Gjest mimi le clown Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Det har du rett i. Mine barn blir hørt i løpet av en uke, men spør jeg dem sier den eldste fiskegrateng, den neste spaghetti og kjøttdeig, den tredje vil ha bokstavsuppe og den siste grøt. Jeg spør sjelden, men når jeg vet hva de liker får de favorittene sine nå og da Nemlig. Mye enklere sånn;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Nå var du vel litt slem:-) *ler* Men dreide denne diskusjonen seg om din velargumenterende datter på 7 år - eller om hvor vidt pasta smaker det samme - uansett utforming: Spaghetti, penne, makaroni, bånd, skruer - fersk eller tørr, osv..? Min favoritt er forresten gnocchi:-) Og helst hjemmelaget:-) Diskusjonen handler om hennes diskusjonshumør for tiden. Det kunne like gjerne handlet om noe helt annet enn pasta:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Diskusjonen handler om hennes diskusjonshumør for tiden. Det kunne like gjerne handlet om noe helt annet enn pasta:-) Det var det jeg trodde og mente ut i fra hva du beskrev:-) Jeg ble derfor litt forundret over hvilken retning diskusjonen tok:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamma her også, uten pastaproblem Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hei du mamma, uten pastaproblem! Hvis du begynner å skrive sagt med g og ikke med k, så er du kvitt det problemet også:-) Ikke helt voksen du heller da kanskje som bruker et svar på å påpeke skrivefeil i steden for å holde deg til temaene. Men greit nok, det har du jo rett til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Ikke helt voksen du heller da kanskje som bruker et svar på å påpeke skrivefeil i steden for å holde deg til temaene. Men greit nok, det har du jo rett til. Du skjønner det, Mamma her også, at klanen her inne blir furtne som små barn om de blir motsagt :-) Ikke bry deg om det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Helt enig med deg:-) Dessuten så trodde jeg poenget med hele referatet fra samtalen mellom mor og datter var å fortelle om 7-åringens evne til å argumentere - og ikke hva de diskuterte :-) Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg er enig i hennes opprinnelige standpunkt; det smaker ikke helt det samme, eller mer presist; det oppleves ikke likt å spise det...*s* ''eller mer presist; det oppleves ikke likt å spise det...*s*'' Det er jeg enig i :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Koselig historie, som sikkert mange kan kjenne seg noe igjen i. Moro hvordan barn kan argumentere, og det er viktig at de får øve seg litt i blant. Slik som den her lille diskusjon- som du lot henne "vinne". Foreldre får velge sine kamper med omhu. Når det virkelig gjelder så er det ikke diskusjon- men foreldres vilje som trer i kraft. Sånne småting som spagetti versus makaroni - eller lilla eller gul sokk- gidder ikke jeg "stå på krava" for heller Bra svar:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamma her også, uten pastaproblem Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Du skjønner det, Mamma her også, at klanen her inne blir furtne som små barn om de blir motsagt :-) Ikke bry deg om det. He he, takk for støtten Psyk av alt. Jeg kjenner til sjargongen her inne og tar det ikke til meg for fem flate øre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 He he, takk for støtten Psyk av alt. Jeg kjenner til sjargongen her inne og tar det ikke til meg for fem flate øre :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Likner mer kjegling mellom 2 venninner hvor den ene er underdanig enn en diskusjon mellom en mor og hennes datter på 7 synes jeg; hun virker bortskjemt. Mener du det? Det er da ganske normalt å ha slike diskusjoner i et hjem med små barn som øver seg på diskusjonsteknikk Jeg syntes historien var hærlig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hmm, ja jeg ser mange sier de bestemmer middagen uten å spørre barna. Det pleier jeg å gjøre også, men det hender da jeg spør en gang i blandt hva de ønsker til middag. Visste ikke det var uvanlig. Hvis jeg har lyst på pannekaker til middag, så spør jeg alltid ungene hva de har lyst på idag ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Mener du det? Det er da ganske normalt å ha slike diskusjoner i et hjem med små barn som øver seg på diskusjonsteknikk Jeg syntes historien var hærlig Jeg også flirte godt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hvis jeg har lyst på pannekaker til middag, så spør jeg alltid ungene hva de har lyst på idag ;-) Luringen ) Later som det er dem som får bestemme ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Luringen ) Later som det er dem som får bestemme ) Så lenge unga blir fornøyde, så ;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hehe helt merkelige svar du har fått på dette innlegget.. herlighet.. "du burde ikke gjøre ditt, du burde ikke gjøre datt" ..supermødrene på sitt beste. Jeg synes fortellingen var herlig Helt enig! Herlig fortelling! (og den som påstår at slike meningsutvekslinger ikke foregår i deres hjem, mangler noe i oppdragelsen av barna sine, spør du meg......) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg har ikke lest tråden her, men jeg er fullstendig enig med din datter. Spagetti og makaroni smaker ikke det samme. Det er faktisk overraskende stor forskjell på ulike pastaprodukter. Det er godt mulig det kommer av konsistensen, men smaksforskjellen blir helt ulik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hehe.. jeg må si meg enig med din datter, det smaker ikke det samme Greit det er samme "deigen", men det blir på en måte annen smak i annen form.. Samboeren min liker best pasta penne. Du kan jo prøve å fortelle han at spagetti er det samme ;o) For å unngå diskusjoner om middag, så enten bestemmer jeg det på forhånd og sier hva vi skal spise når poden spør. Eller så får han valget mellom to retter, og da sier jeg enten spagetti eller pastarør f.eks for å unngå sånne ting Men det er sunt med diskusjoner også, men du burde bare vært enig i at dere var uenige, i stedet for å lyve, for hun tok deg på den. Hehe.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Slike diskusjoner kan man bli gal av. Så jeg avslutter dem leeeeenge før som regel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Slike meningsløse diskusjoner hadde IKKE jeg hatt tålmodighet til.... Jeg ville nok ikke latt en slik samtale gå så langt. Hvorfor spør du hva hun vil ha, når du tydeligvis ikke er innstillt på å innfri det ønsket som kommer? Da burde du vel heller gitt henne aktuelle alternativer å velge imellom... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.