Gjest mamma til 2 gutter Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Gutten min er 8 år og har problem med å sovne på kvelden. Han er trøtt men det kan ta 1-1,5 time før han sovner. Ligger å hiver seg fra side til side. Han står opp kl 7.30 og legger seg kl 20-20.30. Men sovner ikke før kl 21.30-22. Hva kan vi gjøre for å få han til å sovne fortere?. Det har vært sånn lenge nå(1 år) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Slik er det med vår gutt også, men jeg anser det ikke for å være et stort problem, og ville ikke brukt ordet søvnvansker. Barn har ulike søvnbehov, og jeg synes ikke du kan forvente at gutten din skal sove 11 timer. Om han ikke er kjempetrøtt og gjesper utover dagen får han vel nok søvn som det er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Sett på en lydbok/musikk eller la ham lese på senga. SKaff lystette rullegardiner hvis dere ikke har allerede. Det kan jo også hende han ikke trenger så mye søvn lenger? Jenta mi som er 7 år nå har vært sånn så lenge vi kan huske. Hun får lov til å pusle med litt småtteri i senga til hun blir trøtt nok til å få sove. Hun er skikkelig B-menneske... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 HAn kan fortsetteå legge seg til samme tid, men jeg ville latt ham lese eller høre på CD eller noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg ville forsøkt å lagt han 1/2-1 time seinere. Og la han høre på lydbok, da blir det ikke så kjedelig å ligge i senga hvertfall :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest b-menneske selv Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Som å høre om min 9-åring. Har alltid våknet frisk og uthvilt, og lenge før vekkerklokkeni 7-tiden på tross av at han sjeldent har fått mer enn 8-9 timers søvn. Jeg har derfor ikke uroet meg ...MEN den siste tiden har han hatt tungt for å våkne og jeg må mase og mase... Så nå lurer også jeg på hva jeg skal gjøre..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg ville lagt gutten litt senere. Min datter var også slik, hun trengte mindre søvn og hadde svært vanskelig for å falle til ro på kvelden. Hun ble liggende å vri seg og kjede seg, og det å legge seg ble på en måte noe negativt pga at hun ikke fikk sove. Hun fikk lov å lese og slikt på sengen, men jeg følte på et vis at vi aldri fikk skikkelig kveld, og jeg måtte stadig inn og be henne legge seg ned å sove. Vi fant ut at hun rett og slett ikke var trøtt klokka 8, men 9 var mer passende klokkeslett. Da var hun passe trøtt og sovnet nesten med det samme. Senga ble en hyggelig plass for avslapping og søvn, og ikke et sted man måtte kjede seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.