Spirello Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Poden min blir 4 år snart, og siden venninna mi venter en liten en snart har jeg gitt bort quinni xl vogna. Vogna har ikke blitt brukt det siste utenom kanskje en gang da vi gikk lang tur.. Så til spørsmålet.. vi planleger en sydentur til høsten med poden. Burde vi ha med en vogn/trille til han da? Tenker på til kveldsbruk? Hvis han blir sliten og trøtt etter middag? Skal jo ikke være ute halve natta med han, men blir vel sånn 22-tiden eller kanskje seinere hvis han er opplagt. Hva tror dere? Aldri vært i syden med han før.. Da er han jo 4,5 år ca. Han er flink til å gå selv.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Vi har vært myyye i syden, men vogna har blitt hemme etter at snuppa var 3 år. Ho har fått sitte på nakken om det kniper. Men vi har tilpasset dagen etter henne, og vært hjemme tidlig de dagene det trengs. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Vi har vært myyye i syden, men vogna har blitt hemme etter at snuppa var 3 år. Ho har fått sitte på nakken om det kniper. Men vi har tilpasset dagen etter henne, og vært hjemme tidlig de dagene det trengs. Ok.. Å ha han på nakken orker jeg ikke, men vi tar pauser når han er sliten. kommer selvsagt til å tilpasse dagene etter formen til lillegutt Hva med bilsete? Blir jo buss fra flyplassen til hotellet.. Har de sånt der, eller sitter de uten? (skeptisk) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Ok.. Å ha han på nakken orker jeg ikke, men vi tar pauser når han er sliten. kommer selvsagt til å tilpasse dagene etter formen til lillegutt Hva med bilsete? Blir jo buss fra flyplassen til hotellet.. Har de sånt der, eller sitter de uten? (skeptisk) Vi var i syden første gang når gutten vår var 2,5 år. Da tok vi buss fra flyplassen til hotellet, og retur igjen når vi skulle hjem. Da satt han bare i setet, uten bilstol. Vi orket rett og slett ikke å dra på en bilstol for disse to turene. Vi leide bil i 3-4 dager også når vi var der. Da leide vi såklart med bilsete. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Vi var i syden første gang når gutten vår var 2,5 år. Da tok vi buss fra flyplassen til hotellet, og retur igjen når vi skulle hjem. Da satt han bare i setet, uten bilstol. Vi orket rett og slett ikke å dra på en bilstol for disse to turene. Vi leide bil i 3-4 dager også når vi var der. Da leide vi såklart med bilsete. jeg også tenker det er mye å drasse på, også er jeg litt bekymra for at setet allikevel skal bli ødelagt av turen.. De er jo ikke akkurat forsiktige med bagasjen da,og får setet seg en smell så er det ubruklig.. Da tror jeg vi prøver å finne et hotell som ikke er altfor langt unna flyplassen, også dropper vi setet. Og vogn Ser bare rart ut med så stor unge i vogn uansett.. han ser ut nesten ut som skolegutt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Vi var i syden i vinterferien. Minstemann var da nesten 3,5 år gammel. Vi brukte ikke noen vogn til ham. Vi var lite ute på kveldene også da. Han var i seng til rundt 20-21 hver kveld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Kjøp en gammel paraplytrille på loppings - ikke mye å drasse på, og så kan dere legge den igjen i Syden før dere drar hjem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Ok.. Å ha han på nakken orker jeg ikke, men vi tar pauser når han er sliten. kommer selvsagt til å tilpasse dagene etter formen til lillegutt Hva med bilsete? Blir jo buss fra flyplassen til hotellet.. Har de sånt der, eller sitter de uten? (skeptisk) Vi har reist mye, men aldri fått noe sete i buss. Men da vi har leid bil har vi fått med sete. (Om enn i dårlig kvalitet) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hadde aldri giddet å dra på noe mer enn verdens billigste paraplytrille i så fall. Tviler på at jeg hadde dratt med noe som helst, egentlig... Vi var sydover da snuppa var nøyaktig 3 år (dro 12 dager etter bursdagen hennes), og aldri i verden om hun så for seg at hun skulle bruke vogn igjen plutselig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Bussturen skjer forresten uten bilstoler, ja... Også skeptisk forsåvidt, men man inntar liksom en "annen verden"... Det vil helst gå bra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Hadde aldri giddet å dra på noe mer enn verdens billigste paraplytrille i så fall. Tviler på at jeg hadde dratt med noe som helst, egentlig... Vi var sydover da snuppa var nøyaktig 3 år (dro 12 dager etter bursdagen hennes), og aldri i verden om hun så for seg at hun skulle bruke vogn igjen plutselig Enda en ting: det går an å innføre "siesta" om ettermiddagen... Altså en liten dupp i 17-tida f.eks, etter stranda men før "kveldslivet" begynner... Mange som gjør det når man er i syden! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ut på tur Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Det kommer an på hvordan dere skal bo etc. Vi drar til syden når minstebarnet her er passert 4 år, vi skal bo på et strandhotell, rett i nærheten av shoppingsenter. Tror neppe vi har bruk for vogna, da. Men hadde vi bodd i periferien, og satsa på å bruke kveldene på sydenliv, så måtte vogna vært med. Vi legger ungene i 20-21-tiden, for de blir jo slitne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Vi hadde med paraplytrille som ryggen kunne legges nesten helt ned på til minstejenta som var 4 år og 2 mnd når vi var i Spania ifjor. Det var veldig kjekt å ha med vogna, men hun gikk allikevel en god del. Greit å kunne veksle mellom å gå og sitte. Dessuten var det avslappende for oss å ha henne i vogna innimellom. Et