Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Sønnen min (15) har vært på telttur med klassen sin. Jeg ba han pakke med seg nok varme klær, ga han penger til mat han skulle ta med og lot det være med det. Han har vært på såpass MANGE teltturer med speiderfaren sin og er vant til å pakke selv til ferieturer, så dette stolte jeg på skulle gå greit. Jeg var spent på hvordan han hadde hatt det i dag, da jeg kom hjem fra jobben. Han lå i senga. Han hadde ikke hatt det noe særlig bra nei. Han holdt på å fryse ihjel. Han dro i t-skjorta og hadde glemt varme klær. Jeg sjekket sekken hans og der lå det en Bjørn Borg boxer-truse. Det var alt. Det er nesten godt faren hans ikke er hjemme nå. Skal love det hadde blitt kjeft å få. Hadde jeg visst dette på forhånd, hadde jeg pakket for han, men forhåpentligvis har han lært noe nå. 0 Siter
Gjest Også småoppgitt mamma til tider Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 *ler* Tragikomisk. Da skulle du sett tenåringen min i fjor var det vel. På aktivitetsdag i skogen hvor de bla drev med isfiske. Enorme mengder snø og rimelig kaldt. I olabukse, tynn jakke, joggesko og styla sveis. *rister på hode* Tidene forandrer seg, det er helt sikkert. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 *ler* Tragikomisk. Da skulle du sett tenåringen min i fjor var det vel. På aktivitetsdag i skogen hvor de bla drev med isfiske. Enorme mengder snø og rimelig kaldt. I olabukse, tynn jakke, joggesko og styla sveis. *rister på hode* Tidene forandrer seg, det er helt sikkert. Den historien husker jeg godt:-) 0 Siter
Gjest Også småoppgitt mamma til tider Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Den historien husker jeg godt:-) *ler godt* Synes jeg ser dællegjengen for meg ennå jeg 0 Siter
Katt-ja Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Sønner på 15 år kan ikke pakke selv - det er et faktum - i alle fall i vår familie :-) Kan nesten ikke tenke selv, engang... 0 Siter
Gjest mimi le clown Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Sønner på 15 år kan ikke pakke selv - det er et faktum - i alle fall i vår familie :-) Kan nesten ikke tenke selv, engang... Sønnen min på seks kan pakke selv, så det der er ikke helt sant:) Jeg pleier å la ham få pakke bagen sin selv når vi skal et sted, så går jeg over den etterpå. Han klarer seg ganske bra, han. Lar dere ikke barna deres få ta del i pakking og reiseforberedelser siden de er så hjelpeløse, eller er det en gi faen-ting som kommer over dem når de havner i puberteten? 0 Siter
brilleslangen Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 he he...ser han for meg der han sitter og hutrer fordi han ikke ville høre på mora si... Greit nok at det kanskje var t-skjortevær på dagtid når sola var framme. Men alle vet jo at det fort blir kjørlig når sola går ned. :-) Han lærte nok forhåpentligvis NOE på den turen tross alt... 0 Siter
avidi Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Sønnen min på seks kan pakke selv, så det der er ikke helt sant:) Jeg pleier å la ham få pakke bagen sin selv når vi skal et sted, så går jeg over den etterpå. Han klarer seg ganske bra, han. Lar dere ikke barna deres få ta del i pakking og reiseforberedelser siden de er så hjelpeløse, eller er det en gi faen-ting som kommer over dem når de havner i puberteten? Når de kommer i 12-13 års alderen "glemmer" de alt de hat lært om pakking generelt og varme klær spesielt. Utseende går foran alt og man er ikke kul med tykk genser og jakke på seg. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 ''Det er nesten godt faren hans ikke er hjemme nå. Skal love det hadde blitt kjeft å få.'' Hvem ville fått kjeft? Du eller sønnen? Jeg ser ikke hva som ville være poenget med å kjefte i en sånn situasjon. Gutten pakket ikke godt nok, og det har forhåpentligvis både barn og voksne lært av til neste gang. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 ''Det er nesten godt faren hans ikke er hjemme nå. Skal love det hadde blitt kjeft å få.'' Hvem ville fått kjeft? Du eller sønnen? Jeg ser ikke hva som ville være poenget med å kjefte i en sånn situasjon. Gutten pakket ikke godt nok, og det har forhåpentligvis både barn og voksne lært av til neste gang. På sønnen, trodde jeg. Fortalte han det på telefonen i sted da og han gjorde ikke annet enn å le. