jubalong70 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 I sommer skal vi være i Kristiansand en drøy uke. Endel av tiden kommer jeg til å være alene der med barna som er 3, 8 og 9 år gamle. Jeg er ikke så veldig kjent der og lurer på om noen kan oss gode tips for hva vi kan finne på om været skulle slå seg vrangt (for bading, det kan vi ). Vi skal (selvsagt) til dyreparken en dag eller to, inklusive se Kaptein Sabeltann, men trenger muligens noe tidtrøyte andre dager også. Til info skal vi bo i sentrum, og vil ikke ha tilgang på bil de dagene mannen er borte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Du får menge deg med Prust. Dere har jo unger på nesten akkurat samme alder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Du får menge deg med Prust. Dere har jo unger på nesten akkurat samme alder. He, he - det hadde vært noe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunrika Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Ungene her i huset synes det er gøy med en dagstur til Danmark. Turen over tar 3 timer og 15 min. Ellers så er det endel båter som tar turister med ut i skjærgården. Vi er veldig glad i båtlivet her i huset, så jeg anbefaler det. I gå avstand fra sentrum er det badeplasser både i sjø og ferskvann. Vår 9 åring liker seg på naturmuseet på Gimle- der er det endel utstoppede dyr og så er det fin park utenfor. Der er det også noen lekeapparater. Du sier en eller to dyreparken. jeg vil absolutt anbefale to. Skal man ha med seg alt som foregår av aktiviteter og dyr, så trenger man mer en en dag! Ravnedalen er en fin park hvor det holdes konserter av og til- kanskje det var noe som passet. Odderøya er turområde mot sjøen, I Baneheia kan man gå tur og bade i ferskvann i 3. Stampe. Bystranda er fin badeplass i sentrum i nærheten ligger Tresse med lekepark for barna. Håper dere får noen fine sommerdager her i sør. Hvis det er noe spesielt du er ute etter, så bare spør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Ungene her i huset synes det er gøy med en dagstur til Danmark. Turen over tar 3 timer og 15 min. Ellers så er det endel båter som tar turister med ut i skjærgården. Vi er veldig glad i båtlivet her i huset, så jeg anbefaler det. I gå avstand fra sentrum er det badeplasser både i sjø og ferskvann. Vår 9 åring liker seg på naturmuseet på Gimle- der er det endel utstoppede dyr og så er det fin park utenfor. Der er det også noen lekeapparater. Du sier en eller to dyreparken. jeg vil absolutt anbefale to. Skal man ha med seg alt som foregår av aktiviteter og dyr, så trenger man mer en en dag! Ravnedalen er en fin park hvor det holdes konserter av og til- kanskje det var noe som passet. Odderøya er turområde mot sjøen, I Baneheia kan man gå tur og bade i ferskvann i 3. Stampe. Bystranda er fin badeplass i sentrum i nærheten ligger Tresse med lekepark for barna. Håper dere får noen fine sommerdager her i sør. Hvis det er noe spesielt du er ute etter, så bare spør. Så flott med så mange gode tips :D:D Vi elsker båtliv også, så en båttur kan absolutt være aktuelt. Danmarkstur høres herlig ut - sparer den til kjæresten min er sammen med oss Jeg tror nok også at Dyreparken krever minst 2 dager - så det blir nok det. Og alt det andre legger jeg meg på minnet, og så spør jeg mer om/når jeg trenger mer hjelp 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ukjent i området Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Ungene her i huset synes det er gøy med en dagstur til Danmark. Turen over tar 3 timer og 15 min. Ellers så er det endel båter som tar turister med ut i skjærgården. Vi er veldig glad i båtlivet her i huset, så jeg anbefaler det. I gå avstand fra sentrum er det badeplasser både i sjø og ferskvann. Vår 9 åring liker seg på naturmuseet på Gimle- der er det endel utstoppede dyr og så er det fin park utenfor. Der er det også noen lekeapparater. Du sier en eller to dyreparken. jeg vil absolutt anbefale to. Skal man ha med seg alt som foregår av aktiviteter og dyr, så trenger man mer en en dag! Ravnedalen er en fin park hvor det holdes konserter av og til- kanskje det var noe som passet. Odderøya er turområde mot sjøen, I Baneheia kan man gå tur og bade i ferskvann i 3. Stampe. Bystranda er fin badeplass i sentrum i nærheten ligger Tresse med lekepark for barna. Håper dere får