Gjest vil ha liv i forumet Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 vet at mange har gått lei av plageånder her på adopsjon, men det er trist at det skal være sånn. Selv fikk jeg gode råd og veiledning her på forumet da vi startet første adopsjonen for ca 7 - 8 år siden, og vi fikk flere venner som vi har kontakt med den dag i dag. Nå har vi fått to snuppelurer i hus som setter hverdagen på hodet, vi hadde et barn fra tidligere,og ho er blitt stor og flyttet hjemmefra nå. Vi har skoleelev til høsten, og huset svinger når de synger mamma mia for full hals. Livet er herlig med barn, måtte bare flere skrive her inne sånn vi kan ha et levende forum for flere som måtte lure på ting ang adopsjon. og vi som ønsker det skal bestå kan jo skrive inn noen ord avogtil,vel? Spesiellt dere som har fått tildeling kunne jo sende en gladmelding. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ja, det hadde vært hyggelig om det skjedde noe her også. Nå er det vel stort sett på www.onskebarn.no det skjer, men egentlig er det bruk for begge møtestedene siden de har forskjellig profil og tildels forskjellige brukere. Men virker ikke som det er så mye håp her lenger... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg titter nå innom nå og da, men med en gang det blir bitte litt aktivitet her, så starter bråket igjen.... Men det var morsomt her før ja :-D *mimre mimre* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vil ha liv i forumet Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ja, det hadde vært hyggelig om det skjedde noe her også. Nå er det vel stort sett på www.onskebarn.no det skjer, men egentlig er det bruk for begge møtestedene siden de har forskjellig profil og tildels forskjellige brukere. Men virker ikke som det er så mye håp her lenger... men det er jo ikke skrevet her siden 18 mai... kansje hvis vi som er "gamle travere" kan prøve å holde motet oppe? Altså være positive, og ikke minst informere andre om trådtrollet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vil ha liv i forumet Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg titter nå innom nå og da, men med en gang det blir bitte litt aktivitet her, så starter bråket igjen.... Men det var morsomt her før ja :-D *mimre mimre* ja nemlig, mimre mimre... men vi klarer det ikke alene, vet du... -skulle bare ønske jeg kunne gi litt "videre" siden det er umulig å gi noe tilbake til de som støttet meg i mine tanker og lengsler etter barnet mitt. Nå har det jo blitt SÅÅÅ lang ventetid på enkelte land, i alle fall "mitt land"...at man skulle tro de vordende foreldre har behov for å dele både frustrasjon og gleder med oss. *håpe håpe* at forumet kommer på fote igjen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en av de gamle og venter igjen Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 ja nemlig, mimre mimre... men vi klarer det ikke alene, vet du... -skulle bare ønske jeg kunne gi litt "videre" siden det er umulig å gi noe tilbake til de som støttet meg i mine tanker og lengsler etter barnet mitt. Nå har det jo blitt SÅÅÅ lang ventetid på enkelte land, i alle fall "mitt land"...at man skulle tro de vordende foreldre har behov for å dele både frustrasjon og gleder med oss. *håpe håpe* at forumet kommer på fote igjen! Jeg er en av de gamle på dette forumet og jeg venter på ny adopsjon. Men siden kina nå er så seine blir det til at jeg resignerer ikke bare litt, men mye.! Leser litt inne på ønskebarn for å holde tritt med ryktene, men skriver ikke der inne heller. For meg blir det feil å skrive hver uke at man venter videre og videre. Jeg har mye annet som jeg prøver å fylle tiden med. ' Førstegangen jeg adopterte skrev jeg mye og ofte. Men da var jo ventetiden vesentlig mindre , men som sagt skulle jeg klagd i 4 år som det jo er blitt med kina ville jeg selv blitt rett og slett gal og nevrotisk. Tror at det er flere i samme båt som meg her, som rett og slett prøver å glemme bort ventetiden litt for tiden. Men ellers er jeg enig i at det var kjempekoselig med dette forumet før når det skjedde mye i løpet av en kort periode. Hvem vet, kanskje kinaadoptantene vil skrive her inne igjen den dagen ventetiden snur seg og saksgangen går fortere ? For jeg er sikker på at ventetiden vil gå nedover igjen. Og da blir det mer å fortelle for offentligheten fra oss ventere! