Gjest pppo Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 To dager etter at valpen var i hus, ble den yngste i huset syk. Han har vært oppi valpen hele tiden og blitt slikket masse i ansiktet. Valpen kommer fra et ridesenter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Selvfølgelig kan han det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest herminegrang Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Barnet kan jo være allergisk. Lurer alltid på hvordan folk kan like/tillate at hunder slikker en i ansiktet. Det har aldri vår hund fått lov til. Synes det er ekkelt å tenke på hvor de har slikket seg selv først. (Vet jo at det er hunden sin måte å kysse på/ vise kjærlighet, men allikevel) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg mener ikkeå være ufin, men kan dere noe om hund/hundehold i det hele tatt? Et slikt spørsmål får meg til å lure. En god familiehund behøver kompetente eiere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Ja. Det var sånn jeg fikk astma+allergien min. Det var i hvert fall det som utløste det. Forøvrig bør unger lære tidlig at verken valper eller hunder skal slikke dem i ansiktet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg mener ikkeå være ufin, men kan dere noe om hund/hundehold i det hele tatt? Et slikt spørsmål får meg til å lure. En god familiehund behøver kompetente eiere. Enig. Jeg bare resignerer litt...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hvordan syk har h*n blitt da? Litt vanskelig å svare med såpass lite opplysninger... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg mener ikkeå være ufin, men kan dere noe om hund/hundehold i det hele tatt? Et slikt spørsmål får meg til å lure. En god familiehund behøver kompetente eiere. Spørs jo hvordan syk da. Sier jo ingenting om det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Barnet kan jo være allergisk. Lurer alltid på hvordan folk kan like/tillate at hunder slikker en i ansiktet. Det har aldri vår hund fått lov til. Synes det er ekkelt å tenke på hvor de har slikket seg selv først. (Vet jo at det er hunden sin måte å kysse på/ vise kjærlighet, men allikevel) Jeg orker ikke bli slikket rundt munnen akkurat, men jeg lar hunden slikke meg ved ørene. Liker at hunden viser meg at den er underdannig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Spørs jo hvordan syk da. Sier jo ingenting om det. Det er en av grunnene til at jeg blir skeptisk, den åpne spørsmålsstillingen, ingen spesifisering. Liksom *no clue*... Litt fordomsfull her ja, men brenner for vettugt dyrehold.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Klart han kan bli syk av hunden! Få han utredet for allergi snarest, slik at han slipper å streve med eventuelle plager pga kjæledyret unødvendig lenge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg orker ikke bli slikket rundt munnen akkurat, men jeg lar hunden slikke meg ved ørene. Liker at hunden viser meg at den er underdannig. Tror ikke det er nødvendig å la hunden slikke deg i ansiktet for at den skal være underdanig.. Aldri hundene til faren min gjort, og de har vært veldig lydige. De hadde to hunder i tilsammen 17 år. Lot aldri hundene slikke meg i ansiktet. Synes det er uhygenisk, de vasker seg med tunga, og spiser litt av hvert, til og med annen hundemøkk noen ganger. *urk* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Tror ikke det er nødvendig å la hunden slikke deg i ansiktet for at den skal være underdanig.. Aldri hundene til faren min gjort, og de har vært veldig lydige. De hadde to hunder i tilsammen 17 år. Lot aldri hundene slikke meg i ansiktet. Synes det er uhygenisk, de vasker seg med tunga, og spiser litt av hvert, til og med annen hundemøkk noen ganger. *urk* Ikke for at den skal være det, men jeg liker at den viser meg at den er underdanig. Uansett sleiker ho meg på hendene. Og jeg tenker ikke veldig på om jeg biter av neglen på den hånda ho sleika på. Eller om jeg har vasket meg på henda siden sist jeg drev med ho. Har aldri hørt om noen som har blitt syke av å ha blitt slikket av en hund. