Sepe Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Finnes flotte ungdommer ja! http://www.bt.no/lokalt/bergen/article863342.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Ja det er flott, men altså jeg hadde nesten bare seksere selv men jeg kom ikke i avisen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Ja det er flott, men altså jeg hadde nesten bare seksere selv men jeg kom ikke i avisen Det er vel sjelden avisa finner ut av slike ting av seg selv - de må nok tipses, så du var vel ikke tilstrekkelig PR-kåt? ;-) (evt at familien/vennene ikke var tilstrekkelig det på dine vegne) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Imponerende! Men dette må jo bety at han også har fått 6 i gym, og det kan jeg ikke huske at noen fikk da jeg gikk på videregående - selv ikke dem som var superflinke i idrett. Det kan jo ha vært noen lell, men det var liksom opplest og vedtatt at 5 var så og si toppkarakteren i det faget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Det er vel sjelden avisa finner ut av slike ting av seg selv - de må nok tipses, så du var vel ikke tilstrekkelig PR-kåt? ;-) (evt at familien/vennene ikke var tilstrekkelig det på dine vegne) Du har nok rett i det Kunne aldri falt meg inn og stilt opp i avisen for noe sånt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Imponerende! Men dette må jo bety at han også har fått 6 i gym, og det kan jeg ikke huske at noen fikk da jeg gikk på videregående - selv ikke dem som var superflinke i idrett. Det kan jo ha vært noen lell, men det var liksom opplest og vedtatt at 5 var så og si toppkarakteren i det faget. Jeg fikk 6 i gym. Jeg lå egentlig på en 5'er men så holdt jeg en arebics time for klassen og da ble den stive og støle læreren min med dårlig koordinasjonsevner, så imponerert at det ble sekser likevel. Det er vel den ene karakteren jeg kan si jeg egentlig ikke synes var helt fortjent hehe.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Du har nok rett i det Kunne aldri falt meg inn og stilt opp i avisen for noe sånt :-) Men uansett var det jo et kjempebra resultat, da, så gratulerer til deg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg fikk 6 i gym. Jeg lå egentlig på en 5'er men så holdt jeg en arebics time for klassen og da ble den stive og støle læreren min med dårlig koordinasjonsevner, så imponerert at det ble sekser likevel. Det er vel den ene karakteren jeg kan si jeg egentlig ikke synes var helt fortjent hehe.. He he. Det er nok stor forskjell på lærerne, og jeg skjønner dem som mener at det ikke burde gis vanlige karakterer i gym men "deltatt" el lign. Husker på ungdomsskolen - da var det sagt at karakteren ikke skulle settes på basis av flinkhet, men pga innsatsviljen i gymtimene. Nuvel... Man merket at lærerene favoriserte dem som var flinke i samme idrett som læreren. Da vi hadde gymlærer som også var langrennstrener, fikk klassens langrennsstjerne S uten påfallende bra innsats i timene. Da vi hadde en gymlærer som på fritiden var turninstruktør, var det den beste turneren som stakk av med toppkarakteren... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 He he. Det er nok stor forskjell på lærerne, og jeg skjønner dem som mener at det ikke burde gis vanlige karakterer i gym men "deltatt" el lign. Husker på ungdomsskolen - da var det sagt at karakteren ikke skulle settes på basis av flinkhet, men pga innsatsviljen i gymtimene. Nuvel... Man merket at lærerene favoriserte dem som var flinke i samme idrett som læreren. Da vi hadde gymlærer som også var langrennstrener, fikk klassens langrennsstjerne S uten påfallende bra innsats i timene. Da vi hadde en gymlærer som på fritiden var turninstruktør, var det den beste turneren som stakk av med toppkarakteren... Hos oss var de faktisk nøye med å dele gymkarakteren i 3 - og ferdighet, innsats og teori skulle telle likt. Jeg hadde 5 i innsats, vippet mellom 5 og 6 i teori, og hadde vel ca 4+ i ferdighet - og fikk en grei 5'er i gym. Tror det var et par stykker som fikk 6 i gym - men de var faktisk veldig flinke på alle tre delene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Du har nok rett i det Kunne aldri falt meg inn og stilt opp i avisen for noe sånt :-) Jeg kom i avisen da jeg var 17 år og hadde vunnet en nasjonal stilkonkurranse i fransk :-) Det var ikke jeg eller noen i familien som hadde tipset avisen, men trolig læreren. Jeg syntes det var moro, og for noen år siden fant jeg utklippet, og det var jo litt gøy å lese da....! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 He he. Det er nok stor forskjell på lærerne, og jeg skjønner dem som mener at det ikke burde gis vanlige karakterer i gym men "deltatt" el lign. Husker på ungdomsskolen - da var det sagt at karakteren ikke skulle settes på basis av flinkhet, men pga innsatsviljen i gymtimene. Nuvel... Man merket at lærerene favoriserte dem som var flinke i samme idrett som læreren. Da vi hadde gymlærer som også var langrennstrener, fikk klassens langrennsstjerne S uten påfallende bra innsats i timene. Da vi hadde en gymlærer som på fritiden var turninstruktør, var det den beste turneren som stakk av med toppkarakteren... Ja det er vel gjerne litt sånn men en person som er god i idrett er gjerne også enthusiastisk og deltakende? Så det henger jo litt sammen egentlig? Tilbake til gymlæreren min - Jeg er _ikke_ god i fotball, var nesten aldri nær ballen en gang, men jeg hoppet og spratt og ropte og i det hele tatt. En dag kom jeg ut fra en samfunnsfag- time og ble møtt av noen andre medelever i parallelklassen. Da hadde de akkurat hørt gymlæreren vår skryte av mine..*kremt* fotballferdigheter!!! haha jeg som aldri var nær ballen engang. Det finnes mange rare lærere, og hvorfor de velger som de gjør er noen ganger ikke lett å vite 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hos oss var de faktisk nøye med å dele gymkarakteren i 3 - og ferdighet, innsats og teori skulle telle likt. Jeg hadde 5 i innsats, vippet mellom 5 og 6 i teori, og hadde vel ca 4+ i ferdighet - og fikk en grei 5'er i gym. Tror det var et par stykker som fikk 6 i gym - men de var faktisk veldig flinke på alle tre delene. Høres ut som om du har hatt lærere som var mye mer bevisste på karaktersettingen, og da unngår man leettere "trynefaktorfella". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg kom i avisen da jeg var 17 år og hadde vunnet en nasjonal stilkonkurranse i fransk :-) Det var ikke jeg eller noen i familien som hadde tipset avisen, men trolig læreren. Jeg syntes det var moro, og for noen år siden fant jeg utklippet, og det var jo litt gøy å lese da....! Ja det skjønner jeg er artig å ha funnet :-) Å vinne en nasjonal stilkonkuranse er etter min mening litt mer å skrive om enn m en person som har gjort det bra på skolen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Ja det er vel gjerne litt sånn men en person som er god i idrett er gjerne også enthusiastisk og deltakende? Så det henger jo litt sammen egentlig? Tilbake til gymlæreren min - Jeg er _ikke_ god i fotball, var nesten aldri nær ballen en gang, men jeg hoppet og spratt og ropte og i det hele tatt. En dag kom jeg ut fra en samfunnsfag- time og ble møtt av noen andre medelever i parallelklassen. Da hadde de akkurat hørt gymlæreren vår skryte av mine..*kremt* fotballferdigheter!!! haha jeg som aldri var nær ballen engang. Det finnes mange rare lærere, og hvorfor de velger som de gjør er noen ganger ikke lett å vite Uff, jeg hadde en rar musikklærer på ungdomsskolen, og helt ufrivillig ble jeg hans "gullunge". Jeg spilte piano og likte å synge - men syntes ikke det var så fryktelig moro med musikktimene på skolen. Men han kom alltid bort til meg og spurte _bare_ meg hvordan det gikk med spillingen, osv - aldri de andre... Dritflaut. Etter en stund, begynte jeg å snu ryggen til når han kom, og han tok hintet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Ja det er vel gjerne litt sånn men en person som er god i idrett er gjerne også enthusiastisk og deltakende? Så det henger jo litt sammen egentlig? Tilbake til gymlæreren min - Jeg er _ikke_ god i fotball, var nesten aldri nær ballen en gang, men jeg hoppet og spratt og ropte og i det hele tatt. En dag kom jeg ut fra en samfunnsfag- time og ble møtt av noen andre medelever i parallelklassen. Da hadde de akkurat hørt gymlæreren vår skryte av mine..