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest signerer denne Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg er en av de gamle på dette forumet og jeg venter på ny adopsjon. Men siden kina nå er så seine blir det til at jeg resignerer ikke bare litt, men mye.! Leser litt inne på ønskebarn for å holde tritt med ryktene, men skriver ikke der inne heller. For meg blir det feil å skrive hver uke at man venter videre og videre. Jeg har mye annet som jeg prøver å fylle tiden med. ' Førstegangen jeg adopterte skrev jeg mye og ofte. Men da var jo ventetiden vesentlig mindre , men som sagt skulle jeg klagd i 4 år som det jo er blitt med kina ville jeg selv blitt rett og slett gal og nevrotisk. Tror at det er flere i samme båt som meg her, som rett og slett prøver å glemme bort ventetiden litt for tiden. Men ellers er jeg enig i at det var kjempekoselig med dette forumet før når det skjedde mye i løpet av en kort periode. Hvem vet, kanskje kinaadoptantene vil skrive her inne igjen den dagen ventetiden snur seg og saksgangen går fortere ? For jeg er sikker på at ventetiden vil gå nedover igjen. Og da blir det mer å fortelle for offentligheten fra oss ventere! Signerer denne, jeg også. Og det gjelder ikke bare kinaadoptanter, men også andre land har fått lang og uoversiktelig ventetid. Men jeg tror nok kinagjengen var de som holdt trykket oppe. I tillegg ble det slitsomt med trollingen og usakligheter fra ikke-adoptanter som hadde moro av å provosere adoptantene. Da flytta jeg heller adopsjonsaktiviteten min til andre fora. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Signerer denne, jeg også. Og det gjelder ikke bare kinaadoptanter, men også andre land har fått lang og uoversiktelig ventetid. Men jeg tror nok kinagjengen var de som holdt trykket oppe. I tillegg ble det slitsomt med trollingen og usakligheter fra ikke-adoptanter som hadde moro av å provosere adoptantene. Da flytta jeg heller adopsjonsaktiviteten min til andre fora. Hvorfor er det morsomt å provosere oss? Hva er det som gjør at noen liker å "erte" oss? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest signerer denne Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 men det er jo ikke skrevet her siden 18 mai... kansje hvis vi som er "gamle travere" kan prøve å holde motet oppe? Altså være positive, og ikke minst informere andre om trådtrollet? De fleste av oss gamle er vel jevnlig innom her og leser det som kommer, og svarer av og til under ymse nick. Så om det er tendens til trolling, så blir det alltids informert om det. Men det var rett og slett ikke trivelig å tilbringe ventetid og dele tanker her. Ikke bare pga trollinga, men også pga diverse faste brukere som trakk erting og provokasjonene så langt at det tenderte mot mobbing. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest signerer denne Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hvorfor er det morsomt å provosere oss? Hva er det som gjør at noen liker å "erte" oss? Husker bla. det blåste omkring "neger"-debatten, om enkle ting som at folk her inne har en tendens til å kalle ungene sine "prinser og prinsesser", hvilket andre reagerte på, om reaksjoner på at andre hadde sagt ubetenksomme ting osv. Lista er lang over hva løvemødre kan blåse seg opp i forhold til, og jeg tror beskytterinstinktet er ekstra vart hos adoptanter, siden vi er beredt på at ungene våre kan møte en del utfordringer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ventefar Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hvorfor er det morsomt å provosere oss? Hva er det som gjør at noen liker å "erte" oss? Synd det er så stille her. Synes ikke verken "troll" eller provokatører burde skremme folk vekk. Det er ikke alle av oss som synes vi hører hjemme på Ønskebarn. Tror også at det største "trollet" er opptatt med å skrive på sine egne to hjemmesider (som ikke en kjeft gidder å kommentere), så det er nok like greit. La han holde på med surret sitt der! Synes ellers det er rart at ingen skriver noe om noe som helst her nå. Har frustrasjonen ført til total handlingslammelse!? Ingen har f.eks. tatt takk i spørsmålet i tråden nedenfor - om adopsjonsstøtten og stortingsvalget. Er det ingen adoptivforeldre som er politisk aktive og kunne tenke seg å gjøre noe der? