Gå til innhold

Nå trenger vi gode råd......

Gjest Begynner å bli lei av dette.

Anbefalte innlegg

Gjest Begynner å bli litt lei av dette.

Hei igjen!

Hvis hun er forstoppet og tarmen er utspilt vil det sive avføring. Det kommer da noe i buksa, ikke store mengde fast avføring.

Det viktige da er å få tømt tamen, for dette greier hun ikke styre. Mitt barn ble henvist sykehus for å få tømt tarmen med oljeklyster.Deretter ble barnet satt på store mengder lactulose over lang tid.

Så jeg råder dere til å ta en tur til fastlegen og snakke med denne om problemet og få sjekket om hun er obstipert.

Vennlig hilsen

Vi tror som sagt ikke noe er galt. Hun sier selv at det er fordi hun venter for lenge med å gå på do. Nå gir vi henne litt tid til å vise at det går greit om hun bare går på do, viser det seg at det fortsetter skal vi ta en tur til legen som du sier.

Om ikke annet kan det hjelpe at hun får snakke med en annen person og ikke foreldrene som maser om det samme:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

2

• zellica

2

• Bookworm

2

• Liliaceae

1

Mest aktive i denne tråden

Syns dere taklet dette på en mye bedre måte, enn du startet med at dere skulle takle det på.

Flott jobbet, og lykke til!

Takk skal du ha, hjelper å få litt innspill vet du:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det kan ikke være lett for henne heller. jeg tror ikke straff er riktig her, men heller kanskej en lege eller psykolog for å finne ut årsaken? Hun gjør det sikkert ikke med vilje og synes sikkert det er ekkelt og flaut selv, tror du ikke? jeg vet om en 11-åring som bæsja på seg hjemme, og det viste seg at det var pga. mobbing i skolen. Ville tatt en alvorsprat med henne, og spurt litt mer uten å kjefte også sagt at vi fikk bestille legetime hvis det ikke ble bedre snart. Lykke til da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det kan ikke være lett for henne heller. jeg tror ikke straff er riktig her, men heller kanskej en lege eller psykolog for å finne ut årsaken? Hun gjør det sikkert ikke med vilje og synes sikkert det er ekkelt og flaut selv, tror du ikke? jeg vet om en 11-åring som bæsja på seg hjemme, og det viste seg at det var pga. mobbing i skolen. Ville tatt en alvorsprat med henne, og spurt litt mer uten å kjefte også sagt at vi fikk bestille legetime hvis det ikke ble bedre snart. Lykke til da..

Jeg ser at mange skriver om å gå til legen. Hun sier helt bestemt at det ikke er noe problem om hun bare går på do når hun kjenner at hun skal og ikke holder seg i det uendelige.

Jeg hvet ikke hvor ofte vi har sett henne holde seg mellom bena istedet for å gå på do. Like mange ganger har vi bedt henne gå på do, men hun nekter for at hun skal. Selvsagt sender vi henne på do da.

Vi vil vise henne at vi stoler på henne og lar henne få litt tid til å vise at hun vil gå på do når hun skal. Blir det likevel uhell går vi som sagt til legen, det lover jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hm...Er det mulig?????

I all verden, stakkars jente!! :( Skal hun betale for hver truse? Blir sjokkert jeg.

Jeg hadde selv det smme problemet som liten, og kunne overhodet ikke noe for det. Og tenk å bli straffet for det.

Har du tenkt på om jenta feiler noe? Forstoppelse f eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Begynner å bli litt lei av dette

I all verden, stakkars jente!! :( Skal hun betale for hver truse? Blir sjokkert jeg.

Jeg hadde selv det smme problemet som liten, og kunne overhodet ikke noe for det. Og tenk å bli straffet for det.

Har du tenkt på om jenta feiler noe? Forstoppelse f eks?

Jeg tror jeg svarer det samme til deg jeg. For nå hvet jeg ikke hvor mange ganger jeg har svart på dette og jeg regner jo med at du har tatt for deg svarene og alle innleggene mine før du skriver.

Så lenge hun går på do når hun skal på do er det ikke noe problem. Hun sier jo selv at hadde ikke hvert for at hun drøyer så innmari lenge med å gå på do når hun kjenner at hun skal, ville ikke dette skje.

Hadde du og jeg også bare holdt og holdt oss, ville det vel gått galt for oss også tror du ikke?

Vi har snakket sammen og blitt enige om at nå går hun på do når hun skal og ingen straff er satt inn også ser vi hvordan det går. Men dette hadde du jo fått med deg om du leste litt mere enn kun hoved innlegget.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...