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg mener ikkeå være ufin, men kan dere noe om hund/hundehold i det hele tatt? Et slikt spørsmål får meg til å lure. En god familiehund behøver kompetente eiere. Jeg synes det er unødvendig å komme med slike kommentarer. Selv om du sier du ikke mener å være ufin, så er du vel egentlig det? Synes egentlig det er uvanlig mye "bitching" på dol den siste tiden :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg synes det er unødvendig å komme med slike kommentarer. Selv om du sier du ikke mener å være ufin, så er du vel egentlig det? Synes egentlig det er uvanlig mye "bitching" på dol den siste tiden :-( Jeg mente ikke å være ufin, men et slikt spørsmål er legitimt å spørre. Og det bør man tåle når man stiller seg såpass uvitende. Dyrehold skal tas seriøst, og er noe jeg brenner for. At jeg skal stå til ansvar for bitching, går jeg ikke med på, frosken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Ikke for at den skal være det, men jeg liker at den viser meg at den er underdanig. Uansett sleiker ho meg på hendene. Og jeg tenker ikke veldig på om jeg biter av neglen på den hånda ho sleika på. Eller om jeg har vasket meg på henda siden sist jeg drev med ho. Har aldri hørt om noen som har blitt syke av å ha blitt slikket av en hund. Det har ikke jeg hørt om heller. Litt hysteri ute og går. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg mente ikke å være ufin, men et slikt spørsmål er legitimt å spørre. Og det bør man tåle når man stiller seg såpass uvitende. Dyrehold skal tas seriøst, og er noe jeg brenner for. At jeg skal stå til ansvar for bitching, går jeg ikke med på, frosken. Hei :-) Jeg mente ikke at jeg hadde sett deg skrive negative ting til andre tidligere, jeg mente bare at det hadde vært mange diskusjoner hvor folk hadde diskutert person like mye som sak i den senere tid. Beklager dersom du oppfattet det som at jeg mente du skrev kjipe kommentarer generelt sett. Når det gjelder denne tråden, så er jeg ikke enig i at spørsmålet nødvendigvis indikerer manglende innsikt i dyrehold. Jeg har hatt hund i 8 år nå, og anser meg som en ansvarlig og rimelig kompetent hundeeier. Allikevel er jeg ikke sikkert på i hvilken grad sykdommer kan overføres fra dyr til barn. At barn kan reagere allergisk er jeg selvfølgelig klar over, men det sies mye forskjellig om dette med at hunden slikker på barna osv. Noen fremhever at hundens tunge har en form for bakteriedrepende belegg og at det av den grund ikke er så uhygienisk å være i kontakt med hundens tunge. Andre kan fortelle historier om barn som har fått innvollsormer og hvor legen har påstått at dette kommer av nærkontakt med hunden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Det har ikke jeg hørt om heller. Litt hysteri ute og går. Tror nok det. Litt tåler vi nok :-) Og unga våre ennå mer :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hei :-) Jeg mente ikke at jeg hadde sett deg skrive negative ting til andre tidligere, jeg mente bare at det hadde vært mange diskusjoner hvor folk hadde diskutert person like mye som sak i den senere tid. Beklager dersom du oppfattet det som at jeg mente du skrev kjipe kommentarer generelt sett. Når det gjelder denne tråden, så er jeg ikke enig i at spørsmålet nødvendigvis indikerer manglende innsikt i dyrehold. Jeg har hatt hund i 8 år nå, og anser meg som en ansvarlig og rimelig kompetent hundeeier. Allikevel er jeg ikke sikkert på i hvilken grad sykdommer kan overføres fra dyr til barn. At barn kan reagere allergisk er jeg selvfølgelig klar over, men det sies mye forskjellig om dette med at hunden slikker på barna osv. Noen fremhever at hundens tunge har en form for bakteriedrepende belegg og at det av den grund ikke er så uhygienisk å være i kontakt med hundens tunge. Andre kan fortelle historier om barn som har fått innvollsormer og hvor legen har påstått at dette kommer av nærkontakt med hunden. OK :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.