noen fine sommerdager her i sør. Hvis det er noe spesielt du er ute etter, så bare spør. Heisann. Vet du sånn noenlunde pris på fergen? Prøvde å plotte det inn men fikk beskjed om at prisene var utilgjengelige for øyeblikket. Takk for gode tips :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunrika Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Heisann. Vet du sånn noenlunde pris på fergen? Prøvde å plotte det inn men fikk beskjed om at prisene var utilgjengelige for øyeblikket. Takk for gode tips :-) Jeg var nettopp inne på Colorlines sider og der sto det at prisen på dagstur var fra 140 kr. Hvis man vil reservere sitteplass, må man betale ekstra. Jeg hører av de som er "reisevante" med Superspeed så er det lurt å bestille frokost/middagsbuffet. Man får da spise og drikke det man vil og så har man sitteplassene under hele overfarten. Prisene på frokostbuffet er 120 og middag 240. Hvis ikke jeg husker feil, så betalte vi 70 eller 90 kr bare for sitteplasser, så neste gang blir det buffe for oss 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Ja, jeg er jo lokalkjent her, og vet om mange strender og fine badeplasser - og du fikk mange fine tips fra Gunrika :-) Vi har en gammel smalsporet jernbane som er koselig å ta - da må dere ta buss til Vennesla (2 mil), og ta toget videre derfra en times tid. Vi gjorde det for noen år siden, og i morgen skal minstejenta ta det toget med barnehagen :-) Heter Setesdalsbanen. Andre ting vi gjør når det regner, er Gimle naturmuseum, biblioteket, Sørlandssenteret, Bowling, eler tur i regnet, f.eks. i Baneheia, som ligger i gangavstand fra sentrum :-) Bare spør! Når kommer dere forresten? Kanskje vi er her da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ja, jeg er jo lokalkjent her, og vet om mange strender og fine badeplasser - og du fikk mange fine tips fra Gunrika :-) Vi har en gammel smalsporet jernbane som er koselig å ta - da må dere ta buss til Vennesla (2 mil), og ta toget videre derfra en times tid. Vi gjorde det for noen år siden, og i morgen skal minstejenta ta det toget med barnehagen :-) Heter Setesdalsbanen. Andre ting vi gjør når det regner, er Gimle naturmuseum, biblioteket, Sørlandssenteret, Bowling, eler tur i regnet, f.eks. i Baneheia, som ligger i gangavstand fra sentrum :-) Bare spør! Når kommer dere forresten? Kanskje vi er her da? Vi har hytte i Lillesand, og jeg tenkte bare jeg skulle slenge med på anbefalingen om Setesdalsbanen. Vi har tatt denne noen ganger, og barna synes det er gøy. Men OBS: Sjekk rutetider, for dette toget går ikke ustanselig altså! http://www.setesdalsbanen.no/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Ja, jeg er jo lokalkjent her, og vet om mange strender og fine badeplasser - og du fikk mange fine tips fra Gunrika :-) Vi har en gammel smalsporet jernbane som er koselig å ta - da må dere ta buss til Vennesla (2 mil), og ta toget videre derfra en times tid. Vi gjorde det for noen år siden, og i morgen skal minstejenta ta det toget med barnehagen :-) Heter Setesdalsbanen. Andre ting vi gjør når det regner, er Gimle naturmuseum, biblioteket, Sørlandssenteret, Bowling, eler tur i regnet, f.eks. i Baneheia, som ligger i gangavstand fra sentrum :-) Bare spør! Når kommer dere forresten? Kanskje vi er her da? Tusen takk for gode tips. Hvor går Setesdalsbanen (skjønner jo at den går i Setesdalen da...), og er det noen spesielt å se eller er det bare en koselig tur? Vi kommer til Kristiansand 27. juli. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Tusen takk for gode tips. Hvor går Setesdalsbanen (skjønner jo at den går i Setesdalen da...), og er det noen spesielt å se eller er det bare en koselig tur? Vi kommer til Kristiansand 27. juli. Se her: http://www.setesdalsbanen.no/index.php Den er visst bare 8 km, men veldig koselig :-) Vi har ikke planlagt ferien helt, men det er godt mulig vi er her i slutten av juli :-) Vi får se....! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Se her: http://www.setesdalsbanen.no/index.php Den er visst bare 8 km, men veldig koselig :-) Vi har ikke planlagt ferien helt, men det er godt mulig vi er her i slutten av juli :-) Vi får se....! Tusen takk! Ser jo storslagent ut!!! Absolutt noe å gjøre om det skulle regne. Skal se vi treffes... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.