Gå til innhold

Følge gamle foreldre til legen!

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer på det!
Skrevet

Har jeg rett på permisjon med lønn for å følge min gamle mor til legen?Hun skulle gjennom et lite inngrep.I brevet fra legen stod det at hun måtte ha følge.

Gjest bikku
Skrevet

Det tviler jeg på at du har. Men du kan søke velferdspermisjon, og så er det opp til sjefen å avgjøre om du får, og evt med eller uten lønn. Men rettigheter har du nok ikke.

Gjest veldferdspermisjon
Skrevet

Du har ikke krav på det, men de fleste steder vil det være mulig å søke velferdspermisjon til dette.

Jeg ville spurt sjefen min om det, kanskje sendt en e-post, hvor jeg sa at jeg måtte følge min gamle mor til sykehuset for et inngrep (og oppgitt tiden jeg ville være borte fra jobb), og hvor jeg ba om permisjon for dette.

Fri må du jo ha, og bør du jo få. Om det er med lønn må ledelsen avgjøre eller det står i avtalen deres.

plommeblomst
Skrevet

Du har ikke krav på det, men de fleste steder vil det være mulig å søke velferdspermisjon til dette.

Jeg ville spurt sjefen min om det, kanskje sendt en e-post, hvor jeg sa at jeg måtte følge min gamle mor til sykehuset for et inngrep (og oppgitt tiden jeg ville være borte fra jobb), og hvor jeg ba om permisjon for dette.

Fri må du jo ha, og bør du jo få. Om det er med lønn må ledelsen avgjøre eller det står i avtalen deres.

Sånn ville jeg gjort det. Har faktisk gjort det en gang. Lykke til (til TS)

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg tror faktisk du har krav på permisjon med lønn. Jeg fulgte nettopp mn syke , gamle mor til sykehuset for undersøkelse. Forklarte min avdelingsleder om situasjonen og spurte om hvordan det var med permisjon for syke, gamle foreldre, og hun mente at det var en lov som hadde gått igjennom men var usikker på antall dager,. Jeg fikk iallefall innvilget permisjon, med lønn.

Gjest jamvold
Skrevet

Har aldri fått fri med lønn nei. Og ikke noen andre jeg kjenner heller. Det er nok avhengig av hva slags jobb du har og hva slags kontrakt dere har skrevet.

Men det er ingen lov som tilsier det , da ville det blitt mange dager fra jobb for et firma!! Alle har jo en gammel forelder som trenger oppfølging etter noen år.

Skrevet

Men har ikke engang rett til permisjon med lønn for å sitte på dødsleie til besteforeldre og dattera mi får ikke lønn hvis hun skulle vært med meg til legen.

Skrevet

Nei, det har du ikke. Du har faktisk ikke engang rett på fri uten betalt (selv om de fleste arbeidsgivere gir det)

Noen tariffavtaler har imidlertid regler rundt velferdspermisjoner...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Når det kreves følge kan du få dekket noe fra NAV. Jeg er litt usikker på hvor mye, men det skal være reisekostnad, og tapt arbeidsfortjeneste.

Jeg vet ikke hvordan det er med jobben din, men dersom du ikke får noe der, ta kontakt med NAV. Det var slik før i allefall, at mitt følge som måtte ta seg fri fra jobb, fikk dekket noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...