morsan Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Det hendte noen ganger ifjor sommer at minsten vår (da fire år gammel) sovna i vogna når vi satt på resturant i ni-tida I år tror jeg det skal gå helt fint så lenge hun tar seg en lur midt på dagen, så i år blir det ikke vogn med på tur, nei... Ikke for det, hun ser ikke ut til å være mer enn tre-fire år, så jeg tror neppe noen hadde sett skjevt på oss uansett ''så jeg tror neppe noen hadde sett skjevt på oss uansett ;)'' Den fordelen med "barn som ser lite ut" hadde ikke vi, men vi hadde uansett fordelen med å være langt hjemmefra og ingen kjente i sikte, så da ga vi en lang marsj i blikk på den "store" gutten i paraplytrilla;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 ''De sover sikkert lengre på morgenen når de er sent oppe?'' Ja, de er helt klart ikke morgenfugler, våre barn! Og de ville aldri sovnet i en vogn som 4,5-åring, mens vi satt på restaurant under en sen middag på ferie! ''Og de ville aldri sovnet i en vogn som 4,5-åring, mens vi satt på restaurant under en sen middag på ferie!'' Ikke min heller, men paraplytrilla kunne likevel være til stor hjelp på vei _hjem_ fra restauranten, sent om kvelden, eller andre tidspunkt der vi skulle gå mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 ''så jeg tror neppe noen hadde sett skjevt på oss uansett ;)'' Den fordelen med "barn som ser lite ut" hadde ikke vi, men vi hadde uansett fordelen med å være langt hjemmefra og ingen kjente i sikte, så da ga vi en lang marsj i blikk på den "store" gutten i paraplytrilla;-) Igrunnen litt fælt at vi tenker mer på hva andre tenker, enn hva som er mest praktisk for oss selv (og ungen) ;-) Sånn går det når vi mødre hele tiden skal blande oss opp i hvordan andre driver sin barneoppdragelse ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Igrunnen litt fælt at vi tenker mer på hva andre tenker, enn hva som er mest praktisk for oss selv (og ungen) ;-) Sånn går det når vi mødre hele tiden skal blande oss opp i hvordan andre driver sin barneoppdragelse ;-) Det har du helt rett i! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Igrunnen litt fælt at vi tenker mer på hva andre tenker, enn hva som er mest praktisk for oss selv (og ungen) ;-) Sånn går det når vi mødre hele tiden skal blande oss opp i hvordan andre driver sin barneoppdragelse ;-) Legger til: For å komme oss kjappest mulig til barnehagen da vi hadde treåring, hadde vi en gammel vogn som vi trillet avgårde i. En dag fikk jeg en "jasså-så-dere-bruker-fortsatt-vogn?-kommentar" fra en mor til et jevnaldrende barn. Og denne moren (og faren), som bor tre-fire hus bortenfor oss, brukte _bil_! Og de unnlot attpåtil å sikre barna i bilen - "det var jo så kort vei".....;-) Samme mor sa også en gang at hun vegret seg for å sende ungen med andre foreldre hjem på lekebesøk, for hun var usikker på hvor godt de passet på ungene ! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Igrunnen litt fælt at vi tenker mer på hva andre tenker, enn hva som er mest praktisk for oss selv (og ungen) ;-) Sånn går det når vi mødre hele tiden skal blande oss opp i hvordan andre driver sin barneoppdragelse ;-) Hvis man gjør ting annerledes på sydenferie enn man egentlig har lyst til, fordi noen fremmede forbipasserende _kanskje_ kan komme til å tenke et eller annet, da tar man i overkant mye hensyn til andres mulige meninger. Det er vel ganske vanlig å gjøre ting ørlite annerledes på utenlandsferie enn på en vanlig mandag, enten det gjelder voksne eller barn? Det er liksom litt forskjell på hva man gjør på helsestasjonens venterom og i syden på ferie. Men altså, det betyr ikke at jeg ikke forstår at man stiller spørsmål av typen "hva ville dere gjort". Jeg synes bare man kan se bort fra problemstillingen "hva vil folk tro", så lenge det er snakk om såpass normale ting som endret døgnrytme, bruk av trille, hva man spiser / drikker, o.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Legger til: For å komme oss kjappest mulig til barnehagen da vi hadde treåring, hadde vi en gammel vogn som vi trillet avgårde i. En dag fikk jeg en "jasså-så-dere-bruker-fortsatt-vogn?