BMS! Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det er opplagt mye som er vanesak her, og jeg grøsset da jeg første gang så "Venke", for man hadde jo til alle tider sett det skrevet som "Wenche". Men jeg har nå vent meg til førstnevnte, og synes det er fint uten de unødvendige bokstavene. Jeg prøvde forresten en gang å tenke gjennom om jeg kunne lage en "regel" for meg selv om når jeg foretrakk å og når jeg foretrakk dobbel a i navn - er det forskjell på om det er etternavn eller fornavn? Om det er guttenavn eller jentenavn? Om det kommer først i navnet eller midt i? Jeg kom til at det ikke var noe system i rotet hos meg - det kommer helt an på hva jeg er vant til. Derfor foretrekker jeg f eks Åse framfor Aase, men Haakon framfor Håkon og etternavnet Aas framfor Ås. :-) Oi, så det finnes ett system ;-) Jeg likte før best doble aer, nå er jeg mer mot å, tiltross for at alle jeg kjenner hetter Aase, eller dvs. ikke alle jeg kjenner, men alle jeg kjenner som heter Åse skriver det med dobbelt a :-) Også liker jeg ryddige navn nå, før likte jeg veldig jålete navn ( i gamledager altså.....), og til tross for dette, så klarer jeg ikke å gjennomføre det selv når jeg nå skal navne snuppa i magen, og hun får Tostavelsesnavn + trestavelsesnavn, jeg har trestavelsesnavn + trestavelsesnavn, og JADA, vi har da tenkt å bruke begge :-) Så hos meg er det overhode ikke noen logikk i galskapen, men det gjenspeiler i grunn resten av mitt liv også :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 ''Hanna synes jeg er enda penere slik: "Hannah"'' Skjønner ikke vitsen med h'en til slutt, jeg ville valgt å skrive det uten. Da blir det jo likt forlengs og baklengs. Det er jo litt kult kanskje... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Så forskjellig smak kan man ha, jeg liker overhode ikke stumme h'er. Som Hannah, Sarah, Hroar, den siste kanskje den værste da :-) Jeg synes Hannah er elegant med den h'en på slutten Sara og Roar foretrekker jeg uten dillet Den yngste datteren ville jeg skulle hete Sara, men mannen og eldstedatteren var så rørende enig om et annet navn, så da ga jeg meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Tenker ikke på disse navnene som veldig like selvom begge ender med -anne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hanna synes jeg er enda penere slik: "Hannah". Det dumme med slike navn med stum h eller andre finesser, er at navnebæreren ofte får navnet sitt feil skrevet. Jeg har selv et navn jeg alltid må stave bokstav for bokstav og vet hvor slitsomt akkurat dét er 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Oi, så det finnes ett system ;-) Jeg likte før best doble aer, nå er jeg mer mot å, tiltross for at alle jeg kjenner hetter Aase, eller dvs. ikke alle jeg kjenner, men alle jeg kjenner som heter Åse skriver det med dobbelt a :-) Også liker jeg ryddige navn nå, før likte jeg veldig jålete navn ( i gamledager altså.....), og til tross for dette, så klarer jeg ikke å gjennomføre det selv når jeg nå skal navne snuppa i magen, og hun får Tostavelsesnavn + trestavelsesnavn, jeg har trestavelsesnavn + trestavelsesnavn, og JADA, vi har da tenkt å bruke begge :-) Så hos meg er det overhode ikke noen logikk i galskapen, men det gjenspeiler i grunn resten av mitt liv også :-) ''Oi, så det finnes ett system ;-)'' Nei, det er jo det jeg sier at jeg ikke har;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg synes de klinger litt likt selv om det er helt forskjellige navn. Personlig ville jeg valgt litt mer forskjelligklingende navn. Kjenner noen som har Henrik og Henrikke.............. Den er ihvertfall litt vel på kanten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Da blir det jo likt forlengs og baklengs. Det er jo litt kult kanskje... litt sånn Agnes i senga-aktig? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg synes ikke det er for likt. nnerledes dersom barn nr 2 ble hetendes Karianne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Litt likt, men ikke for likt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilje30 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg er den eneste som synes at Hanne er mye penere enn det oppbrukte navnet Hannah ser jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg er den eneste som synes at Hanne er mye penere enn det oppbrukte navnet Hannah ser jeg. Neida, du er ikke helt alene, selv om vi er i mindretall akkurat her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg er den eneste som synes at Hanne er mye penere enn det oppbrukte navnet Hannah ser jeg. Nei, det er du ikke, men ikke alle har sagt sin mening om akkurat det:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Neida, du er ikke helt alene, selv om vi er i mindretall akkurat her. Signerer ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg er den eneste som synes at Hanne er mye penere enn det oppbrukte navnet Hannah ser jeg. legger til: Nå tok jeeg en titt til, og såvidt jeg kan sse er det kun togli som sier at hun synes Hanna(h) er penere enn Hanne - resten bare kommenterer om Hanna(h) i tilfelle bør skrives med eller uten h på slutten;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mobbet Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg er den eneste som synes at Hanne er mye penere enn det oppbrukte navnet Hannah ser jeg. Hadde det ikke vært for at Hanne var den mest ufordraglige drittsekken og kyniske mobberen av en bekjent av meg engang, skulle jeg sagt meg helt enig med deg. Beklageligvis har jeg det forholdet til navnet som jeg har til personen jeg kjente som bar navnet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Mitt problem med Hannah er hvorfor i all verden er den siste h'en der? Hvilken funksjon har den (bortsett fra at navnet da blir et palindrom)? Rent uttallesesmessig blir Hannah merkelig, da h'en "puster" på neste bokstav - og her er det ingen neste bokstav. Fordi navnet ser "mykere" ut med en -h på slutten 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg ville valgt Hanna;o) Hva er forskjellen på Hannah og Hanna? Hvis du heter Hanna så må du alltid forklare at navnet skal ha en H på slutten også.. teit ass! Ja, slikt ER jåleri Se svaret mitt til KaVa 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Fordi navnet ser "mykere" ut med en -h på slutten Du burde skifte nick til toglih! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilje30 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 legger til: Nå tok jeeg en titt til, og såvidt jeg kan sse er det kun togli som sier at hun synes Hanna(h) er penere enn Hanne - resten bare kommenterer om Hanna(h) i tilfelle bør skrives med eller uten h på slutten;-) Ok, du har rett i det faktisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.