Gjest MayLynn Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Enig - jeg har ikke anelse om hvordan jeg skulle greidd noe slikt. Mannen jobber skift og jeg har lillesøster å passe på! Kan ikke bare være med på en overnattingstur sånn uten videre. Ihvertfall ikke på så kort varsel. Skulle ønske barna kunne brukt tida på skolen til å lære (og gjøre lekser) så kan vi foreldre heller ta dem med på tur om ettermiddagene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Joda, du hadde rett. Da er jo dette helt hinsides... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Sånne ting er en av grunnene til at jeg anbefaler de som lurer på om de skal forøke familien med ett barn til, å tenke over desember og juni - og advarer dem mot å tro at ting går av seg selv når ungene slutter med bleier og begynner å sove hele natten. Enig i at det er drøyt å varsle overnatting som involverer foreldrene, så kort tid i forveien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest herminegrang Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Har problemer med å tro at dette ikke har blitt opplyst om før. Da har dere ikke en god og organisert lærerstab på deres skole.På vår skole blir alt lagt fram på foreldremøter, og deretter står det på "årshjulet" som vi får hjem som jeg henger opp på tavle... Bl.a. stod det på vår sønns årshjul: mai måned: tur til museum, tur til fornøyelsespark. osv...At begge disse turene etterhvert ble flyttet til juni måned har jo ingen betydning. Vet også at i lærerplanen så ligger det inne at elevene skal ha en overnatting i friluft, det er obligatorisk. Det har alle mine barn hatt. Da ble det spurt i god tid hvem som kunne være med og gjøre forskjellige ting, som å overnatte sammen med barna, være med på aktiviteter, være med å lage mat osv... så sa hver foreldre fra om hva som passet. Men som sagt, hvis ikke dette har blitt opplyst om, så er det jo dårlig gjort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Dårlig at de ikke sier ifra tidligere ja!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 ''Der står det at de skal ha aktivitetsuke, og bl.a. skal de begynne en time senere på skolen en av dagene, og midt i uka skal de langt uti gokk på telt-overnatting (der en forelder må være med). '' Det kan vel ikke være meningen at hvert eneste barn har med en forelder? Det har jo ikke engang barnehagebarna, når de er på overnatting! Jeg vil tro det skal være med en forelder fra hele klassen, og man bør selvfølgelig bli enige om hvem i god tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Forstod det sånn at den var den voksne som måtte hjem å dusje før jobb jeg. Det måtte jo være med en voksen på turen. Åja, ja det blir jo noe helt annet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 ''Der står det at de skal ha aktivitetsuke, og bl.a. skal de begynne en time senere på skolen en av dagene, og midt i uka skal de langt uti gokk på telt-overnatting (der en forelder må være med). '' Det kan vel ikke være meningen at hvert eneste barn har med en forelder? Det har jo ikke engang barnehagebarna, når de er på overnatting! Jeg vil tro det skal være med en forelder fra hele klassen, og man bør selvfølgelig bli enige om hvem i god tid. ''Jeg vil tro det skal være med en forelder fra hele klassen, og man bør selvfølgelig bli enige om hvem i god tid.'' Jeg tolket trådstarter som at det var én foreldrer fra hele klassen som skulle med, men jeg la kanskje bare min egen tolkning inn her? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg er veldig enig med deg. Jeg er av den typen som liker å ha ting klart, og jeg blir stressa av så korte frister. Jeg har prøvd å bli flinkere til å notere ting i kalenderen med det samme jeg hører om det, men det hender jo at det glipper. Hvorfor kan ikke slikt skrives inn som en linje på ukeplanen i flere uker før det skal skje? I fjor vår var min fjerdeklassing på tilsvarende opplegg. Da skulle foreldrene følge dem til plassen. Der skulle vi grille, og hjelpe til med å sette opp lavvoer før vi dro hjem. Lærerne og klassekontaktene skulle overnatte sammen med elevene. Etter frokost og pakking neste dag gikk de hjem. De kom vel hjem i tolvtiden. Overnattingsplassen lå maks en times gåtur hjemmefra. Dette var et fint opplegg. Fjerdeklassingene koste seg, selv om noen (spesielt gutter) syntes det var trist da foreldrene dro. Alle barna hadde sluttet på SFO, så dette var heller ikke noe problem. Skal virkelig alle ha med seg egne foreldre? Hva med telt? Det er ikke alle som har utstyr som egner seg til telttur. Dere må også ha liggeunderlag og sovepose, godt med mat og drikke, lommelykt og myggmiddel. Håper dere får en fin tur ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jajada Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ja, huff. Sånt må vi jo ha oss frabedt! Skolen burde være en oppbevaringsboks hver dag, fra 07-17, uten unntak. Helst skulle barna hatt et døgnbasert tilbud, slik at foreldrene egentlig ikke trenger å hente ut ungene og stille opp før til konfirmasjonen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 ''Der står det at de skal ha aktivitetsuke, og bl.a. skal de begynne en time senere på skolen en av dagene, og midt i uka skal de langt uti gokk på telt-overnatting (der en forelder må være med). '' Det kan vel ikke være meningen at hvert eneste barn har med en forelder? Det har jo ikke engang barnehagebarna, når de er på overnatting! Jeg vil tro det skal være med en forelder fra hele klassen, og man bør selvfølgelig bli enige om hvem i god