-kommentar" fra en mor til et jevnaldrende barn. Og denne moren (og faren), som bor tre-fire hus bortenfor oss, brukte _bil_! Og de unnlot attpåtil å sikre barna i bilen - "det var jo så kort vei".....;-) Samme mor sa også en gang at hun vegret seg for å sende ungen med andre foreldre hjem på lekebesøk, for hun var usikker på hvor godt de passet på ungene ! ;-) Utrolig!! )) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hvis man gjør ting annerledes på sydenferie enn man egentlig har lyst til, fordi noen fremmede forbipasserende _kanskje_ kan komme til å tenke et eller annet, da tar man i overkant mye hensyn til andres mulige meninger. Det er vel ganske vanlig å gjøre ting ørlite annerledes på utenlandsferie enn på en vanlig mandag, enten det gjelder voksne eller barn? Det er liksom litt forskjell på hva man gjør på helsestasjonens venterom og i syden på ferie. Men altså, det betyr ikke at jeg ikke forstår at man stiller spørsmål av typen "hva ville dere gjort". Jeg synes bare man kan se bort fra problemstillingen "hva vil folk tro", så lenge det er snakk om såpass normale ting som endret døgnrytme, bruk av trille, hva man spiser / drikker, o.l. Helt enig med deg! Jeg synes igrunnen det er en uting å kritisere folk for å gjøre ditten og datten - iallefall så lenge man ikke vet om det er en "engangsepisode" eller noe som skjer hele tiden og som kan hemme barnet på en eller annen måte 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Legger til: For å komme oss kjappest mulig til barnehagen da vi hadde treåring, hadde vi en gammel vogn som vi trillet avgårde i. En dag fikk jeg en "jasså-så-dere-bruker-fortsatt-vogn?-kommentar" fra en mor til et jevnaldrende barn. Og denne moren (og faren), som bor tre-fire hus bortenfor oss, brukte _bil_! Og de unnlot attpåtil å sikre barna i bilen - "det var jo så kort vei".....;-) Samme mor sa også en gang at hun vegret seg for å sende ungen med andre foreldre hjem på lekebesøk, for hun var usikker på hvor godt de passet på ungene ! ;-) Genialt. Bil er jo så mye mer "aktivt" enn vogn. At det går an. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Genialt. Bil er jo så mye mer "aktivt" enn vogn. At det går an. Ja, selvinnsikt er en fin ting å ha. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Vi hadde med paraplytrille som ryggen kunne legges nesten helt ned på til minstejenta som var 4 år og 2 mnd når vi var i Spania ifjor. Det var veldig kjekt å ha med vogna, men hun gikk allikevel en god del. Greit å kunne veksle mellom å gå og sitte. Dessuten var det avslappende for oss å ha henne i vogna innimellom. Et tips: Når vi er i Spania legger ungene seg sent på kveldene, men for at det skal fungere bra, så må de ta en liten lur midt på dagen. Vi har det som fast rituale at ungene skal legge seg nedpå under en parasoll på stranda en times tid midt på dagen. Dette synes de er en deilig stund og de sovner som regel alle tre - og er blide og uthvilte til kvelden kommer Det var et smart trekk! Det skal jeg forsøke på mine når vi skal reise! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Kjøp en gammel paraplytrille på loppings - ikke mye å drasse på, og så kan dere legge den igjen i Syden før dere drar hjem. Ikke dumt! Skal jaggu se om jeg kan finne en billig en på loppis, så kan vi bare legge den igjen! Takk! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Bussturen skjer forresten uten bilstoler, ja... Også skeptisk forsåvidt, men man inntar liksom en "annen verden"... Det vil helst gå bra Jeg blir overrasket over at ingen tar med bilstol på ferie. Sørover kjøres det jo som villmenn på veiene. Jeg skjønner at sydenturer ikke vil bli aktuelt de neste ti årene, for jeg syns ikke det er greit at småen kjører buss i Norge en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg blir overrasket over at ingen tar med bilstol på ferie. Sørover kjøres det jo som villmenn på veiene. Jeg skjønner at sydenturer ikke vil bli aktuelt de neste ti årene, for jeg syns ikke det er greit at småen kjører buss i Norge en gang. ''Jeg blir overrasket over at ingen tar med bilstol på ferie. Sørover kjøres det jo som villmenn på