Gå til innhold

Umulig å finne ferieleilighet

Gjest lido de jesolo venetzia

Anbefalte innlegg

Vi finner flybilletter. Men alle leiligheter ser ut til å kreve at man er der fra lørdag til lørdag. Men da går det ikke noe fly. Jeg har nå sendt e-post til noe jeg tror er turistforeningen. Er det noen andre som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hvor skal du?

Nå skriver du ingenting om hvilket land du skal opphold deg i, men er du i Norge så kan du jo ta med telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Har også irritert meg over at nesten alle utleiebyråer kun opererer med lørdag-lørdag, som ofte ikke passer med flyavganger. Men mener jeg har kommet over mindre operatører som er mer fleksible, for ikke å snakke om dersom du kontakter eier privat.

Om du googler kommer du over linker som f.eks. http://www.virtualtourist.com/travel/Europe/Italy/Veneto/Lido_di_Iesolo-149308/TravelGuide-Lido_di_Iesolo.html

Vi skal også leie i utlandet i sommer, men det ordnet vi med for over et halvt år siden - husk, det beste går ofte først! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver du ingenting om hvilket land du skal opphold deg i, men er du i Norge så kan du jo ta med telt.

Det står jo i "nicket".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det et alternativ å booke hotell istedenfor?

Vi booket nylig hotell på samme sted for fem netter, og det var mye å velge mellom på hotels.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvor skal du?

Det står jo i "nicket".

OK, det skjønte jeg ikke helt umiddelbart.

Men telt går kanskje der også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det finnes campingplasser der også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal til en by rett ved...

Hei

Det går aldeles utmerkede fly fra Oslo til Venezia på lørdager!

Vi reiser om 2 uker og har billetter både dit og hjem på en lørdag. Vi flyr SAS, de flyr både direkte og via København. Lufthansa flyr Oslo via Munchen/Frankfurt til Venezia.

Et kjapt søk på Finn.no på utreise lørdag 20/6 og hjemreise lørdag 27/6 gir 172 muligheter, MEN det ser ikke ut som om det er noen billigbilletter igjen.

Vi skal litt lengre opp langs kysten enn Lido de Jesolo, men vet at alle utleieleiligheter i området går fra lørdag til lørdag.

Vil anbefale deg å sjekke på www.tripadvisor.com før du bestiller hotell, der ligger det masse (engelsk) info om hotellene fra mennesker som har bodd på dem før.

Lido de Jesolo, Caorle, Bibione er noen av "byene" nord/øst for Venezia, det er små gamle badebyer som er veldig hyggelige men stappings med turister (juni bedre, i august tyter det). Mange av hotellene - særlig inne i "byen" - er ikke helt nye og har ofte restaurang/bar/disco i første etasje (kanskje ikke sååå kult)

Husk også at det blir VARMT der, så et hotell/leilighet med superkort til stranden og/eller svømmebasseng er nesten et must!

Adriaterhavet er ikke glassklart i det området, men deilig og varmt. Vi syntes det ble for varmt å være på stranden hele dagen og var glade for at vi også hadde tilgang til svømmebasseng og solseng i skyggen.

Adriaterhavet er ganske salt, og barna foretrakk bassenget.

Lykke til med å finne tur!

Hilsen oss som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal til en by rett ved...

Ja, det finnes campingplasser der også;-)

Telte på en italiensk campingplass i lite telt i den varmen?

Da tror jeg faktisk at jeg heller blir hjemme, de har fiiin bastu på Tøyenbadet har de ikke - selv om man ikke får ta med telt inn der...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telte på en italiensk campingplass i lite telt i den varmen?

Da tror jeg faktisk at jeg heller blir hjemme, de har fiiin bastu på Tøyenbadet har de ikke - selv om man ikke får ta med telt inn der...

:-)

Ja, jeg hadde ikke giddet å ligge i telt selv! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det går aldeles utmerkede fly fra Oslo til Venezia på lørdager!

Vi reiser om 2 uker og har billetter både dit og hjem på en lørdag. Vi flyr SAS, de flyr både direkte og via København. Lufthansa flyr Oslo via Munchen/Frankfurt til Venezia.

Et kjapt søk på Finn.no på utreise lørdag 20/6 og hjemreise lørdag 27/6 gir 172 muligheter, MEN det ser ikke ut som om det er noen billigbilletter igjen.

Vi skal litt lengre opp langs kysten enn Lido de Jesolo, men vet at alle utleieleiligheter i området går fra lørdag til lørdag.

Vil anbefale deg å sjekke på www.tripadvisor.com før du bestiller hotell, der ligger det masse (engelsk) info om hotellene fra mennesker som har bodd på dem før.

Lido de Jesolo, Caorle, Bibione er noen av "byene" nord/øst for Venezia, det er små gamle badebyer som er veldig hyggelige men stappings med turister (juni bedre, i august tyter det). Mange av hotellene - særlig inne i "byen" - er ikke helt nye og har ofte restaurang/bar/disco i første etasje (kanskje ikke sååå kult)

Husk også at det blir VARMT der, så et hotell/leilighet med superkort til stranden og/eller svømmebasseng er nesten et must!

Adriaterhavet er ikke glassklart i det området, men deilig og varmt. Vi syntes det ble for varmt å være på stranden hele dagen og var glade for at vi også hadde tilgang til svømmebasseng og solseng i skyggen.

Adriaterhavet er ganske salt, og barna foretrakk bassenget.

Lykke til med å finne tur!

Hilsen oss som

Takk for tips. Det høres ut som du er litt kjent. Er det noe særlig med butikker utenfor? Hvordan er mat, og priser på restauranter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det et alternativ å booke hotell istedenfor?

Vi booket nylig hotell på samme sted for fem netter, og det var mye å velge mellom på hotels.com.

Bare virker som om det fort blir dobbelt så dyrt, for at man "må" ha to rom. Men skal sjekke litt mer. Kanskje vi må litt lengre utenfor også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk nok så er det eneste tilbudet vi har fått en campingplass, med små stasjonære campingvogner. Til ca 7000 for en uke. De så helt greie ut med innlagt vann og bad, så vi får se. Telt er ikke akkurat noe jeg drar til syden for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skal snart til en by rett ved...

Takk for tips. Det høres ut som du er litt kjent. Er det noe særlig med butikker utenfor? Hvordan er mat, og priser på restauranter?

Hei

Det finnes restauranger i ALLE prisklasser, men vår helt utrolig ufattelig dårligste opplevelse kom på den dyreste restaurangen...

Genrelt vil jeg tro mellom 10-15 euro for en middag, da får du grei pizza/pasta eller kjøtt men ikke biff.

Butikker; noen matbutikker, mengder med sjapper som selger badetøy/badeleker, veskebutikker, og souvenirsjapper (som du skjønner så liker jeg bedre vesker enn souvenirer...)

Vi fant en liten butikk som selger stentøy/keramikk og kjøpte noen utrolig fine salatboller og andre ting. Ellers kjøpte vi ingenting!

Faktisk brukte vi mindre penger enn forventet, selv om vi på 14 dager bare laget 1 middag selv. Det ble en del pizza, men de er veldig gode.

Vi leide leilighet i fjor, og har leid leilighet i år igjen! Ikke lenge til vi drar nå!!!!!!!

Lykke til!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...