Gjest Bea1978 Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Det er ingen av de andre foreldrene som har tatt opp dette med å kjøpe en ting til avdelingen/avdelingspersonalet så derfor tenkte jeg at jeg skulle starte en innsamling, men er usikker på hvor mye jeg skal foreslå fra hver. Og hva skal man finne på å kjøpe for noe? Kanskje noen som jobber i barnehage her inne som har noen gode forslag? Takker for evt. svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Synes ca 20-30 kr fra hver må være bra. Ville kjøpt en bok eller et spill eller noe de kan ha en stund som ikke går i stykker fort og som flere kan ha glede av. Veldig hyggelig å kjøpe bok og skrive en hilsen i den synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest koselig med gave Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Snakk med foreldrerepresentanten i samarbeidsutvalget eller tilsvarende i barnehagen, kanskje de har tradisjoner for å gi noe, eller at det tas penger fra en gave/ foreldrekasse? Hvis ikke er det kjempehyggelig at foreldrene til alle barna, evt bare til avgangsbarna, gir en gave. Gaver til barnehagen kan være et nytt spill, en ny bok, en ny cd.. Lillesøster hos oss synes det er ekstra stas å lese boken i barnehagen som er en gave fra storebror og hans kull når de sluttet for to år siden. Gave til de ansatte kan være noen koselige krus til å ha på pauserommet, en kurv med gode ting (som må gis på et tidspunkt slik at det ikke blir stående og bli dårlig over sommerferien) osv Eller en blomst å ha med hjem til hver enkelt, eller hvis dere kjenner dem og synes det er greit, en flaske god hvitvin hver. (hos oss er det flere muslimer i personalet og uaktuelt å gi alkohol). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest turting Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 her ga førskolebarna et turvaffeljern som skal brukes på turer. De er bare 3 barn som slutter i år, det kostet 279, så det ble 93 kr pr barn. her er det bare de som slutter som gir noe. Fin skikk synes jeg. Vi skrev navna på de 3 med svipenn på håndtaket. Alle ble veldig glade for det da de er flinke til å gå turer, minst 1 dag i uken 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Er det vanlig at man samlet gir en avskjedsgave når barna skal begynne på skolen da? Jeg tenkte å kjøpe noe på egenhånd fra mitt barn. En bok eller noe til barna og pynteting/fruktkurv eller noe sånt til de ansatte. I vår barnehage har jeg hvertfall aldri hørt om at noen har spleiset, de har kun kjøpt hver for seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Sønnen min begynner i ny barnehage til høsten, og jeg skal kjøpe gave fra han til de fire ansatte på hans avdeling. Tenker jeg skal kjøpe pynteting, lysestaker til telys eller noe sånt. Til 100-lappen til hver. Egentlig ville jeg ha en "Pynte-gutt" som skal minne om poden min, men har ikke lykkes å finne det ennå.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forbruksvarer er best... Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Sønnen min begynner i ny barnehage til høsten, og jeg skal kjøpe gave fra han til de fire ansatte på hans avdeling. Tenker jeg skal kjøpe pynteting, lysestaker til telys eller noe sånt. Til 100-lappen til hver. Egentlig ville jeg ha en "Pynte-gutt" som skal minne om poden min, men har ikke lykkes å finne det ennå.. Ser at du tenker å kjøpe telysgreier eller "pynte-gutt" til de ansatte, og ber deg tenke deg om en gang til... Med mindre dette er ansatte som er særdeles unge, eller bare prøver barnehagejobb for ett år i livet sitt, så bør de slippe å få sånne gaver. Det blir ubegripelig mye i løpet av litt tid, og ikke treffer man nødvendigvis på smaken heller. Og en slik "pynte-gutt" - grøss... Anbefaler heller å kjøpe noe spiselig/drikkanes. Vin er fint hvis de liker det, men det er også mulig med spekemat, ost, frukt, god kaffe osv. Ting har en tendens til å bli mer til plage enn glede. Bare et tips, altså, hvis du virkelig ønsker å glede de ansatte... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forbruksvarer er best... Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hva med å gi barnehagen et frukttre i avslutningsgave? Hvis man skal gi personlige gaver til de ansatte, så bør man velge disse med omhu. Kopper og telysholdere og pyntegjenstander - vel, man kan jo tenke seg selv hvor happy man blir for det over tid. Det samme med f.eks. kakefat med tekst "Takk for flott innsats fra oss som slutta i barnehagen våren 2009!" eller noe slikt. Personlige gaver bør være av typen forbruksvare, som vin, god kaffe, fruktkurv, godisboks, spekemat osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Ser at du tenker å kjøpe telysgreier eller "pynte-gutt" til de ansatte, og ber deg tenke deg om en gang til... Med mindre dette er ansatte som er særdeles unge, eller bare prøver barnehagejobb for ett år i livet sitt, så bør de slippe å få sånne gaver. Det blir ubegripelig mye i løpet av litt tid, og ikke treffer man nødvendigvis