Gå til innhold

Rare gamle navn

linko

Anbefalte innlegg

For å fortsette navne-debatten, hvilke "rare" gamle navn finnes i ditt distrikt?

Jeg trengte tilvenning til navnene Tølløv, Gollaug, Tomine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ingjerd.

tomine og gullaug(skrives sånn her) er faktisk ganske vanlig

Gudfrid, Targjerd, Lagerta er navn som er spesielle. Men så er det rart at når en først blir vant til et navn, så høres det ikke så spesielt ut likevel. F.eks. navnet Azora ... et merkelig navn syntes jeg, men nå har jeg sett i avisen et par småjenter som heter Azora, og jeg begynner rett og slett få sansen for navnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bygdenorge

Gudfrid, Targjerd, Lagerta er navn som er spesielle. Men så er det rart at når en først blir vant til et navn, så høres det ikke så spesielt ut likevel. F.eks. navnet Azora ... et merkelig navn syntes jeg, men nå har jeg sett i avisen et par småjenter som heter Azora, og jeg begynner rett og slett få sansen for navnet :)

Azora er ikke det verste jeg har hørt:) selv skiftet jeg navn som 18 åring,og har valgt et gammelt,"spesielt" (engelsk )mellomnavn.(er delvis irsk,derfor er navnet mitt engelsk og sikkert lite kjent her til lands) Vil ikke legge ut navnet mitt her,men merker jeg får reaksjoner på at jeg ikke er i aldersgruppa som vanligvis forbindes ved navnet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å få med navnet Serianna. Det var kjemperart i starten, men har blitt mer vant til det etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tønni, Jøran (jentenavn), Jone (jentenavn), Mathea, Olaug.

Forøvrig husker jeg ei venninne fra jeg var liten som hadde Johanne som mellomnavn og syntes det var kjempestygt. -Nå heter mange småjenter heromkring Johanna eller Johanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hellik, Gullik, Niri, Hølje. Ikke akkurat mine favoritter, men ganske typiske i et område ikke langt fra hvor jeg bor. Gamle navn, men vet noen barn heter det i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tomine er vakkert

Tomine er ikke ett rart navn. Kjenner en jente som heter det, og hun er bare nydelig. Jakobine er kanskje litt rart, men en venner seg til det. Ingebjørg, Reidun, Solbjørg, Ragnhild, Tiril,Ingeborg osv. er rett og slett stygge navn, etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest venner seg vel til det meste

Tomine er ikke ett rart navn. Kjenner en jente som heter det, og hun er bare nydelig. Jakobine er kanskje litt rart, men en venner seg til det. Ingebjørg, Reidun, Solbjørg, Ragnhild, Tiril,Ingeborg osv. er rett og slett stygge navn, etter min smak.

varierer vel hva man assosierer med navnene. en del av de du misliker,har jeg gode forhold til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...