tips: Når vi er i Spania legger ungene seg sent på kveldene, men for at det skal fungere bra, så må de ta en liten lur midt på dagen. Vi har det som fast rituale at ungene skal legge seg nedpå under en parasoll på stranda en times tid midt på dagen. Dette synes de er en deilig stund og de sovner som regel alle tre - og er blide og uthvilte til kvelden kommer 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg ville nok tatt med en enkel paraplytrille til kveldsbruk, men det avhenger selvfølgelig av hvor avhengig han er av å legge seg til vanlig tid og hvor mye dere skal være ute på kvelden. Det er koselig å kunne gå ut å spise på kvelden selv om han blit trøtt, og da er det fint med vogn som avlastning. Til storesøster brukte vi vogn en god del lenger på ferieturer enn hjemme, både fordi vi var senere ute enn vi ville vært hjemme, og fordi vi gikk _mye_ mer. Lillevill håper jeg vil sitte i vogn på ferieturer en god stund ennå, jeg har ikke god nok helse til å bære på skuldrene når hun er sliten.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Ok.. Å ha han på nakken orker jeg ikke, men vi tar pauser når han er sliten. kommer selvsagt til å tilpasse dagene etter formen til lillegutt Hva med bilsete? Blir jo buss fra flyplassen til hotellet.. Har de sånt der, eller sitter de uten? (skeptisk) Har vært i utlandet mange ganger med barn og har aldri vurdert å ta med, eller savnet, bilsete underveis. Bagasje har du uansett nok av. Om du leier bil får du også leid sete til en ganske billig penge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Vi hadde med paraplytrille som ryggen kunne legges nesten helt ned på til minstejenta som var 4 år og 2 mnd når vi var i Spania ifjor. Det var veldig kjekt å ha med vogna, men hun gikk allikevel en god del. Greit å kunne veksle mellom å gå og sitte. Dessuten var det avslappende for oss å ha henne i vogna innimellom. Et tips: Når vi er i Spania legger ungene seg sent på kveldene, men for at det skal fungere bra, så må de ta en liten lur midt på dagen. Vi har det som fast rituale at ungene skal legge seg nedpå under en parasoll på stranda en times tid midt på dagen. Dette synes de er en deilig stund og de sovner som regel alle tre - og er blide og uthvilte til kvelden kommer ''Vi har det som fast rituale at ungene skal legge seg nedpå under en parasoll på stranda en times tid midt på dagen. '' Haha, aldri om jeg hadde fått guttene mine til dette. Barn er forskjellige! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 ''Vi har det som fast rituale at ungene skal legge seg nedpå under en parasoll på stranda en times tid midt på dagen. '' Haha, aldri om jeg hadde fått guttene mine til dette. Barn er forskjellige! Hehe, unger er forskjellige, ja Den første gangen vi innførte dette, la ikke ungene seg til å sove (ble bare rot og tull), og vi gikk hjem for å legge dem ved 21-tida (da var de allerede dritsure og grinete). Neste dag ga vi dem beskjed om at det ble enda tidligere kveld denne dagen, dersom de ikke la seg ned for å slappe av en times tid. Da la de seg ned alle tre og sovna ganske kjapt Det er forøvrig ikke slik at den eldste MÅ sove, men hun legger seg ned for å slappe av en times tid. Enten leser hun, hører på musikk eller sovner. Veldig trivelig stund for både barn, far og mor Faktisk gjør vi det også slik når vi er sammen med niesene og nevøene våre i Spania. Ikke uvanlig at seks-syv unger ligger på rad og rekke under to-tre parasoller og snorker. Artig skue (og folk rundt oss tror sikkert vi har dopa dem ned ;-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg ville nok tatt med en enkel paraplytrille til kveldsbruk, men det avhenger selvfølgelig av hvor avhengig han er av å legge seg til vanlig tid og hvor mye dere skal være ute på kvelden. Det er koselig å kunne gå ut å spise på kvelden selv om han blit trøtt, og da er det fint med vogn som avlastning. Til storesøster brukte vi vogn en god del lenger på ferieturer enn hjemme, både fordi vi var senere ute enn vi ville vært hjemme, og fordi vi gikk _mye_ mer. Lillevill håper jeg vil sitte i vogn på ferieturer en god stund ennå, jeg har ikke god nok helse til å bære på skuldrene når hun er sliten.... ''både fordi vi var senere ute enn vi ville vært hjemme, og fordi vi gikk _mye_ mer.'' Samme her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 ''både fordi vi var senere ute enn vi ville vært hjemme, og fordi vi gikk _mye_ mer.'' Samme her. Jupp. Ferie er ferie! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hehe, unger er forskjellige, ja Den første gangen vi innførte dette, la ikke ungene seg til å sove (ble bare rot og tull), og vi gikk hjem for å legge dem ved 21-tida (da var de allerede dritsure og grinete). Neste dag ga vi dem beskjed om at det ble enda tidligere kveld denne dagen, dersom de ikke la seg ned for å slappe av en times tid. Da la de seg ned alle tre og sovna ganske kjapt Det er forøvrig ikke slik at den eldste MÅ sove, men hun legger seg ned for å slappe av en times tid. Enten leser hun, hører på musikk eller sovner. Veldig trivelig stund for både barn, far og mor Faktisk gjør vi det også slik når vi er sammen med niesene og nevøene våre i Spania. Ikke uvanlig at seks-syv unger ligger på rad og rekke under to-tre parasoller og snorker. Artig skue (og folk rundt oss tror sikkert vi har dopa dem ned ;-)) Ja, jeg tenker mine ikke ville legge seg slik midt på dagen, men en skal aldri si aldri. En dag sverget jeg på at barnehagen _aldri_ ville få dem til å sove i vognen sin stående stille midt på dagen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.