Gjest Redd mor Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hei! Hvilke bakterier finnes det i urin/hvilke bakterier brytes urin ned til? Jeg har en sønn på 5 måneder. Jeg begynte plutselig å tenke på om jeg kan smitte han med noen av "mine" bakterier når jeg ammer han i sengen på natten (han ligger på samme laken som meg, og jeg har ikke alltid brukt undertøy på natta)? Jeg er frisk, og har ikke blitt matforgiftet eller vært syk. Jeg måtte også amme han da vi var på tur i skogen, etter at jeg hadde vært på do og tisset (bak en busk), uten mulighet for å vaske meg skikkelig. Jeg vet at avføring er "skummelt", men er urin like sykdomsfremkallende, evt. dødelig? På forhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Det skal ikke være bakterier i urin hos friske folk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Urin er i utgangspunktet sterilt! Dette kan du ta heeeeeeelt med ro. Babyen din tåler godt å bli ammet av deg, i din seng på ditt laken, selv om du av og til sover uten truse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Kjære deg, du bør ta en lang prat med helsesøster, evt med fastlege. Det å være redd for at babyen skal dø av din urin, er kanskje tegn på at du sliter med en form for forvirring..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar Oftedal, barnelege Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Urinen innholder normalt ikke bakterier. Den er helt ren, bortsett fra ved urinvegsinfeksjon. Når man tar urinprøve kan det lett komme urenheter i urinen fordi det alltid er bakterier nedentil, men dette er bakterier som er normalt til stede, og som ikke gir infeksjon. Konklusjonen er at urin ikke er "skummelt". At regelen likevel er at man skal vaske seg etter å ha vært på toilettet er en annen sak. Om du ved en anledning ikke har hatt anledning til det skal ikke spille noen rolle. Om ikke lenge vil gutten din krabbe omkring og putte i seg alskens ting han finner på sin vei. Det kommer han til å tåle, selv om alt vi tar i er fullt av bakterier. Kroppen vår er heldigvis utstyrt med et immunforsvar som bekjemper de aller fleste angrep fra bakterier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.