Gå til innhold

Ukjent vil bli venn på facebook

Anbefalte innlegg

Gjest har ikke så lyst.....
Skrevet

Hva gjør man da?

Jeg har opplevd at navnet som vil bli venn ikke sier meg så mye, men når jeg ser på venner vi har felles så går det opp et lys.. Har lagt til de som har spurt tidligere.

Men nå dukker det opp en som jeg ikke aner hvem er. Dvs jeg har nok sett ham (ihht bildet) men navnet sier meg ikke noe. Ser at vi har noen felles venner - folk jeg har gått på skole med. Så jeg antar at jeg har gått på skole med han, kanskje i parallellklassen? Men jeg har aldri snakket med han som jeg kan huske. (Ikke var han spesielt kjekk heller....)

Tror jeg ignorerer han jeg... uhøflig? Jeg mener - jeg aner ikke hvorfor han legger meg til...

Gjest Kimmie
Skrevet

Så seriøst tar jeg ikke facebook,er venner med alle som vil jeg der....

Skrevet

Bare ignorere. Det har jeg gjort mange ganger. Bestemmer selv hvem du vil skal se profilen din der vet du.

Skrevet

Bare ignonere han.

Han blir nok ikke så lei seg. ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Enkelte jeg ikke hvet hvem er har jeg bare ignorert, men et par ganger har jeg rett og slett spurt før jeg har akseptert. Svarer de ikke (hvilket stort sett er tilfelle) ignorerer jeg bare.

trampetroll
Skrevet

Når folk jeg ikke kjenner igjen spør meg pleier jeg å spørre hvem de er. Jeg legger ikke til folk jeg ikke kjenner

Gjest best wishes
Skrevet

Det kommer vel litt an på hva man skriver på siden sin også. Hvis det er mye av privat karakter der, så blir man mer selektiv i forhold til folk som vil inn på siden, enn om man ikke har noe spesielt å si.

Gjest mallet
Skrevet

Jeg ignorererer folk jeg ikke eller knapt kjenner.

Gjest har ikke så lyst....
Skrevet

Når folk jeg ikke kjenner igjen spør meg pleier jeg å spørre hvem de er. Jeg legger ikke til folk jeg ikke kjenner

He he - det kan jeg jo, men akkurat det kan jo være litt flaut også.... "Hei - eh - hvem er du egentlig?"

Men jeg ignorerer bare denne gang.... Jeg har lagt til mange men syns nå man ihvertfall bør ha sagt "hei" til hverandre før man blir "venner".

Gjest Kimmie
Skrevet

Det kommer vel litt an på hva man skriver på siden sin også. Hvis det er mye av privat karakter der, så blir man mer selektiv i forhold til folk som vil inn på siden, enn om man ikke har noe spesielt å si.

Ja,det er jo sant.

Gjest Elextra
Skrevet

He he - det kan jeg jo, men akkurat det kan jo være litt flaut også.... "Hei - eh - hvem er du egentlig?"

Men jeg ignorerer bare denne gang.... Jeg har lagt til mange men syns nå man ihvertfall bør ha sagt "hei" til hverandre før man blir "venner".

''He he - det kan jeg jo, men akkurat det kan jo være litt flaut også.... "Hei - eh - hvem er du egentlig?"

Men jeg ignorerer bare denne gang....''

I den grad noe slikt er flaut ville jeg synes det var flauere å ignorere noen jeg kjente ørlite enn å spørre hvem de er.

trampetroll
Skrevet

''He he - det kan jeg jo, men akkurat det kan jo være litt flaut også.... "Hei - eh - hvem er du egentlig?"''

Hva er flaut med det? Folk kan ha skriftet bådenavn og utseende siden du kjente dem. Jeg har stilt spørsmålet flere ganger. Ofte er det helt ukjente, men en gang var det faktisk noe jeg kjente tidligere

Mary Poppins
Skrevet

Jeg skjønner ikke at man gidder lage noe dilemma av noe sånt. Jeg har opplevd flere ganger at folk jeg ikke kjenner legger meg til, og jeg aksepterer. Facebook er ikke noe personlig for meg (har alle bilder på privacy, oppdaterer ikke status osv) så jeg har intet å skjule.

Mary Poppins
Skrevet

enig med deg

Gjest Veldig selektiv
Skrevet

Jeg synes du godt kan skrive noen ord til vedkommende før du legger ham til.