på smaken heller. Og en slik "pynte-gutt" - grøss... Anbefaler heller å kjøpe noe spiselig/drikkanes. Vin er fint hvis de liker det, men det er også mulig med spekemat, ost, frukt, god kaffe osv. Ting har en tendens til å bli mer til plage enn glede. Bare et tips, altså, hvis du virkelig ønsker å glede de ansatte... Henger meg på "forbruksvarer er best". Unntaket vårt var te/kaffekopper til de ansatte som de kunne bruke i bhg -rett og slett fordi at de trengte noen gode kopper den gangen. Ellers har vi gitt vin, gode håndkremer (blir mye håndvask), feks gode produkter fra Body shop. Det blir jo personlige gaver kun beregnet på mottaker. Bøker etc til bhg er kjempefint, men det blir jo som om den som jobber på kontor får ny PC skjerm - altså en ting du bruker i jobbsammenheng. Noen ganger har vi gitt begge deler, og noen ganger har vi også gitt bort pent brukte bøker som barnet har vokst fra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forbruksvarer er best... Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Henger meg på "forbruksvarer er best". Unntaket vårt var te/kaffekopper til de ansatte som de kunne bruke i bhg -rett og slett fordi at de trengte noen gode kopper den gangen. Ellers har vi gitt vin, gode håndkremer (blir mye håndvask), feks gode produkter fra Body shop. Det blir jo personlige gaver kun beregnet på mottaker. Bøker etc til bhg er kjempefint, men det blir jo som om den som jobber på kontor får ny PC skjerm - altså en ting du bruker i jobbsammenheng. Noen ganger har vi gitt begge deler, og noen ganger har vi også gitt bort pent brukte bøker som barnet har vokst fra. Ja, kaffekopper kan være unntaket, om man vet at de faktisk trenger det. Kremer og andre trivelige, personlig-pleie-produkter kan også absolutt fungere, men styr unna nips... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Vi slo oss sammen alle foreldrene som hadde avgangsbarn i fjor, ca 12 barn tror jeg det var, og kjøpte en flott bålpanne til barnehagen. Jeg mener vi betalte 500 kr pr familie. I tillegg var det mange som kjøpte en liten ting til personalet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Vi slo oss sammen alle foreldrene som hadde avgangsbarn i fjor, ca 12 barn tror jeg det var, og kjøpte en flott bålpanne til barnehagen. Jeg mener vi betalte 500 kr pr familie. I tillegg var det mange som kjøpte en liten ting til personalet. ''Jeg mener vi betalte 500 kr pr familie'' Oi, det var dyr gave til barnehagen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Vi slo oss sammen alle foreldrene som hadde avgangsbarn i fjor, ca 12 barn tror jeg det var, og kjøpte en flott bålpanne til barnehagen. Jeg mener vi betalte 500 kr pr familie. I tillegg var det mange som kjøpte en liten ting til personalet. Enig med Elextra at 500 pr familie var veldig mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 ''Jeg mener vi betalte 500 kr pr familie'' Oi, det var dyr gave til barnehagen! Ja det var kanskje det. Men så er det også VBB. (Verdens Beste Barnehage. ;-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bea1978 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Hva med å gi barnehagen et frukttre i avslutningsgave? Hvis man skal gi personlige gaver til de ansatte, så bør man velge disse med omhu. Kopper og telysholdere og pyntegjenstander - vel, man kan jo tenke seg selv hvor happy man blir for det over tid. Det samme med f.eks. kakefat med tekst "Takk for flott innsats fra oss som slutta i barnehagen våren 2009!" eller noe slikt. Personlige gaver bør være av typen forbruksvare, som vin, god kaffe, fruktkurv, godisboks, spekemat osv. Oi, der var det to forslag jeg virkelig falt for. Frukttre og kakefat med tekst. Det skal jeg foreslå for de andre foreldrene. Takk for gode forslag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bea1978 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Er det vanlig at man samlet gir en avskjedsgave når barna skal begynne på skolen da? Jeg tenkte å kjøpe noe på egenhånd fra mitt barn. En bok eller noe til barna og pynteting/fruktkurv eller noe sånt til de ansatte. I vår barnehage har jeg hvertfall aldri hørt om at noen har spleiset, de har kun kjøpt hver for seg. Ja, jeg vet at det er blitt gjort tidligere år. Å kjøpe samlet gave, altså. At noen har gitt en gave fra bare sitt barn i tillegg kan godt hende, men har ikke hørt om det. Husker at vi kjøpte samlet en ting til personalet på småbarnsavdelingen når barna sluttet der. Det var bare en kurv med forskjellige etandes ting den gangen. Syns vi må ha noe mer nå når de slutter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Vi slo oss sammen alle foreldrene som hadde avgangsbarn i fjor, ca 12 barn tror jeg det var, og kjøpte en flott bålpanne til barnehagen. Jeg mener vi betalte 500 kr pr familie. I tillegg var det mange som kjøpte en liten ting til personalet. Wow, det var vanvittig mye penger... Jeg tenker med sånn mellom 50 og 100.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.