Gå til innhold

Valg av gassgrill

Anbefalte innlegg

Gjest Grillkongen
Skrevet

Jeg skal kjøpe grill, men har lite peiling på hvilke som er bra og dårlige. Den siste grillen jeg kjøpte kostet 79,- på jysk.

Har fått med meg at Weber er det helt store, men de er til gjengjeld veldig dyre. Ser at flere butikker har griller som er noe billigere, men virker ok, av merkene Landmann og Nordic season.

Er det noen som har erfaring med disse merkene og kan si om de er noe tess? De koster jo noen tusen de også og man vil helst ikke gjøre et bomkjøp.

Gjest menn er kule ;)
Skrevet

Kan nok ikke hjelpe deg, men digger at du velger nicket du gjør med såpass lite peiling. He-He

Gjest lykke til med valget
Skrevet

Vi kjøpte den de har på kampanje på Byggmakker nå, 1990,-.

Men gassflasken var nesten like dyr .... 10 liter 1500,-

Så på den Jernia også kjører på kampanje nå, ser helt grei ut den også.

3 brennere på begge to.

Maten smaker sikkert samme på de til 1990,- som på de dyre Webergrillene.

Skrevet

Synes Landmann sine priser nærmer seg Weber nå...

Vi har en Weber 310 og er utrolig godt fornøyd med den. Kostet i overkant av 4000,-

mil1365380270
Skrevet

Har Weber Q200 jeg kjøpte på Plantasjen for 1700,- Er ikke grillkonge, men griller et par ganger i uka. Den duger fint til 3-4 voksne. Raskt varm. Bruker lite gass. Kjekt med støpejernrist - jeg bare brenner på fullt 5 min etter bruk, og koster av kull før bruk. Enkelt!

Skrevet

Vi kjøpte den de har på kampanje på Byggmakker nå, 1990,-.

Men gassflasken var nesten like dyr .... 10 liter 1500,-

Så på den Jernia også kjører på kampanje nå, ser helt grei ut den også.

3 brennere på begge to.

Maten smaker sikkert samme på de til 1990,- som på de dyre Webergrillene.

''Maten smaker sikkert samme på de til 1990,- som på de dyre Webergrillene.''

Det gjør det sikkert, men det kan jo være spørrsmål f eks om holdbarhet.

Vi har hele tiden sverget til kullgrill, og har derfor ingen erfaring med gass, men vår forrige Weber kullgrill mistet et bein pga rust i fjor - da var den mer enn 20 år gammel.

På hytta kjøpte vi først en billig kullgrill fra Plantasjen eler Jysk eller noe slik, men den var nokså rusten etter bare én sommer (med mye godt vær). Nå har vi Webber begge steder:-)

• 2 uker senere...
Gjest Grillkongen
Skrevet

Synes Landmann sine priser nærmer seg Weber nå...

Vi har en Weber 310 og er utrolig godt fornøyd med den. Kostet i overkant av 4000,-

Jeg likte 310en veldig godt. Blir sannsynligvis den ja. Skulle gjerne hatt vegger og dør under grillen, men det kostet 1000,- ekstra :-)

Skrevet

Webergrillen vår har hele 20 års garanti, da er det verdt det å legge på et par tusen i pris. Kvalitet koster litt mer men blir billigere i det lange løp.

Skrevet

Jeg likte 310en veldig godt. Blir sannsynligvis den ja. Skulle gjerne hatt vegger og dør under grillen, men det kostet 1000,- ekstra :-)

??? Vi har vegger og dør under grillen, vi...

Gjest Grillkongen
Skrevet

??? Vi har vegger og dør under grillen, vi...

310en fins i 2 utgaver, en som er åpen under og en med vegger/dør. Sistnevnte kostet 1000 kr mer.

Hvor mye bruk man har for dette vet jeg ikke.

Skrevet

Vi kjøpte Weber 310 (med skap under) i forrigårs, og er forelska!

Vanvittig mye bedre enn den lille tassen av en gassgrill som gikk istykker etter 3 år...

Skrevet

310en fins i 2 utgaver, en som er åpen under og en med vegger/dør. Sistnevnte kostet 1000 kr mer.

Hvor mye bruk man har for dette vet jeg ikke.

Ah, det forklarer saken :)

Jeg synes det er kjekt å gjemme bort "fettoppsamlingsdingsen" og evt ha litt lagringsplass til ting og tang under grillen jeg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...