Gå til innhold

På telttur med en Bjørn Borg truse :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker jo mer som om han har _glemt_ å pakke enn at han har pakket _feil_.

Jeg har forresten lang erfraing fra tidligere med å pakke til speiderleir og -turer, og husker hvor engstelig jeg var for å glemme noek viktig. Så jeg slo derfor alltid opp i speiderpikeboka der pakkelista sto, bare for å sjekke ut det jeg allerede hadde funnet fram av klær og utstyr.

Riktignok måtte pakkelista justeres litt, da, for der sto det bl a "leirkjole i blått stoff"...;-)

Men at man blir usikker på hva som skal til, skjønner jeg. Men "alle" skjønner jo at bare en truse i sekken ikke er nok, så jeg tror derfor at han har unnlatt å tenke - ikke bare tenkt feil;-)

Skrevet

Sønnen min på seks kan pakke selv, så det der er ikke helt sant:) Jeg pleier å la ham få pakke bagen sin selv når vi skal et sted, så går jeg over den etterpå. Han klarer seg ganske bra, han. Lar dere ikke barna deres få ta del i pakking og reiseforberedelser siden de er så hjelpeløse, eller er det en gi faen-ting som kommer over dem når de havner i puberteten?

Jeg skal absolutt ikke utelukke at din sønn blir vesentlig flinkere til det meste av sånne ting enn min. Og at jeg har vært dårligere til å lære ham opp til å bli sånn prektig unge som gjør de riktige tingene - det er sikkert også riktig.

Gjest annlovinda
Skrevet

Sønnen min på seks kan pakke selv, så det der er ikke helt sant:) Jeg pleier å la ham få pakke bagen sin selv når vi skal et sted, så går jeg over den etterpå. Han klarer seg ganske bra, han. Lar dere ikke barna deres få ta del i pakking og reiseforberedelser siden de er så hjelpeløse, eller er det en gi faen-ting som kommer over dem når de havner i puberteten?

Det er dessverre stor forskjell på hva de klarer og ikke minst gidder når de er 6 år og 15 år. Og ikke minst, hva som er kult å ha på. Det er ikke kult med varme og regntette klær - sånn er det bare.

Skrevet

Stakkars kar. Det er ikke godt å fryse i en sovepose en hel natt. Mon tro om han har med ullundertøy neste gang :-)

Hm. Har Kari Traa stilig ullundertøy til gutter også?

Gjest Elextra
Skrevet

Stakkars kar. Det er ikke godt å fryse i en sovepose en hel natt. Mon tro om han har med ullundertøy neste gang :-)

Hm. Har Kari Traa stilig ullundertøy til gutter også?

''Hm. Har Kari Traa stilig ullundertøy til gutter også?

''

Devold har! :)

Gjest mimi le clown
Skrevet

Det er dessverre stor forskjell på hva de klarer og ikke minst gidder når de er 6 år og 15 år. Og ikke minst, hva som er kult å ha på. Det er ikke kult med varme og regntette klær - sånn er det bare.

Jeg synes å huske noe slikt fra min egen oppvekst, ja. Det bør vel hjelpe på hvis de får lov til å ha en bedrøvelig turopplevelse eller to med blåfrosne armer og bein og klissvåte klær?;)

Gjest mimi le clown
Skrevet

Jeg skal absolutt ikke utelukke at din sønn blir vesentlig flinkere til det meste av sånne ting enn min. Og at jeg har vært dårligere til å lære ham opp til å bli sånn prektig unge som gjør de riktige tingene - det er sikkert også riktig.

Jeg vet ikke, jeg? Du skriver ingenting om hvorvidt du har prøvd å lære ham å bli selvstendig når det gjelder slike ting. Nevnte seksåring er så langtifra prektig, men han er ganske selvhjulpen og flink til å tenke framover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...