Gå til innhold

Uføretrygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Apropos slike politiuttalelser:

Minner meg om en vitsetegning jeg en gang så i en engelsk avis: En full kar blir arrester av en ung politikvinne, som sier "Anything you say wil be taken down", hvorpå den meget beduggede mannen svarer: "knickers!"

Hihihi.

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

14

• Colette

14

• frosken

8

• Bookworm

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er den siste setningen som kan være det vanskeligste alterantivet...*s*

:-D Helt klart, kjenner igjen både meg selv og enkelte andre der. :-) (Og det var _ikke_ personlig ment til deg, ikke så jeg har lagt merke til i alle fall...)

Gjest Litt forundret
Skrevet

Jeg vil gjerne vite hvor jeg kan få en rådgiverjobb sånn uten utannelse. Nå har jeg riktignok åtte år universitet/høgskole, men jeg har ikke klart å få meg noen rådgiverjobb. ettersom rådgiverjobber er mye bedre lønnet enn konsulentstillingen jeg sitter i vil jeg gjerne vite hvor jeg kan få en rådgiverjobb så enkelt. Det trenger forsåvidt ikke være i samme område som jeg jobber i, for omskolering skulle jo ikke være nødvendig for din rådgiverjobb uansett (hvis jeg forsto deg rett)?

Det kan du ikke få.

Det fungerer slik her i verden at man må yte litt. Ikke bare få og få.

Gjest Litt forundet
Skrevet

Sikkert rådgiver og saksbehandler i NAV, de er jo kjent for å være kunnskapsrike innen det de holder på med, lydhøre og forståelsesfulle. NOT. :-)

Absolutt ikke. Synes forøvrig du viser liten respekt for de stakkarene som jobber og sliter i NAV for at blandt ut du skal kunne motta penger. Skamme deg, burde du.

Skrevet

Det er ikke det, men de VIL ikke jobbe.

Har flere venninner og venner some r ufør, og som er friskere enn meg.

De er ufør, men jobber masse. Noen har deltidsjobber + at de fyker rundt og er med på alt mulig.

Så om man ikke skal dra alle over en kam, så er det jaggu mange som burde vært i jobb også.

''dra alle over en kam''

Det heter "å skjære alle over en kam"

Det betyr å (ikke) behandle alle på samme (raske og overflatiske) måte.

Uttrykket kommer fra frisøryrket med kammen som virkemiddel til å skjære rett (klippe) så alle hårstråene ble like lange.

Skrevet

Absolutt ikke. Synes forøvrig du viser liten respekt for de stakkarene som jobber og sliter i NAV for at blandt ut du skal kunne motta penger. Skamme deg, burde du.

Det er da ikke mer respektfullt å kalle dem stakkarer. Og du må gjerne flytte fokus fra det som egentlig er essensen i det jeg skriver, du om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...