Gå til innhold

pappa som ikke tar ansvar....

Gjest liker ikke dette

Anbefalte innlegg

Gjest liker ikke dette

vi bor i en 2 manns bolig hvor det bor ett ungt par i underetasjen. han har ei datter på 7 år som er her annen hver helg.Jeg reagerer nå på måten han er på. Datteren nærmest bor hos oss når hun er her.Hun kommer og banker på døra kl 8.15 i helgene og faren hennes spørrr ikke etter henne på en hel dag.

i går spurte jeg om hun ville ha frokost og hun sa ja.. så sier hun:jeg får ikke frokost hos pappa fori han gidder ikke stå opp.. hvor langt skal jeg la d gå før jeg snakker med faren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har vel strengt tatt allerede gått for langt, idet jenta sa hun ikke fikk frokost fordi pappa ikke gidder å stå opp, burde man ta en prat med far (evt. mor)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, som forelder ligger man ikke så lenge at ungene ser seg nødt til å gå til naboen for å få frokost...... Den var over grensen for meg.

På den annen side. Jeg ligger også lenge i helga. Nekter å stå opp før 9, og er unga sultne før det får de ordne seg en skive.... Men de får ikke lov å gå ut før de har spist, og jeg innhenter de alltid iløpet av dagen og passer på at de får seg mat.

Han høres ut som en merkelig far......han burde jo klare å ta seg av ungen sin et par dager i 14dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ha snakket litt med faren.

Du trenger jo ikke si noe, men det ville vel være naturlig å snakke litt om hvordan hun trives i gata, og med vennene sine her.

Hvis dere ikke har noen særlig omgang med dem ellers, kan du jo be dem på kaffe en helg når datteren er der. Det gjorde vi med naboene. Vi fant ut at det er verdens beste naboer .o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl. 815?

Døtrene mine våkner i 7 tiden, og er på "selvstyr" i stua til 9-9.30 tiden. Da smører de seg mat om de er sutlne. (5 og 8 år)

Kan det være at hun kommer opp til dere fordi dere rett og slett virker koselige og hyggelige? Når han merker at hun har gått til dere, så regner han med at det er greit, siden dere slipper henne inn til dere?

Synes idêen var god å invitere han på kaffe og bli kjent med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos oss ligger vi gjerne til 9-930 i helgene. Ungene tar seg frokost og ser på barne-tv.

Hadde de hatt venner i nabohuset ser jeg ikke bort i fra at de kunne funnet på å banke på der, men som regel holder de seg hjemme til etter at vi har stått opp.

Det kan jo hende at hun har stukket hodet inn til ham, sagt hvor hun gikk og han regnet med at det var ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kl 8.15 i helgene???

Jeg hadde ikke sluppet inn nabounger på den tiden av døgnet på mine fridager!

Ei heller hadde jeg vært oppe for å lage frokost til mine egne, såpass store barn, på den tiden.

En 7 åring burde utmerket godt klare å ordne seg litt mat på egenhånd, og klare seg et par - tre timer alene til foreldrene står opp.

Du bør nok derfor ikke ta det så bokstavelig når hun sier at "pappa ikke gidder å stå opp for å lage frokost".

Sannheten er nok heller at pappa ikke gidder å stå opp å lage frokost FØR KL 08.00 når han har fri, - til en 7 åring som burde klare å ta seg litt mat selv! Og dette har jeg faktisk stor forståelse for!

Nå har hun funnet en bedre løsning på dette - Hun kommer til dere, noe som sikkert er triveligere og enklere enn å måtte underholde seg selv et par timer, fram til faren antagelig står opp og lager frokost.

Hadde du ikke sluppet henne inn så tidlig, så hadde hun nok klart seg utmerket allikevel. Men siden hun får komme til dere gang etter gang, så regner nok både hun og faren med at dette er en god løsning.

Jeg er enig i at det er litt rart at han ikke etterlyser henne i løpet av dagen. Skulle tro han ønsket å tilbringe litt tid med henne når hun først var hos ham. Men han tenker kanskje at han vet jo hvor hun er, og at hun har det bra, dessuten har hun kanskje lekekamerater hos dere?

Men dessverre finnes det enkelte fedre som synes det er greit å kunne "slippe billig unna" og som gjerne overlater ansvaret til andre hvis de har sjansen.

Jeg synes derfor du bør bestemme deg for noen begrensninger selv. F.eks at hun ikke får komme før et visst klokkelslett om morgenen, eller at hun må gå hjem til seg selv når dere skal spise, eller gjøre andre ting i løpet av dagen.

Deretter bør du ta en prat med faren, og si på en pen måte at datteren hans er hjertelig velkommen til dere, men at det kan bli litt mye av og til.

Det er jo også en mulighet for at han føler at du har "overtatt" litt, og at datteren foretrekker å være hos dere fremfor hos ham??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...