Gå til innhold

Er det rart man bare gir etter noen ganger?

Gjest Nickløsheletia

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Koselig historie, som sikkert mange kan kjenne seg noe igjen i.

Moro hvordan barn kan argumentere, og det er viktig at de får øve seg litt i blant. Slik som den her lille diskusjon- som du lot henne "vinne".

Foreldre får velge sine kamper med omhu. Når det virkelig gjelder så er det ikke diskusjon- men foreldres vilje som trer i kraft. Sånne småting som spagetti versus makaroni - eller lilla eller gul sokk- gidder ikke jeg "stå på krava" for heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

3

• morsan

3

• Colette

3

• AneM1365380603

2

Gjest Nickløsheletia

Sånt løser jeg ved å bare si at i dag er det Spaghetti Carbonara. End of story;)

Hmm, ja jeg ser mange sier de bestemmer middagen uten å spørre barna. Det pleier jeg å gjøre også, men det hender da jeg spør en gang i blandt hva de ønsker til middag.

Visste ikke det var uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja jeg ser mange sier de bestemmer middagen uten å spørre barna. Det pleier jeg å gjøre også, men det hender da jeg spør en gang i blandt hva de ønsker til middag.

Det er det ofte jeg gjør også.

Man er ikke helt sprø av den grunn får jeg håpe :-)

Søt diskusjon syns jeg da. Og forøvrig så syns jeg ikke all pasta smaker likt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Hehe helt merkelige svar du har fått på dette innlegget.. herlighet.. "du burde ikke gjøre ditt, du burde ikke gjøre datt" ..supermødrene på sitt beste.

Jeg synes fortellingen var herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mimi le clown

Det er det sikkert ikke, men erfaring sier meg at hvis man spør tre barn hva de vil ha til middag får man tre forskjellige svar, og det er ikke mye som gjør meg mer irritert enn slike spaghetti versus makaroni-diskusjoner. Det kan muligens ha å gjøre med at jeg er håpløst dårlig til å planlegge ukemenyer, så disse diskusjonene har det med å oppstå når jeg og barna er er skrubbsultne og irritable og helst bare vil få maten på bordet;) Jeg lar dem heller få lære seg å argumentere når det gjelder andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe helt merkelige svar du har fått på dette innlegget.. herlighet.. "du burde ikke gjøre ditt, du burde ikke gjøre datt" ..supermødrene på sitt beste.

Helt enig med deg:-) Dessuten så trodde jeg poenget med hele referatet fra samtalen mellom mor og datter var å fortelle om 7-åringens evne til å argumentere - og ikke hva de diskuterte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spesielt.

Likner mer kjegling mellom 2 venninner hvor den ene er underdanig enn en diskusjon mellom en mor og hennes datter på 7 synes jeg; hun virker bortskjemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Helt enig med deg:-) Dessuten så trodde jeg poenget med hele referatet fra samtalen mellom mor og datter var å fortelle om 7-åringens evne til å argumentere - og ikke hva de diskuterte :-)

Nettopp! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i hennes opprinnelige standpunkt; det smaker ikke helt det samme, eller mer presist; det oppleves ikke likt å spise det...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg var sikkert ikke pedagogisk nok:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres ut som hun kan ta opp konkurransen med min kranglefant av en sjuåring.

Av og til er det morsomt, av og til så er jeg på nippet til å tørne av det.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, artig diskusjon :-)

Bra at hun ikke ga seg i diskusjonen da, syns man det smaker forskjellig, så syns man det! Hun blir sikkert en bra DOL-er en vakker dag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Synes du var for "slapp" og at du derfor la litt opp til dette selv.

Jeg ville sakt hva vi skulle ha til middag, eller bare laget det, eller sakt at hvis du vil ha pasta i dag så må du ta den pastaen vi har.

Sier hun den smaker anneledes så greit nok at hun synes det men det er det slaget du har enkelt og greit.

Og bare for å ha sakt det, pastaene smaker unektelig forskjellig!

Hei du mamma, uten pastaproblem!

Hvis du begynner å skrive sagt med g og ikke med k, så er du kvitt det problemet også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du mamma, uten pastaproblem!

Hvis du begynner å skrive sagt med g og ikke med k, så er du kvitt det problemet også:-)

Nå var du vel litt slem:-) *ler*

Men dreide denne diskusjonen seg om din velargumenterende datter på 7 år - eller om hvor vidt pasta smaker det samme - uansett utforming: Spaghetti, penne, makaroni, bånd, skruer - fersk eller tørr, osv..? Min favoritt er forresten gnocchi:-) Og helst hjemmelaget:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mimi le clown

Jeg var sikkert ikke pedagogisk nok:-)

Du var svært pedagogisk, Det er vi andre som ikke er det. Du må være lærer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Her får begge barna lov til å bestemme middagen en gang imellom, da ikke på samme dag, for da blir det forskjellige forslag. :) Og tror nok det er ganske vanlig det.

Synes forøvrig historien var søt jeg da. :)

Og jeg er enig med deg, jeg synes også pastaen smaker det samme uansett form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det er det sikkert ikke, men erfaring sier meg at hvis man spør tre barn hva de vil ha til middag får man tre forskjellige svar, og det er ikke mye som gjør meg mer irritert enn slike spaghetti versus makaroni-diskusjoner. Det kan muligens ha å gjøre med at jeg er håpløst dårlig til å planlegge ukemenyer, så disse diskusjonene har det med å oppstå når jeg og barna er er skrubbsultne og irritable og helst bare vil få maten på bordet;) Jeg lar dem heller få lære seg å argumentere når det gjelder andre ting.

Det har du rett i. Mine barn blir hørt i løpet av en uke, men spør jeg dem sier den eldste fiskegrateng, den neste spaghetti og kjøttdeig, den tredje vil ha bokstavsuppe og den siste grøt.

Jeg spør sjelden, men når jeg vet hva de liker får de favorittene sine nå og da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i. Mine barn blir hørt i løpet av en uke, men spør jeg dem sier den eldste fiskegrateng, den neste spaghetti og kjøttdeig, den tredje vil ha bokstavsuppe og den siste grøt.

Jeg spør sjelden, men når jeg vet hva de liker får de favorittene sine nå og da ;)

Hva er bokstavsuppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Nå var du vel litt slem:-) *ler*

Men dreide denne diskusjonen seg om din velargumenterende datter på 7 år - eller om hvor vidt pasta smaker det samme - uansett utforming: Spaghetti, penne, makaroni, bånd, skruer - fersk eller tørr, osv..? Min favoritt er forresten gnocchi:-) Og helst hjemmelaget:-)

Var jeg?:-)

Var ment spøkefullt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Hva er bokstavsuppe?

Det er noe småungene elsker, og som jeg ofte kjøper når de har gjester. Toro ABC kremet suppe ;)

Det er som tomatsuppe, men med pastabokstaver i. Småungene har stor glede av å leite etter bokstavene sine nedi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...