tid. Jeg syntes også det var merkelig, men siden trådstarter bekymret seg om dusj osv., regnet jeg med at hun visste mer enn jeg om den saken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trinnkontakten Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det høres veldig rart ut at dette har kommet på sånn helt plutselig fra skolens side, og har det det, så gjør de virkelig en elendig planleggingsjobb. Virkelig. Skal alle ha med èn forelder hver? Hvis ja, så må da det være helt meningsløst, og hvis nei, så er det vel ikke gitt at den forelderen må være deg? Skjønner at det er i overkant å komme med slike planer nå, hvis det virkelig ikke har blitt tatt opp før bør dere få trinnkontaktene til å ta dette opp med lærerne/skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Dette hørtes litt rart ut.. sikker på at dere ikke har fått beskjed om aktivitetsuke i en årsplen eller noe tidligere? Sånne ting planlegges jo helt i skolestarten. jeg er litt dårlig på å følge med i årsplanen til barnehagen, så får noen ganger overraskelser jeg og, men vet jo at det står der og at det er min skyld at jeg ikke har fulgt med Synes det hørtes hyggelig ut jeg, men kan skjønne at det kommer brått på når det ble som du sier. Men er det meningen at alle ungene skal ha med en foresatt? Blir ikke det veldig mange voksne da? Ville ringt læreren og spurt jeg.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hadde også vært sur. Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ja, huff. Sånt må vi jo ha oss frabedt! Skolen burde være en oppbevaringsboks hver dag, fra 07-17, uten unntak. Helst skulle barna hatt et døgnbasert tilbud, slik at foreldrene egentlig ikke trenger å hente ut ungene og stille opp før til konfirmasjonen ;-) ja :-) eventuelt så kan de si fra litt på forhånd ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg hadde vært irritert, jeg også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Helt enig. Vi har hatt liknende opplagg hos oss. Men skoleledelsen trakk på skuldrene. Skolen betyr alt, det er verdens navle, alle må da bvel kunne avspasere osv. Liknende i forbindelse med barnehagestreiken (private) som var for noen uker siden. Vår barnehage hørte ingen ting, alså antok vi foreldrene at det ikke ble streik hos oss. mandag ved henting fikk vi beskjed om at barnehagen ville gå ut i streik tirsdagen! Styrer hadde vært på ferie, derfor så sen beskjed. Ganske stressende å skulle organisere en dag hjemme på så kort varsel. arbeidsgiver var ikke akkurat fornøyd selv om han jo forstod problemet. Men der røk en feriedag som må taes fra sommerferien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minuma Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Om ikke smålig, så kanskje litt rigid? ;o 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Du får la være å tro meg om du vil, men jeg er helt sikker. Har snakket med et par andre foreldre i klassen, og de har heller ikke hørt noe om dette før i helga. Den overnattingsturen er annonser til ungene, som gleder seg. Nytter ikke å avblåse nå. Men det kan vel ikke være tilfelle at alle barna må ha med seg en forelder? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest irritert i dag, ja Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ja, huff. Sånt må vi jo ha oss frabedt! Skolen burde være en oppbevaringsboks hver dag, fra 07-17, uten unntak. Helst skulle barna hatt et døgnbasert tilbud, slik at foreldrene egentlig ikke trenger å hente ut ungene og stille opp før til konfirmasjonen ;-) Kjære vene, jeg synes da alt dette er hyggelig! Men reagerer på det korte varselet! Jeg har som tidligere nevnt vært på absolutt alle foreldremøter, sitter i FAU og flere andre skoleutvalg og følger generelt meget godt med på alt som skjer på skolen. Årsplan er slått opp på kjøkkenet, samme med ukeplaner. Stpr ingenting der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest irritert i dag, ja Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg er veldig enig med deg. Jeg er av den typen som liker å ha ting klart, og jeg blir stressa av så korte frister. Jeg har prøvd å bli flinkere til å notere ting i kalenderen med det samme jeg hører om det, men det hender jo at det glipper. Hvorfor kan ikke slikt skrives inn som en linje på ukeplanen i flere uker før det skal skje? I fjor vår var min fjerdeklassing på tilsvarende opplegg. Da skulle foreldrene følge dem til plassen. Der skulle vi grille, og hjelpe til med å sette opp lavvoer før vi dro hjem. Lærerne og klassekontaktene skulle overnatte sammen med elevene. Etter frokost og pakking neste dag gikk de hjem. De kom vel hjem i tolvtiden. Overnattingsplassen lå maks en times gåtur hjemmefra. Dette var et fint opplegg. Fjerdeklassingene koste seg, selv om noen (spesielt gutter) syntes det var trist da foreldrene dro. Alle barna hadde sluttet på SFO, så dette var heller ikke noe problem. Skal virkelig alle ha med seg egne foreldre? Hva med telt? Det er ikke alle som har utstyr som egner seg til telttur. Dere må også ha liggeunderlag og sovepose, godt med mat og drikke, lommelykt og myggmiddel. Håper dere får en fin tur ) Nei, alle trenger ikke å ha foreldre med, og jeg har i dag fått ordnet med noen andre (for jeg har virkelig ikke mulighet). Men jeg vet om noen alenemødre i klassen som vil slite mer enn meg. Utstyr, ja - du skulle sett den listen over alt man måtte ha med! Nå har min sønn alt, men det er sikkert noen som ikke har sovepose, liggeunderlag og alt det andre de nevnte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.