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 En turvant 15-åring burde klare å pakke selv, så jeg synes det var helt greit at du overlot det til ham. Og denne lærepengen kommer han til å huske. ) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Haha:)))) Sorry...Jeg kan ikke annet enn å le )) Jeg kan nok trøste deg med at sønnen din nok er meget normal for alderen ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Sønnen min på seks kan pakke selv, så det der er ikke helt sant:) Jeg pleier å la ham få pakke bagen sin selv når vi skal et sted, så går jeg over den etterpå. Han klarer seg ganske bra, han. Lar dere ikke barna deres få ta del i pakking og reiseforberedelser siden de er så hjelpeløse, eller er det en gi faen-ting som kommer over dem når de havner i puberteten? Ungene mine er også kjempeflinke til å pakke selv, men jeg merker tendenser til at den eldste (12 år) begynner å "glemme" gamle kunster;) Det _er_ ikke kult å ha på varme klær når man blir tenåring. Aller helst bør man ha så lite klær at man blir litt blåfrossen... Bare vent og se 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 På sønnen, trodde jeg. Fortalte han det på telefonen i sted da og han gjorde ikke annet enn å le. Godt det da 0 Siter
morsan Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Sønnen min på seks kan pakke selv, så det der er ikke helt sant:) Jeg pleier å la ham få pakke bagen sin selv når vi skal et sted, så går jeg over den etterpå. Han klarer seg ganske bra, han. Lar dere ikke barna deres få ta del i pakking og reiseforberedelser siden de er så hjelpeløse, eller er det en gi faen-ting som kommer over dem når de havner i puberteten? Det er mange ting seksåringer klarer som man plutselig ikke "klarer" når man blir f eks 12 år;-) Tør ikke engang tenke på hvordan det blir når man er 15. 0 Siter
morsan Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 *ler* Tragikomisk. Da skulle du sett tenåringen min i fjor var det vel. På aktivitetsdag i skogen hvor de bla drev med isfiske. Enorme mengder snø og rimelig kaldt. I olabukse, tynn jakke, joggesko og styla sveis. *rister på hode* Tidene forandrer seg, det er helt sikkert. *he he* husker den historien, ja. 0 Siter
org Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Nesten bra du ikke var hjemme da, så fikk han føle det på kroppen... Learning by doing. 0 Siter
laban Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Sønnen min på seks kan pakke selv, så det der er ikke helt sant:) Jeg pleier å la ham få pakke bagen sin selv når vi skal et sted, så går jeg over den etterpå. Han klarer seg ganske bra, han. Lar dere ikke barna deres få ta del i pakking og reiseforberedelser siden de er så hjelpeløse, eller er det en gi faen-ting som kommer over dem når de havner i puberteten? Selv en tenåring som tidligere ikke hadde fått slippe til, men som var villig til å bruke fornuft, ville nok pakket litt annerledes. Jeg husker datteren min forklarte meg en gang vi var i en butikk i Danmark med lave priser og utrolig utvalg, at "det der er sånne jakker som hjelper mot regn og vind, man bruker ikke sånne i 9. klasse". Nå er hun snart 19, litt mindre interessert i å fryse, og har sekken full av "stygge, men fornuftige" plagg når hun reiser på festival. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Haha, fantastisk! Typisk 15-åring. Han tenker nok et hakk lengre neste gang ja. :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Hehe. Nå har ikke jeg noen direkte erfaring med 15-åringer ennå, men om åtteåringen min utvikler seg i samme takt som så langt, tror jeg nok at jeg må se over bagasjen hans før han reiser bort som 15-åring, ja! Når det er sagt har nok gutten din fått seg en lærepenge og tenker seg bedre om neste gang. Om du hadde pakket for ham hadde han kanskje ikke lært noen ting. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.