Gå til innhold

Med fare for å virke smålig...

Gjest irritert i dag, ja

Anbefalte innlegg

Gjest irritert i dag, ja

''Jeg vil tro det skal være med en forelder fra hele klassen, og man bør selvfølgelig bli enige om hvem i god tid.''

Jeg tolket trådstarter som at det var én foreldrer fra hele klassen som skulle med, men jeg la kanskje bare min egen tolkning inn her?

Ut fra teksten ser det ut til at man legger opp til at alle skal ha foreldre med, for hvis det var noen som ikke kunne måtte de selv ordne med noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

4

• waxo

3

• laban

2

• Spirello

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Ut fra teksten ser det ut til at man legger opp til at alle skal ha foreldre med, for hvis det var noen som ikke kunne måtte de selv ordne med noen andre.

Høres underlig ut. Som jeg nevnte annet sted i tråden har selv ikke barnehagebarn med foreldre når de er på overnattingstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at det skal være behov for å ha med så mange foreldre! En annen ting er det at foreldre kan være med av mer sosiale hensyn, slik som på skoleavslutning om kvelden osv, men dette høres ut som kraftig over kill.

Jeg småirriteres over at kveldsavslutninger meddeles med kun én ukes varsel, men det er jo ikke engang i nærheten av det du har erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Ja, huff. Sånt må vi jo ha oss frabedt! Skolen burde være en oppbevaringsboks hver dag, fra 07-17, uten unntak. Helst skulle barna hatt et døgnbasert tilbud, slik at foreldrene egentlig ikke trenger å hente ut ungene og stille opp før til konfirmasjonen ;-)

Er det noe som sliter på foreldre, så er det å få hverdagen sin organisert av barnehage, SFO, lærere, klassekontakter og dugnader på fritidsaktiviteter.

Er det så vanskelig å skjønne at det går en grense for alt og at man kan få et metningsnivå, spesielt når man får så kort varsel?

Jeg synes det er skikkelig unødvendig å være så spydig mot trådstarter som du var nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det stemmer med mitt inntrykk også. Norske barn som har gått på utenlandske skoler, ligger langt forran sine jevnaldrende faglig når de kommer tilbake til Norge.

Men det tror jeg kommer av andre grunner enn "ikke-teroetiske" aktiviteter.

For at god læring skal skje, må også klassen være sammensveiset og ha et godt miljø. Dette skjer lettere dersom man enkelte ganger kan gjøre ting utenfor klasserommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Men det tror jeg kommer av andre grunner enn "ikke-teroetiske" aktiviteter.

For at god læring skal skje, må også klassen være sammensveiset og ha et godt miljø. Dette skjer lettere dersom man enkelte ganger kan gjøre ting utenfor klasserommet.

Jeg er for at det skal gjøres ting utenfor klasserommet. Jeg vet ikke hva det er som gjør at norske barn lærer mindre.

Det er godt mulig at de lærer mer om naturen da, og det er jo verdifullt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære vene, jeg synes da alt dette er hyggelig! Men reagerer på det korte varselet! Jeg har som tidligere nevnt vært på absolutt alle foreldremøter, sitter i FAU og flere andre skoleutvalg og følger generelt meget godt med på alt som skjer på skolen. Årsplan er slått opp på kjøkkenet, samme med ukeplaner. Stpr ingenting der.

Da skjøner jeg godt du ble irritert. :) Si i fra at de må endre rutinene sine og gi dere beskjed tidligere.. God tur da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg er for at det skal gjøres ting utenfor klasserommet. Jeg vet ikke hva det er som gjør at norske barn lærer mindre.

Det er godt mulig at de lærer mer om naturen da, og det er jo verdifullt det også.

Det er vanskelig å si hva som gjør at norske barn lærer mindre enn endel av landene man kan sammenligne seg med, men samtidig viser det seg at norske barn generelt er lykkeligere enn barna i de samme landene...

Finland har på mange måter vært et slags forbilde mht skolesystemet osv. De har nådd svært langt og fått svært gode elever. På den annen side ligger Finland på topp på selvmordsstatistikken for barn og unge :-(

En ting som iallefall ikke er bra for skolen, er at det stadig kommer nye planer man må forholde seg til. Med det samme man begynner å føle at man begynner å kjenne planenen godt nok til å bruke de på riktig måte, så er det nye planer på gang :-/

Jeg hilser også spesialskolene velkommen tilbake, og tror vi på mange måter har feilet når det gjelder det at alle på død og liv skal sees på som "normale". Hvem avgjør hva som er "normalt"? Og hvem avgjør i hvilket miljø et menneske føler seg "normalt"? ;)

En sammensatt, men interessant problemstilling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...