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Synd det er så stille her. Synes ikke verken "troll" eller provokatører burde skremme folk vekk. Det er ikke alle av oss som synes vi hører hjemme på Ønskebarn. Tror også at det største "trollet" er opptatt med å skrive på sine egne to hjemmesider (som ikke en kjeft gidder å kommentere), så det er nok like greit. La han holde på med surret sitt der! Synes ellers det er rart at ingen skriver noe om noe som helst her nå. Har frustrasjonen ført til total handlingslammelse!? Ingen har f.eks. tatt takk i spørsmålet i tråden nedenfor - om adopsjonsstøtten og stortingsvalget. Er det ingen adoptivforeldre som er politisk aktive og kunne tenke seg å gjøre noe der? Vet du, jeg har aldri latt være å skrive noe her pga "trolling". Jeg har bare ikke noe å skrive om, men hiver meg gjerne på diskusjoner. Det eneste problemet er at det ikke er noen diskusjoner her lenger;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Vet du, jeg har aldri latt være å skrive noe her pga "trolling". Jeg har bare ikke noe å skrive om, men hiver meg gjerne på diskusjoner. Det eneste problemet er at det ikke er noen diskusjoner her lenger;o) ''Jeg har bare ikke noe å skrive om, men hiver meg gjerne på diskusjoner. Det eneste problemet er at det ikke er noen diskusjoner her lenger;o)'' Det har du helt rett i. Og i tillegg ble jeg tilsluttt litt "kvalm og lei" av alt adoptivsnakket.... Jeg er jo bare en vanelig mamma :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Er ikke mye aktivitet her lenger nei :/ Husker jeg måtte innom her flere ganger daglig i flere år Nickchatten var også mye brukt Til og med fra Colombia måtte vi innom å få med oss siste nytt! Er det andre fora enn ønskebarn som brukes nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vil ha liv i forumet Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg er en av de gamle på dette forumet og jeg venter på ny adopsjon. Men siden kina nå er så seine blir det til at jeg resignerer ikke bare litt, men mye.! Leser litt inne på ønskebarn for å holde tritt med ryktene, men skriver ikke der inne heller. For meg blir det feil å skrive hver uke at man venter videre og videre. Jeg har mye annet som jeg prøver å fylle tiden med. ' Førstegangen jeg adopterte skrev jeg mye og ofte. Men da var jo ventetiden vesentlig mindre , men som sagt skulle jeg klagd i 4 år som det jo er blitt med kina ville jeg selv blitt rett og slett gal og nevrotisk. Tror at det er flere i samme båt som meg her, som rett og slett prøver å glemme bort ventetiden litt for tiden. Men ellers er jeg enig i at det var kjempekoselig med dette forumet før når det skjedde mye i løpet av en kort periode. Hvem vet, kanskje kinaadoptantene vil skrive her inne igjen den dagen ventetiden snur seg og saksgangen går fortere ? For jeg er sikker på at ventetiden vil gå nedover igjen. Og da blir det mer å fortelle for offentligheten fra oss ventere! -neida, vi trenger da ikke skrive at vi venter....-og venter... men hva med alt det koselige som skjer i hverdagen nå som vi HAR fått barn? Det var jo det jeg likte å lese om da jeg ventet som verst... Nå er småtuppene mine ALT i hverdagen! De leker og slåss som søstre skal, og hyler sånne blå hyl man ikke kan forestille seg... Men så koser de med hverandre og sier de er glade for å ha sånn god søster, -og alt blir morsomt igjen. hva med gullkorn, eller andre ting som skjer i hverdagen? Ikke at vi skal stille oss i et annet lys enn andre familier, men enkelte ting skjer ikke i en familie der barna kommer fra magen... -fordi det ikke er grunnlag for de spørsmåla som kommer opp i en adoptivfamilie. Her om dagen møtte vi ei dame på butikken,og ho (etter litt prat) spurte om ikke minstejenta mi kunne være jenta hennes?? -du får kjøpe di egen,var svaret. -Bare tenkte på at her går jeg "væpnet til fingerspissene" i tilfelle noen skulle slenge en kommentar om kjøp/pris eller kostnadene ved adopsjon (jeg har fått sånne tidligere) -og så sier MITT barn akkurat det!! (og ho har det IKKE hjemmefra)... jaja så må man le litt av hele greia.. Vil bare ha en uhøytidelig diskusjon eller kommentarer her, helst positive,da. -men om det folk måtte lure på. Jeg synes det er bare å distansere seg eller unnlate å svare om noen prøver å trøble. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 ''Jeg har bare ikke noe å skrive om, men hiver meg gjerne på diskusjoner. Det eneste problemet er at det ikke er noen diskusjoner her lenger;o)'' Det har du helt rett i. Og i tillegg ble jeg tilsluttt litt "kvalm og lei" av alt adoptivsnakket.... Jeg er jo bare en vanelig mamma :-) Jeg er litt der jeg også... Vi er ikke SÅÅÅ innmari unike og annerledes. Vi vil jo gjerne at ungene våre skal være som alle andre og da må vi behandle de deretter. Ikke lage problemer ut av ingenting. Blir litt kvalm og oppgitt av at enkelte alltid skal "skylde" på adopsjon når det er ett eller annet med barna. (kjenner noen sånne i RL) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 -neida, vi trenger da ikke skrive at vi venter....