Gå til innhold

Gavedilemma til søsken

Gjest Gavetrøbbel?

Anbefalte innlegg

Jeg regner med at snuppa velger en rosa sekk, og den er da synlig nok ;) Håper likevel at hun velger en litt nøytral farve. Hun skal tross alt gå med den til ca 3. klasse. Jeg tviler på at rosa er like hot om et par år, he he.

Forundrer ikke meg om poden velger rosa sekk også.... Men håper selvfølgelig at han skal velge noe annet, som han vil føle seg komfortabelt i lengre....

Poden elsker forøvrig, lilla, så kommer rosa, hvitt og andre farger nabojenta liker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

13

• Lotte :o)

10

• BMS!

9

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603

Forundrer ikke meg om poden velger rosa sekk også.... Men håper selvfølgelig at han skal velge noe annet, som han vil føle seg komfortabelt i lengre....

Poden elsker forøvrig, lilla, så kommer rosa, hvitt og andre farger nabojenta liker ;)

Det er masse kule guttesekker å finne. Skal han begynne nå til høsten? Sist høst kjøpte jeg ny til sønnen min som da begynte i 5. klasse. Det var mange fine å velge mellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1244232869' post='4161125]

*LOL* Fortell litt mer om henne...!

Tror jeg har fortalt det meste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har fortalt det meste ;)

Historiene dine om henne er på topp-10-lista over saker jeg husker etter 10 år på DOL.. *hehe* Jeg har flira mye av det :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er masse kule guttesekker å finne. Skal han begynne nå til høsten? Sist høst kjøpte jeg ny til sønnen min som da begynte i 5. klasse. Det var mange fine å velge mellom :)

Jepp, han starter til høsten.

Vi finner nok en kul en. Har du noen merker å anbefale som er gode for ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.bergans.no

Skolesekker, trykk på en rosa 20-literen, og du får opp flere design i samme størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Jeg må innrømme at jeg aldri har tittet på merkene når vi handler. Vi finner en barnet liker, så tester vi om den kjennes god ut på. Faren for at de sier ja uansett er jo tilstede...

De har bare 5 min gange til skolen, og uansett tror jeg sekkene som blir solgt er ok. Vi kjøper vanligvis på sportsbutikk eller hos bokhandleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1244233580' post='4161145]

www.bergans.no

Skolesekker, trykk på en rosa 20-literen, og du får opp flere design i samme størrelse.

Var inne å tittet på dem nå, så veldig bra ut :-D

Poden har hatt tursekken som barnehagesekk, veldig fornøyd med dens bæreegneskaper.

Her vi bor har di uteskole en dag i uken, så det er godt å ha en god sekk vil jeg tro, men di slipper vel å bære så masse di første årene får jeg håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Var inne å tittet på dem nå, så veldig bra ut :-D

Poden har hatt tursekken som barnehagesekk, veldig fornøyd med dens bæreegneskaper.

Her vi bor har di uteskole en dag i uken, så det er godt å ha en god sekk vil jeg tro, men di slipper vel å bære så masse di første årene får jeg håpe.

Her har de fast turdag en gang i uken til ca 3. klasse, og da sender vi med en annen sekk. Vi bor på vestlandet, og her kan det være skikkelig drittvær fra oktober og utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de fast turdag en gang i uken til ca 3. klasse, og da sender vi med en annen sekk. Vi bor på vestlandet, og her kan det være skikkelig drittvær fra oktober og utover.

Her har de fast turdag en dag i uka i 1. klasse, så tursekk(er) har ungene i tillegg til skolesekk. Sekk som er ute på tur har en lei tendens til å bli særdeles møkkete, og jeg vil ikke vaske skolesekken i maskina flere ganger pr måned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1244235156' post='4161190]

Her har de fast turdag en dag i uka i 1. klasse, så tursekk(er) har ungene i tillegg til skolesekk. Sekk som er ute på tur har en lei tendens til å bli særdeles møkkete, og jeg vil ikke vaske skolesekken i maskina flere ganger pr måned...

