Gå til innhold

Vogn i syden til 4,5 åring?

Spirello

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Ja, jeg tenker mine ikke ville legge seg slik midt på dagen, men en skal aldri si aldri.

En dag sverget jeg på at barnehagen _aldri_ ville få dem til å sove i vognen sin stående stille midt på dagen! :P

Hehe, kjenner igjen den der ;)

Jeg husker når eldstejenta begynte i barnehagen og jeg fikk høre at de skulle sove i vogn ute på formiddagen. Hun var helt håpløs når det gjaldt vognsoving, så jeg så for meg et svare strev for barnehagen når det gjaldt dette "store prosjektet"!

Den som sovna med det samme var henne!! Ikke aner jeg hvordan de fikk det til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• Spirello

4

• UlrikkeE

4

• cecily

3

Mest aktive i denne tråden

Hehe, kjenner igjen den der ;)

Jeg husker når eldstejenta begynte i barnehagen og jeg fikk høre at de skulle sove i vogn ute på formiddagen. Hun var helt håpløs når det gjaldt vognsoving, så jeg så for meg et svare strev for barnehagen når det gjaldt dette "store prosjektet"!

Den som sovna med det samme var henne!! Ikke aner jeg hvordan de fikk det til ;-)

Kjenner igjen vognsovingsproblematikken, ja. I barnehagen la de han bare ut og så fikk han noe å holde i som f eks en dublokloss (veldig viktig!), og så lå han der og roet seg selv og sovnet.

I helgene var det helt utenkelig å gjennomføre det samme selv - da måtte det trilles!! ;-) Så de skjønner fort hvilke mennesker de kan "utnytte" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi har det som fast rituale at ungene skal legge seg nedpå under en parasoll på stranda en times tid midt på dagen. ''

Haha, aldri om jeg hadde fått guttene mine til dette. Barn er forskjellige! :)

Ikke her heller :) her er det full fart til han tipper over foran barnetv, hehe.. men legge seg - det skal han ikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en gammel paraplytrille på loppings - ikke mye å drasse på, og så kan dere legge den igjen i Syden før dere drar hjem.

Hvorfor loppings? Paraplytriller koster ikke mange hundrelappene på billigbutikker. Vi kjøpte en til 250 kroner på jysk - og den er like fin nå, etter diverse reiser med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ville hatt med til mitt barn

jeg også tenker det er mye å drasse på, også er jeg litt bekymra for at setet allikevel skal bli ødelagt av turen.. De er jo ikke akkurat forsiktige med bagasjen da,og får setet seg en smell så er det ubruklig.. Da tror jeg vi prøver å finne et hotell som ikke er altfor langt unna flyplassen, også dropper vi setet. Og vogn :) Ser bare rart ut med så stor unge i vogn uansett.. han ser ut nesten ut som skolegutt. :)

Vi har brukt å ha med trille når vi har vært på hotell. Da helst til minsta på ca 3 år. Det som skjedde sist var at største sovna på fanget, snart 6 år...hehe, vi la ho i vogna mens vi spiste middag, og minsta lå bak ryggen til papsen. Etter dette synes eldstesnuppa at det er greit å sitte i vogn når ho er sliten, om vi skal gå langt.

Jeg synes det er greit å ha barna ved bordet om kvelden, så jeg vet hvor de er.Ellers tar vi alle tidlig kveld. Men du får vel skaffet noe om du trenger det i syden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor loppings? Paraplytriller koster ikke mange hundrelappene på billigbutikker. Vi kjøpte en til 250 kroner på jysk - og den er like fin nå, etter diverse reiser med den.

Loppings bare hvis de skal legge den igjen;-)

Vi hadde en sammenleggbar trille som var litt mer avansert enn de enkleste paraplytrillene - ryggen kunne legges ned, den hadde kalesje osv. Sa junior var såpass stor som det skrives om her, var det forlengst uaktuelt å benytte den trilla.

Men vi tok med en slik loppingstrille av enkleste sort til sydligere strøk en gang - bare i tilfelle vi kunne få bruk for den. Og den ble mer nrukt enn vi hadde trodd på forhånd, nettopp fordi vi var ute lenger om kvelden, gikk mer osv, - i det hele tatt leve annerledes enn hjemme.

