bil, men ellers toppers.

Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barnevogn

Simo Kombi har i hvertfall uslåelig kvalitet. Men den er litt stor, tung og klumpete, særlig som sportsvogn.

Av sistnevnte grunn solgte jeg min Simo-vogn, som så omtrent helt ny ut, da jeg fikk nr. 2 og kjøpte en Teutonia Y2K brukt. Sistnevnte betalte jeg det samme for som jeg fikk for Simoen, så sånn sett var det ok. Men Teutoniaen var utslitt etter et år med nr. 2, det tviler jeg på at Simoen ville være.

Altså: Kvalitetsmessig er Simo topp, men andre vogner er nettere. Mulig det finnes noen hvor du kombinerer disse kvalitetene :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde tautonia y ett eller annet sist, og det eneste jeg ikke likte var dette med at barnet var "feil vei" i bagdelen.

Derfor tenker jeg nå litt på denne :

Skal vist nå i sommer komme med en som kan brukes alle veier...

Skal sjekke ut den vognen du nevner også.

Tusen takk

Jeg "snuste" litt på TFK-vognene før jeg kjøpte OTH. Syntes TFK virket veldig "billige". Mye plastikk og litt slarkete... Men det er ganske mange som har den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga Edge Duo.

Skjønner jeg må ta meg en titt på denne neste gang jeg er ute å snuser på vogn ;-) Tydelig en favoritt hos fler :) Hadde ikke sett for meg en firehjuling, hadde trehjul sist, men får ta en ekstra titt nå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...