-og venter... men hva med alt det koselige som skjer i hverdagen nå som vi HAR fått barn? Det var jo det jeg likte å lese om da jeg ventet som verst... Nå er småtuppene mine ALT i hverdagen! De leker og slåss som søstre skal, og hyler sånne blå hyl man ikke kan forestille seg... Men så koser de med hverandre og sier de er glade for å ha sånn god søster, -og alt blir morsomt igjen. hva med gullkorn, eller andre ting som skjer i hverdagen? Ikke at vi skal stille oss i et annet lys enn andre familier, men enkelte ting skjer ikke i en familie der barna kommer fra magen... -fordi det ikke er grunnlag for de spørsmåla som kommer opp i en adoptivfamilie. Her om dagen møtte vi ei dame på butikken,og ho (etter litt prat) spurte om ikke minstejenta mi kunne være jenta hennes?? -du får kjøpe di egen,var svaret. -Bare tenkte på at her går jeg "væpnet til fingerspissene" i tilfelle noen skulle slenge en kommentar om kjøp/pris eller kostnadene ved adopsjon (jeg har fått sånne tidligere) -og så sier MITT barn akkurat det!! (og ho har det IKKE hjemmefra)... jaja så må man le litt av hele greia.. Vil bare ha en uhøytidelig diskusjon eller kommentarer her, helst positive,da. -men om det folk måtte lure på. Jeg synes det er bare å distansere seg eller unnlate å svare om noen prøver å trøble. Det koselige som skjer i hverdagen skriver jeg heller på foreldre og småbarn. Jeg skjønner ikke helt hvorfor vi må skrive slikt her.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Er ikke mye aktivitet her lenger nei :/ Husker jeg måtte innom her flere ganger daglig i flere år Nickchatten var også mye brukt Til og med fra Colombia måtte vi innom å få med oss siste nytt! Er det andre fora enn ønskebarn som brukes nå? koreaklubben er vel ett aktivt forum tror jeg, uten at jeg er der inne selv. Går det bra med deg og dine? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 -neida, vi trenger da ikke skrive at vi venter....-og venter... men hva med alt det koselige som skjer i hverdagen nå som vi HAR fått barn? Det var jo det jeg likte å lese om da jeg ventet som verst... Nå er småtuppene mine ALT i hverdagen! De leker og slåss som søstre skal, og hyler sånne blå hyl man ikke kan forestille seg... Men så koser de med hverandre og sier de er glade for å ha sånn god søster, -og alt blir morsomt igjen. hva med gullkorn, eller andre ting som skjer i hverdagen? Ikke at vi skal stille oss i et annet lys enn andre familier, men enkelte ting skjer ikke i en familie der barna kommer fra magen... -fordi det ikke er grunnlag for de spørsmåla som kommer opp i en adoptivfamilie. Her om dagen møtte vi ei dame på butikken,og ho (etter litt prat) spurte om ikke minstejenta mi kunne være jenta hennes?? -du får kjøpe di egen,var svaret. -Bare tenkte på at her går jeg "væpnet til fingerspissene" i tilfelle noen skulle slenge en kommentar om kjøp/pris eller kostnadene ved adopsjon (jeg har fått sånne tidligere) -og så sier MITT barn akkurat det!! (og ho har det IKKE hjemmefra)... jaja så må man le litt av hele greia.. Vil bare ha en uhøytidelig diskusjon eller kommentarer her, helst positive,da. -men om det folk måtte lure på. Jeg synes det er bare å distansere seg eller unnlate å svare om noen prøver å trøble. ''-og så sier MITT barn akkurat det!! (og ho har det IKKE hjemmefra)... '' Haha, akkurat det har jeg flere ganger prøvd å skrive her når adoptanter har gått amok over at f.eks. en liten tass har slengt litt med leppa i barnehagen - foreldrene er ikke nødvendigvis Ku Klux Klahn eller rasistisk fløy av FrP av den grunn, det finnes andre kilder. Dessuten kan smårollinger uttrykke seg politisk ukorrekt fordi de faktisk ikke kan så mange ord ennå... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepa Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hei, enig at det hadde vært hyggelig med mer aktivitet her. Jeg ser at endel har flyttet over på fub sitt forum, men der føler jeg meg ikke helt hjemme. Synes det er fryktelig slitsomt med alle storker, hoppende smilefjes, hjerter og fjas som brukes! Jeg savner mer diskusjon, og synes fub sitt forum er veldig damete og dillete. De som trives der får holde på som de vil, men jeg synes dol har en mer real tone. Her var det jo av og til også noen pappaer som mente noe! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.