*kremt* fotballferdigheter!!! haha jeg som aldri var nær ballen engang. Det finnes mange rare lærere, og hvorfor de velger som de gjør er noen ganger ikke lett å vite ''Ja det er vel gjerne litt sånn men en person som er god i idrett er gjerne også enthusiastisk og deltakende? Så det henger jo litt sammen egentlig?'' Jo, men mitt poeng var at det ikke nødvendigvis var slik. Ihvertfall ikke nevnte langrennsstjerne. Hun kunne være temmelig slakk i timene og likevel være sin skitreners/lærers øyensten pga gode resultater i kretsmesterskapet sist helg. LOL til fotballhistorien! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Imponerende! Men dette må jo bety at han også har fått 6 i gym, og det kan jeg ikke huske at noen fikk da jeg gikk på videregående - selv ikke dem som var superflinke i idrett. Det kan jo ha vært noen lell, men det var liksom opplest og vedtatt at 5 var så og si toppkarakteren i det faget. Ja, han fikk 6 i gym også! Men han er en aktiv idrettsgutt, som løper, går på ski, står på ski, spiller fotball, så det er ikke urfortjent! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Ja, det finnes mange fine ungdommer. Man kan faktisk være et utmerket eksemplar av arten uten at dette er så i de grader iøynefallende på vitnemålet. Men det er hyggelig at han ikke virker altfor sær - og selvfølgelig er resultatet imponerende. Så fint at han vil bli siv. ing. og ikke journalist :-) Jeg forsøker å overbevise datteren min om at de som har de aller mest suverene vitnemålene ikke konkurrerer med henne om å bli tatt opp på journalistikk ved HiO. Alle med så mange seksere bør satse på realfag eller medisin akkurat i år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Ja, det finnes mange fine ungdommer. Man kan faktisk være et utmerket eksemplar av arten uten at dette er så i de grader iøynefallende på vitnemålet. Men det er hyggelig at han ikke virker altfor sær - og selvfølgelig er resultatet imponerende. Så fint at han vil bli siv. ing. og ikke journalist :-) Jeg forsøker å overbevise datteren min om at de som har de aller mest suverene vitnemålene ikke konkurrerer med henne om å bli tatt opp på journalistikk ved HiO. Alle med så mange seksere bør satse på realfag eller medisin akkurat i år. ''Så fint at han vil bli siv. ing. og ikke journalist :-)'' Jeg var på nippet til å spørre hvorfor du mener det, men så kom forklaringen rett under:-) :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Ja, han fikk 6 i gym også! Men han er en aktiv idrettsgutt, som løper, går på ski, står på ski, spiller fotball, så det er ikke urfortjent! Jeg sier ikke at det er ufortjent, bare at dette var veldig vanskelig å oppnå i min tid (med mine lærere). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sepe Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Ja, det finnes mange fine ungdommer. Man kan faktisk være et utmerket eksemplar av arten uten at dette er så i de grader iøynefallende på vitnemålet. Men det er hyggelig at han ikke virker altfor sær - og selvfølgelig er resultatet imponerende. Så fint at han vil bli siv. ing. og ikke journalist :-) Jeg forsøker å overbevise datteren min om at de som har de aller mest suverene vitnemålene ikke konkurrerer med henne om å bli tatt opp på journalistikk ved HiO. Alle med så mange seksere bør satse på realfag eller medisin akkurat i år. Nei, han er overhodet ikke sær, han er akkurat så god og snill som han fremstår! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.