Men grunnen til at trilla i sin tid ble kjøpt, skyldtes ikke denne turen da, men at jeg hadde med junior på et loppemarked en gang da han var knapt to år, og planen var å gå hjem (1,5 km). Men innen vi kom så langt var han sliten og sur, og jeg så ikke for meg at jeg skulle bære han. Så da kjøpte jeg en trille a kroner 30 og trillet han hjem;-)

Et par år senere var den samme trilla med på ferie, men ble altså ikke med hjem igjen. Et scoop! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Loppings bare hvis de skal legge den igjen;-)

Vi hadde en sammenleggbar trille som var litt mer avansert enn de enkleste paraplytrillene - ryggen kunne legges ned, den hadde kalesje osv. Sa junior var såpass stor som det skrives om her, var det forlengst uaktuelt å benytte den trilla.

Men vi tok med en slik loppingstrille av enkleste sort til sydligere strøk en gang - bare i tilfelle vi kunne få bruk for den. Og den ble mer nrukt enn vi hadde trodd på forhånd, nettopp fordi vi var ute lenger om kvelden, gikk mer osv, - i det hele tatt leve annerledes enn hjemme.

Men grunnen til at trilla i sin tid ble kjøpt, skyldtes ikke denne turen da, men at jeg hadde med junior på et loppemarked en gang da han var knapt to år, og planen var å gå hjem (1,5 km). Men innen vi kom så langt var han sliten og sur, og jeg så ikke for meg at jeg skulle bære han. Så da kjøpte jeg en trille a kroner 30 og trillet han hjem;-)

Et par år senere var den samme trilla med på ferie, men ble altså ikke med hjem igjen. Et scoop! :-D

:-) Absolutt et scoop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri gjort det, i hvert fall. Vi hadde ikke med vogn til syden da barna var 3 år, heller. Men mine barn har aldri hatt problemer med å være opp lenger om kvelden når vi er på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Kjenner igjen vognsovingsproblematikken, ja. I barnehagen la de han bare ut og så fikk han noe å holde i som f eks en dublokloss (veldig viktig!), og så lå han der og roet seg selv og sovnet.

I helgene var det helt utenkelig å gjennomføre det samme selv - da måtte det trilles!! ;-) Så de skjønner fort hvilke mennesker de kan "utnytte" ;-)

''og så fikk han noe å holde i som f eks en dublokloss (veldig viktig!), og så lå han der og roet seg selv og sovnet.''

Hehe, du får konfrontere ham med dette nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''og så fikk han noe å holde i som f eks en dublokloss (veldig viktig!), og så lå han der og roet seg selv og sovnet.''

Hehe, du får konfrontere ham med dette nå :P

(vet ikke helt om jeg tog'an....*S*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

(vet ikke helt om jeg tog'an....*S*)

Hehe, har bare inntrykk av at din 11-12(?)-åring er en selvstendig fyr, og tenkte kanskje han _ikke_ ville synes det er så morsomt å minnes på at han for noen år siden trengte en duplokloss i hånden for å roe seg *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har bare inntrykk av at din 11-12(?)-åring er en selvstendig fyr, og tenkte kanskje han _ikke_ ville synes det er så morsomt å minnes på at han for noen år siden trengte en duplokloss i hånden for å roe seg *S*

Åja, sånn ja:-)

Han var nesten kriminell på dette med å holde ting i hendene. Han hadde bl a fire små teletubby-figurer da han var ca 1,5-2 år gammel, som han holdt på hele tiden. Han klarte fint å spise med to teletubbyer i hver hånd - klemt innimellom fingrene.

Dette kunne jo bli problematisk for han når man var sammen med andre som mente at dette var leker og derfor forbudt ved bordet iht opplest og vedtatt bordskikk...;-) Ååååå som jeg har klødd etter å irettesette barna til noen av disse for smatting og slurping! ;-) (= min favorittkjepphest når det gjelder borskikk! *S*)

Men det er liksom mer "akseptert" å si fra om teletubby klemt mellom langfinger og pekefinger enn om smatting *sukk* ;-)

ja, ja, nå roter jeg meg ut på viddene her, men for å gå tilbake til kommentaren din, så tror jeg at han hadde syntes det var kult - ennå;-) Ihvertfall så lenge historiene om hva han sa og gjorde som liten skjer med kun nærmeste familie tilstede, så synes han det er kjempestas å høre om. Selv de historiene jeg ville trodd kanskje var litt pinlige...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Åja, sånn ja:-)

Han var nesten kriminell på dette med å holde ting i hendene. Han hadde bl a fire små teletubby-figurer da han var ca 1,5-2 år gammel, som han holdt på hele tiden. Han klarte fint å spise med to teletubbyer i hver hånd - klemt innimellom fingrene.