Selv så har jeg ikke så mye privat riktignok på profilen min, men det er mange bilder av meg, ungene mine og hobbyen min osv.

Derfor er jeg veldig selektiv på hvem jeg legger til.

Har også hatt opptil flere som ønsker å legge meg til. Noen jeg ikke vet hvor kommer fra, andre via hobbyen min osv. Hvis jeg kommer inn på deres profil og kan lese litt om dem og slikt kan jeg legge til hvis de tiltaler meg (har hobby som kan dra mange folk)

Får jeg ikke sjekket noe om dem og de ikke har skrevet noen melding til meg legges de ikke til samme hva. (selv om de er presentert fra andre venner jeg har på siden min - hobby)

Helt fremmede mennesker bør legge igjen beskjed. For å presentere seg selv ol. Hvis ikke så blir de ikke vurdert.

Har familiemedlemmer jeg ikke har hatt kontakt med på mange, mange år. Disse kom jeg heller ikke videre over ens med den gang. Legges ikke til.

Er det noen jeg er litt nyskjerrig på så skriver jeg en melding først og forventer svar på denne. Svares det ikke blir de ikke lagt til

Jeg synes ikke du skal tenke så mye på hva de tenker om du legger dem til eller ei. Du må huske på at de fleste på facebook har mange venner på lista si. Om en faller fra den eller ikke kommer til så er det vel heller sjelden at folk reagerer.

Og ikke skam deg over å ikke huske folk. Folk forandrer seg og det er som du sier ikke dermed at du har flydd med alle som legger deg til slik at du burde huske dem.

La være å legg ham til eller send ham en melding hvor du spør hvordan han har det, hvordan det har gått med ham i livet osv. og vurder da ut fra svaret hans hvor sympatisk og grei han virker å være og om du da ønsker å ha ham lagt til.

Gjest har ikke så lyst....
Skrevet

Jeg skjønner ikke at man gidder lage noe dilemma av noe sånt. Jeg har opplevd flere ganger at folk jeg ikke kjenner legger meg til, og jeg aksepterer. Facebook er ikke noe personlig for meg (har alle bilder på privacy, oppdaterer ikke status osv) så jeg har intet å skjule.

Jeg lager ikke noe dilemma om det - det er mange innlegg her på DOL som ikke handler om krig og fred og andre alvorlige tema...

Man ha da lov til å tenke litt høyt her inne?

Gjest det bestemmer du selv
Skrevet

Jeg legger bare til folk jeg kjenner litt, altså hva jeg vil kalle perifere venner, eller nære venner. Ikke bekjente.

Hvis en bekjent som jeg ikke har behov for å ha som venn, skulle sendt en venneforespørsel, ville jeg ignorert den. Jeg ignorerer ofte andre typer forespørsler på facebook. Folk gjør så forskjellig, så det tviler jeg på om noen bryr seg om.

Jeg tenker også at hvis man først har lagt til noen som "venn", så er det vanskeligere å kvitte seg med ham/henne igjen.

Ikke hør på dem her som sier du "burde" gjøre slik og slik. Det er DIN profil, og det er DU som bestemmer over den, og hvem du vil legge til som venner.

Skrevet

Jeg legger bare til folk jeg kjenner litt, altså hva jeg vil kalle perifere venner, eller nære venner. Ikke bekjente.

Hvis en bekjent som jeg ikke har behov for å ha som venn, skulle sendt en venneforespørsel, ville jeg ignorert den. Jeg ignorerer ofte andre typer forespørsler på facebook. Folk gjør så forskjellig, så det tviler jeg på om noen bryr seg om.

Jeg tenker også at hvis man først har lagt til noen som "venn", så er det vanskeligere å kvitte seg med ham/henne igjen.

Ikke hør på dem her som sier du "burde" gjøre slik og slik. Det er DIN profil, og det er DU som bestemmer over den, og hvem du vil legge til som venner.

Noen er jo bare ute etter å ha bmange venner, så de legger til alle vennene til alle vennene sine. Sjekk om han har 500 venner fra før!

Selv fikk jeg venneforespørseal fra en kljendis fra NRK-sporten samt to unge jenter jeg ikke visste hvem var (senere viste det seg at det var fjerne slektninger). Jeg valgte å takke ja. Skrev til dem på tavla etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...