Gjest Alkamira Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Eldste søster heter Marianne. Blir det da for likt å kalle den nye for Hanne? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Det synes ikke jeg Kjenner et søskenpar med de to navnene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Nei, det synes jeg går greit. Evt. kan dere bruke Hanna (som er enda finere enn Hanne;-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Nei, det synes jeg går greit. Evt. kan dere bruke Hanna (som er enda finere enn Hanne;-)) Hanna synes jeg er enda penere slik: "Hannah". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hanna synes jeg er enda penere slik: "Hannah". *hysj* Husk du er på DOL... Tyspisk at mange her inne ikke vil ha noe dill-dall på ungenes navn (Jeg ville kanskje også valgt Hannah framfor Hanna ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Nei, det syns jeg ikke ble for likt. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 *hysj* Husk du er på DOL... Tyspisk at mange her inne ikke vil ha noe dill-dall på ungenes navn (Jeg ville kanskje også valgt Hannah framfor Hanna ) Uff... Jeg burde husket det etter jeg kom i skade for å snakke mindre pent om et navn her nylig Likevel har jeg ikke tatt meg nær av at noen mener navnet til ene datteren min er penere i en annen variant Smaken er jo ikke helt lik hos alle 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Uff... Jeg burde husket det etter jeg kom i skade for å snakke mindre pent om et navn her nylig Likevel har jeg ikke tatt meg nær av at noen mener navnet til ene datteren min er penere i en annen variant Smaken er jo ikke helt lik hos alle Og godt er det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Neida, det går bra:-) mener 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 *hysj* Husk du er på DOL... Tyspisk at mange her inne ikke vil ha noe dill-dall på ungenes navn (Jeg ville kanskje også valgt Hannah framfor Hanna ) Mitt problem med Hannah er hvorfor i all verden er den siste h'en der? Hvilken funksjon har den (bortsett fra at navnet da blir et palindrom)? Rent uttallesesmessig blir Hannah merkelig, da h'en "puster" på neste bokstav - og her er det ingen neste bokstav. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Nei, det er vel helt problemfritt. Jeg har faktisk ganske likt navn som søsteren min og det har ikke vært problematisk i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 *hysj* Husk du er på DOL... Tyspisk at mange her inne ikke vil ha noe dill-dall på ungenes navn (Jeg ville kanskje også valgt Hannah framfor Hanna ) Jeg ville valgt Hanna;o) Hva er forskjellen på Hannah og Hanna? Hvis du heter Hanna så må du alltid forklare at navnet skal ha en H på slutten også.. teit ass! Ja, slikt ER jåleri 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Mitt problem med Hannah er hvorfor i all verden er den siste h'en der? Hvilken funksjon har den (bortsett fra at navnet da blir et palindrom)? Rent uttallesesmessig blir Hannah merkelig, da h'en "puster" på neste bokstav - og her er det ingen neste bokstav. Det ser stilig ut, og personen får gleden av å si "med h til slutt" en halv million ganger. Men altså, jeg regner jo med at de som heter Wenche ikke staver det Venke, så det er vel litt hva man er vant til. På enkelte andre språk ville nok Hannah vært førstevalget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hanna synes jeg er enda penere slik: "Hannah". ''Hanna synes jeg er enda penere slik: "Hannah"'' Skjønner ikke vitsen med h'en til slutt, jeg ville valgt å skrive det uten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 ''Hanna synes jeg er enda penere slik: "Hannah"'' Skjønner ikke vitsen med h'en til slutt, jeg ville valgt å skrive det uten. Jeg er enig med deg:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Nei, det er ikke for likt. Pene navn begge to :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hanna synes jeg er enda penere slik: "Hannah". Så forskjellig smak kan man ha, jeg liker overhode ikke stumme h'er. Som Hannah, Sarah, Hroar, den siste kanskje den værste da :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 *hysj* Husk du er på DOL... Tyspisk at mange her inne ikke vil ha noe dill-dall på ungenes navn (Jeg ville kanskje også valgt Hannah framfor Hanna ) Ja, også så typisk at mange vil ha det også ;-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det syns jeg absolutt du kan om du har lyst :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det ser stilig ut, og personen får gleden av å si "med h til slutt" en halv million ganger. Men altså, jeg regner jo med at de som heter Wenche ikke staver det Venke, så det er vel litt hva man er vant til. På enkelte andre språk ville nok Hannah vært førstevalget. Det er opplagt mye som er vanesak her, og jeg grøsset da jeg første gang så "Venke", for man hadde jo til alle tider sett det skrevet som "Wenche". Men jeg har nå vent meg til førstnevnte, og synes det er fint uten de unødvendige bokstavene. Jeg prøvde forresten en gang å tenke gjennom om jeg kunne lage en "regel" for meg selv om når jeg foretrakk å og når jeg foretrakk dobbel a i navn - er det forskjell på om det er etternavn eller fornavn? Om det er guttenavn eller jentenavn? Om det kommer først i navnet eller midt i? Jeg kom til at det ikke var noe system i rotet hos meg - det kommer helt an på hva jeg er vant til. Derfor foretrekker jeg f eks Åse framfor Aase, men Haakon framfor Håkon og etternavnet Aas framfor Ås. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.