Dette kunne jo bli problematisk for han når man var sammen med andre som mente at dette var leker og derfor forbudt ved bordet iht opplest og vedtatt bordskikk...;-) Ååååå som jeg har klødd etter å irettesette barna til noen av disse for smatting og slurping! ;-) (= min favorittkjepphest når det gjelder borskikk! *S*)

Men det er liksom mer "akseptert" å si fra om teletubby klemt mellom langfinger og pekefinger enn om smatting *sukk* ;-)

ja, ja, nå roter jeg meg ut på viddene her, men for å gå tilbake til kommentaren din, så tror jeg at han hadde syntes det var kult - ennå;-) Ihvertfall så lenge historiene om hva han sa og gjorde som liten skjer med kun nærmeste familie tilstede, så synes han det er kjempestas å høre om. Selv de historiene jeg ville trodd kanskje var litt pinlige...;-)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Vi har aldri hatt med vogn eller bilsete på reiser, og har heller aldri savnet det. Men nå er vi sånne som som ikke syns det er noen krise om jr snur døgnet i ferien, eller har sovnet på fanget når vi har blitt sene. Jr har alltid vært fleksibel, så det er mulig vi har vært heldige, men egentlig tror jeg han har syntes at det har vært litt kos å sovne på fanget. Det er i allefall noe han har nevnt som et godt ferieminne uten at vi har minnet han om det først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Er nok noe med det, ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Vi har aldri hatt med vogn eller bilsete på reiser, og har heller aldri savnet det. Men nå er vi sånne som som ikke syns det er noen krise om jr snur døgnet i ferien, eller har sovnet på fanget når vi har blitt sene. Jr har alltid vært fleksibel, så det er mulig vi har vært heldige, men egentlig tror jeg han har syntes at det har vært litt kos å sovne på fanget. Det er i allefall noe han har nevnt som et godt ferieminne uten at vi har minnet han om det først. :)

Problemet er at unger er så forskjellige. Jeg har tre av dem, og de to siste kunne nok gjort som gutten din, men ikke den eldste ;) Hun var svært avhengig av faste rutiner, og hadde vi ikke vogna når det ble sene kvelder (i grunnen et under at vi fikk til det med henne ;-)), så gikk hun bananas og hylte og vrælte, slo og sparka. Hun rett og slett klikka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg ville aldri gjort det, i hvert fall. Vi hadde ikke med vogn til syden da barna var 3 år, heller. Men mine barn har aldri hatt problemer med å være opp lenger om kvelden når vi er på ferie.

De sover sikkert lengre på morgenen når de er sent oppe? Vi har A-menneskeunger som er oppe tidlig uansett....

I syden er de oppe lenge, men da under forutsetning av at de tar "siesta" midt på dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sover sikkert lengre på morgenen når de er sent oppe? Vi har A-menneskeunger som er oppe tidlig uansett....

I syden er de oppe lenge, men da under forutsetning av at de tar "siesta" midt på dagen ;)

''De sover sikkert lengre på morgenen når de er sent oppe?''

Ja, de er helt klart ikke morgenfugler, våre barn! Og de ville aldri sovnet i en vogn som 4,5-åring, mens vi satt på restaurant under en sen middag på ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''De sover sikkert lengre på morgenen når de er sent oppe?''

Ja, de er helt klart ikke morgenfugler, våre barn! Og de ville aldri sovnet i en vogn som 4,5-åring, mens vi satt på restaurant under en sen middag på ferie!

Det hendte noen ganger ifjor sommer at minsten vår (da fire år gammel) sovna i vogna når vi satt på resturant i ni-tida ;)

I år tror jeg det skal gå helt fint så lenge hun tar seg en lur midt på dagen, så i år blir det ikke vogn med på tur, nei... Ikke for det, hun ser ikke ut til å være mer enn tre-fire år, så jeg tror neppe noen hadde sett skjevt på oss uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...