Gå til innhold

Kristiansand i sommer

Anbefalte innlegg

Gjest Pysa2
Skrevet

Skal på ferie til Kristiansand og lurer på om noen kan tipse meg om hva som er verdt å få med seg? Skal i Dyreparken og på Sabeltann men greit å ha en plan hvis været svikter. :-) Barna er mellom 3-10 år.

Skrevet

Jeg stilte nylig det samme spørsmålet.

Her er svaret Prust ga meg:

"Ja, jeg er jo lokalkjent her, og vet om mange strender og fine badeplasser - og du fikk mange fine tips fra Gunrika :-)

Vi har en gammel smalsporet jernbane som er koselig å ta - da må dere ta buss til Vennesla (2 mil), og ta toget videre derfra en times tid. Vi gjorde det for noen år siden, og i morgen skal minstejenta ta det toget med barnehagen :-) Heter Setesdalsbanen.

Andre ting vi gjør når det regner, er Gimle naturmuseum, biblioteket, Sørlandssenteret, Bowling, eler tur i regnet, f.eks. i Baneheia, som ligger i gangavstand fra sentrum :-)"

Gjest Pysa2
Skrevet

Jeg stilte nylig det samme spørsmålet.

Her er svaret Prust ga meg:

"Ja, jeg er jo lokalkjent her, og vet om mange strender og fine badeplasser - og du fikk mange fine tips fra Gunrika :-)

Vi har en gammel smalsporet jernbane som er koselig å ta - da må dere ta buss til Vennesla (2 mil), og ta toget videre derfra en times tid. Vi gjorde det for noen år siden, og i morgen skal minstejenta ta det toget med barnehagen :-) Heter Setesdalsbanen.

Andre ting vi gjør når det regner, er Gimle naturmuseum, biblioteket, Sørlandssenteret, Bowling, eler tur i regnet, f.eks. i Baneheia, som ligger i gangavstand fra sentrum :-)"

Takk for svaret,kjekt å ha noen planer i bakhånd. :-)

Skrevet

Takk for svaret,kjekt å ha noen planer i bakhånd. :-)

Det var nettopp det vil tenkte også :)

Når skal dere dit?

Skrevet

Ser at Setesdalsbanen er nevnt her. Anbefales på det varmeste! Skikkelig koselig tur :)

Gjest Pysa2
Skrevet

Det var nettopp det vil tenkte også :)

Når skal dere dit?

Vi skal være der hele andre uken i juli. Håper på fint vær.

Skrevet

Jeg anbefaler båttur. Hva med en tur til Lillesand med båt og så ta bussen tilbake. Ellers så er det muligheter for flere båtturer i skjærgården.

Skrevet

Vi skal være der hele andre uken i juli. Håper på fint vær.

Vi kommer senere. Håper definitivt også på fint vær :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...