En katt pissa en gang på skolesekken. Det hjalp ikke å vaske den skånsomt. Til slutt kasta jeg den i vaskemaskinen, med den faren det innebærer ;) Sekken kom hel og luktfri ut igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1244235156' post='4161190]

Poden min har utegruppe i barnehagen hver tredje uke, og kjenner meg ikke igjen i møkkete sekk problematikken, han har en bergans som det meste preller av på. Ikke noe problem. Har han hatt siden han var 2 år, og tror ikke jeg har gjort annet enn å skylle den ett par ganger :)

Sikkert flaks :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En katt pissa en gang på skolesekken. Det hjalp ikke å vaske den skånsomt. Til slutt kasta jeg den i vaskemaskinen, med den faren det innebærer ;) Sekken kom hel og luktfri ut igjen :)

For å fjerne lukt, kan man også ha litt eddik i maskina :-)

Ting som ikke tåler maskinvask er ikke verdt å ha ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poden min har utegruppe i barnehagen hver tredje uke, og kjenner meg ikke igjen i møkkete sekk problematikken, han har en bergans som det meste preller av på. Ikke noe problem. Har han hatt siden han var 2 år, og tror ikke jeg har gjort annet enn å skylle den ett par ganger :)

Sikkert flaks :-D

Enkelte turområder er mer møkkete enn andre. Det gjelder egentlig for barn også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1244235859' post='4161203]

Enkelte turområder er mer møkkete enn andre. Det gjelder egentlig for barn også ;-)

Jepp, jeg har nok en veldig ryddig gutt i grunn :-D

På støvler og klær tror jeg nok at det er møkkete nok der di går tiltider, men han passer godt på tingene sine, så han får æren for ren sekk tror jeg, og ikke terrenget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jepp, jeg har nok en veldig ryddig gutt i grunn :-D

På støvler og klær tror jeg nok at det er møkkete nok der di går tiltider, men han passer godt på tingene sine, så han får æren for ren sekk tror jeg, og ikke terrenget ;)

Heldig du! Sønnen min sliter fremdeles hull i bukseknær, han skitner seg til og har lite orden i sakene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du! Sønnen min sliter fremdeles hull i bukseknær, han skitner seg til og har lite orden i sakene :(

Ja, vi er heldig sånn. Men det gjelder kun TING altså, ransel, sykkel, leker etc.

Han er en aktiv gutt, og klær og sko er til for å slites ut ;) Men han er overaskende ryddig, og tar vare på ting, det skal han ha :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett lite spørsmål.

Får alle 1.klassinger i norge ryggsekk? Poden begynner på skolen til høsten, og dette hadde jeg ikke hørt noe om :-)

Min fikk ikke sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto jeg riktig at eldste gjerne får leker og slikt til bursdagen sin og minstemann får gjerne "nødvendige" ting pga årstider og slikt?

I såfall synes jeg det ikke er rettferdig. F.eks. ransel vil de jo få uansett, da bør begge få utenom bursdag og få være med og velge selv. Akkurat ransel og pennal er vel skrekkelig stas å få velge selv også vel.

Sykler bør også gis utenom så lenge begge får og den ene ikke kan få på sin bursdag siden det er vinter.

Jeg holder på å kjøre så likt som mulig. Mulig de ikke sier noe nå, eller gir noen reaksjoner, men jeg ville vært engstelig for at dette kom frem som en liten bitterhet da de blir noe større.

Må bare så få et lite ps at jeg ikke sånn generellt er tilhenger av å kjøre helt likt da dette er vanskelig i praksis til tider. F.eks. kan jeg ta med en unge til byn og styre litt uten at den andre får noe den dagen. En annen dag er den andre med. osv. Dette her fungert helt flott hos oss, men sykler og ransler og slikt har de fått på "like vilkår" altså.

(mine er også litt opptatt av å få likt og dele og sånn, de sparer alltid noe av byturen til søskenen ;)

''Forsto jeg riktig at eldste gjerne får leker og slikt til bursdagen sin og minstemann får gjerne "nødvendige" ting pga årstider og slikt?

I såfall synes jeg det ikke er rettferdig.''

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med maskina, da? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...