veiene. '' Vi har leid bil _og_ barnesete i syden mange ganger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg blir overrasket over at ingen tar med bilstol på ferie. Sørover kjøres det jo som villmenn på veiene. Jeg skjønner at sydenturer ikke vil bli aktuelt de neste ti årene, for jeg syns ikke det er greit at småen kjører buss i Norge en gang. Vi har alltid tatt med bilstol til ungene på ferie, men disse kan ikke brukes på buss når det ikke er seler i bussen.... Vi pleier å ta buss fra flyplassen til leiligheten i Spania, og da bruker ikke ungene sikring. Uansett har vi kommet til at dette trolig er tryggere enn å ta taxi med bilsikring. De kjører som svin, og i små taxier :-( Ellers tar vi buss minst mulig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Vi har alltid tatt med bilstol til ungene på ferie, men disse kan ikke brukes på buss når det ikke er seler i bussen.... Vi pleier å ta buss fra flyplassen til leiligheten i Spania, og da bruker ikke ungene sikring. Uansett har vi kommet til at dette trolig er tryggere enn å ta taxi med bilsikring. De kjører som svin, og i små taxier :-( Ellers tar vi buss minst mulig... Godt noen tar med seg. Og grattis med leilighet i Spania c",) Jeg ble virkelig skremt da jeg var på Rhodos for en god del år siden. Da kjørte vi buss og det var jammen meg nesten på hengende håret at vi i det hele kom fram. Det var også varm, oljete og slitt asfalt over hele linja og vi så opptil flere ganger at personer på scootere skled på veien. Det var kun flaks at ingenting skjedde med de vi så. Taxiene kjørte like gjerne på fortauene som på veien og det var generelt heller ikke trygt å gå langs veien. Å si at de kjørte som gæringer hele bunten, er nesten ikke å overdrive. Jeg tror ikke jeg kommer til å ta med familien sørover de nærmeste årene, nesten pga trafikksikkerhet alene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Legger til: For å komme oss kjappest mulig til barnehagen da vi hadde treåring, hadde vi en gammel vogn som vi trillet avgårde i. En dag fikk jeg en "jasså-så-dere-bruker-fortsatt-vogn?-kommentar" fra en mor til et jevnaldrende barn. Og denne moren (og faren), som bor tre-fire hus bortenfor oss, brukte _bil_! Og de unnlot attpåtil å sikre barna i bilen - "det var jo så kort vei".....;-) Samme mor sa også en gang at hun vegret seg for å sende ungen med andre foreldre hjem på lekebesøk, for hun var usikker på hvor godt de passet på ungene ! ;-) Fantastisk ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Godt noen tar med seg. Og grattis med leilighet i Spania c",) Jeg ble virkelig skremt da jeg var på Rhodos for en god del år siden. Da kjørte vi buss og det var jammen meg nesten på hengende håret at vi i det hele kom fram. Det var også varm, oljete og slitt asfalt over hele linja og vi så opptil flere ganger at personer på scootere skled på veien. Det var kun flaks at ingenting skjedde med de vi så. Taxiene kjørte like gjerne på fortauene som på veien og det var generelt heller ikke trygt å gå langs veien. Å si at de kjørte som gæringer hele bunten, er nesten ikke å overdrive. Jeg tror ikke jeg kommer til å ta med familien sørover de nærmeste årene, nesten pga trafikksikkerhet alene. Takk:) Vi har bare "tilgang" til leiligheten via svigers, og har hatt det i noen år nå. Deilig ) Jeg liker heller ikke trafikken der nede. Har vært på Rhodos en gang og syntes det var ekkelt å ta taxi (selv om jeg ikke hadde barn da...). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg blir overrasket over at ingen tar med bilstol på ferie. Sørover kjøres det jo som villmenn på veiene. Jeg skjønner at sydenturer ikke vil bli aktuelt de neste ti årene, for jeg syns ikke det er greit at småen kjører buss i Norge en gang. Vi kjører aldri bil i syden uten bilsete - men man får ikke festet et sete i en buss uten seler... Og taxiene kjører jo som om de har fanden i hælene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Vi reiser uten vogn til 5-åringen iallefall!!! Kunne faktisk ikke falt meg inn å ta den med, heller. blir han for sliten, får han sitte på skuldrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.