Gå til innhold

Med fare for å virke smålig...

Gjest irritert i dag, ja

Anbefalte innlegg

Gjest irritert i dag, ja

3.-klassingen kom hjem med ukeplan på fredag (som jeg egentlig ikke så på før i dag, men det spiller ingen rolle). Der står det at de skal ha aktivitetsuke, og bl.a. skal de begynne en time senere på skolen en av dagene, og midt i uka skal de langt uti gokk på telt-overnatting (der en forelder må være med). De får fri dagen etter på skolen. Det er ingen endringer i SFO-tilbudet.

Med fare for å virke smålig: Jeg synes det er jævlig irriterende at de bare gjør slikt uten å tenke på at det finnes foreldre som må på jobb! Vi får det alltids til på ett eller annet vis, men etetr overnattingsturen må man jo nesten hjem og vaske bållukt ut av håret, umulig å komme seg på jobb før lunch. Samt at man må organisere "fridagen" til ungene. Og den dagen de begynner senere må han være hjemme alene og komme seg på skolen selv (evt sitte ute i skolegården og vente en time mellom SFO og skolestart.)

Pokker heller, man trenger mer enn noen få dagers varsel for slikt! Møter må flyttes og ting må generelt organiseres. Vi har i alle fall såpass stramt program nå før ferien at slike "overraskelser" er problematiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

4

• waxo

3

• laban

2

• Spirello

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Miguela

Har ikke dette vært diskutert på foreldremøte? Er du sikker på at dette ikke er noe som har gått deg forbi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irritert i dag, ja

Har ikke dette vært diskutert på foreldremøte? Er du sikker på at dette ikke er noe som har gått deg forbi?

Nei, dette har absolutt ikke vært diskutert. Jeg går alltid på foreldremøter og passer på å få med meg alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det virker problematisk og i hvertfall at det er alt for kort varsel.

Hos oss har de alltid utvidet SFO-tilbud hvis skoledagen forskyves i tid, og slik synes jeg det bør være også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lærer40

Norsk skole er i praksis en fritidsklubb. Norske elever stortrives på skolen, men de LÆRER ganske så lite sammenlignet med øvrige land i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes veldig rart ut syns jeg. SKjønner godt at det skaper problemer ja, men er du helt sikker på at dette ikke har vært en lapp om tideligere, som har forsvunnet eller no?

Håper dere får det til, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Nei, dette har absolutt ikke vært diskutert. Jeg går alltid på foreldremøter og passer på å få med meg alt.

Jeg synes dette høres merkelig ut, og må innrømme at jeg ikke tror på deg når du er så skråsikker på at dette ikke har vært diskutert før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Norsk skole er i praksis en fritidsklubb. Norske elever stortrives på skolen, men de LÆRER ganske så lite sammenlignet med øvrige land i Europa.

Er du virkelig lærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ups, den var ikke helt bra, nei...

Her avspaserer elevene 23.juni, men får da heldagstilbud på SFO istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det stemmer med mitt inntrykk også. Norske barn som har gått på utenlandske skoler, ligger langt forran sine jevnaldrende faglig når de kommer tilbake til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg forstår godt at dette er irritende, men et barn i slutten av tredjeklasse kan fint greie seg alene en dag, mens du er på jobb. Hun greier vel også å ta seg en dusj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at dette er irritende, men et barn i slutten av tredjeklasse kan fint greie seg alene en dag, mens du er på jobb. Hun greier vel også å ta seg en dusj?

''Hun greier vel også å ta seg en dusj?''

Ja, men "må" man dusje - selv om bållukt stinker fælt - for å være hjemme og ha fri dagen etter en slik tur? Er vel ikke akkurat barnemishandling om dusjinga venter til etter at foreldrene kommer hjem fra jobb, tenker jeg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Ja, men "må" man dusje - selv om bållukt stinker fælt - for å være hjemme og ha fri dagen etter en slik tur? Er vel ikke akkurat barnemishandling om dusjinga venter til etter at foreldrene kommer hjem fra jobb, tenker jeg;-)

Nei, det er jeg helt enig med deg i, men det så ut som trådstarter mente det var veldig viktig at det ble gjort med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstod det sånn at den var den voksne som måtte hjem å dusje før jobb jeg. Det måtte jo være med en voksen på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Forstod det sånn at den var den voksne som måtte hjem å dusje før jobb jeg. Det måtte jo være med en voksen på turen.

Aha, da misforsto jeg.

Da er dette verre enn jeg trodde. Jeg skjønner ikke hvordan lærerne ser for seg hvordan dette skal gå for seg, når folk jobber?

Her hadde det ihverfall ikke gått, da vi jobber begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da misforsto jeg.

Da er dette verre enn jeg trodde. Jeg skjønner ikke hvordan lærerne ser for seg hvordan dette skal gå for seg, når folk jobber?

Her hadde det ihverfall ikke gått, da vi jobber begge to.

Vet ikke om jeg har rett altså :-) Var bare sånn jeg forstod det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irritert i dag, ja

Joda, men JEG må dusje før jeg drar på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irritert i dag, ja

Vet ikke om jeg har rett altså :-) Var bare sånn jeg forstod det.

Joda, du hadde rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irritert i dag, ja

Jeg synes dette høres merkelig ut, og må innrømme at jeg ikke tror på deg når du er så skråsikker på at dette ikke har vært diskutert før.

Du får la være å tro meg om du vil, men jeg er helt sikker. Har snakket med et par andre foreldre i klassen, og de har heller ikke hørt noe om dette før i helga.

Den overnattingsturen er annonser til ungene, som gleder seg. Nytter ikke å avblåse nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...