Gjest mamma Elin Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hei! Jeg sliter å fælt med dårlig samvittighet og redsel for at barnet mitt skal ha fått skade etter at vognen veltet med han oppi.Han var 8 uker da det skjedde.Vognen tippet fremover så hodeenden traff bakken.Han skrek voldsomt etter fallet,men roet seg fort.Han tok smokken som trøst og ammet ca 15 min etter fallet uten gulp.Etter matingen smilte han og virket grei.Jeg tok han med til legen dagen etter,men han undersøkte han ikke.Han bare sa at dersom babyen virket grei så var det greit.Men jeg er jo redd for senskader.Kan han ha fått hjerneskade?Det har gått en uke nå siden vognen veltet.Han virker helt som seg selv.Det eneste er at han virker litt redd når jeg legger han ned i sengen og vognen og trenger trøst for å klare å roe seg der.Vet ikke om det er tilfeldig eller om han faktisk er redd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Små babyer tåler mer enn vi tror, så jeg synes ikke du skal bekymre deg for dette i det hele tatt! Hvis babyen hadde fått hjernerystelse, så ville du nok merket det etter fallet (kvalme, blekhet, mer soving enn normalt etc.). Babyen din fikk ikke engang hjernerystelse, så det gikk helt sikkert fint 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg skjønner du er engstelig, det ville alle foreldre være, men av det du skriver om ditt barns atferd etter hendelsen tror jeg ikke han har fått en skade.Skade mot hodet vil kunne gi blødninger i hjernehinnene og det vil vise seg med økt trykk inne i hodet, kommer gjerne første eller annet døgn etter hendelsen. Det vil prege barnets aferd, skriker og gråter pga. smerter, vil kunne få endret bevissthet, vil sovne, kan også få kramper, brekker seg. Ikke noe ved det du beskriver synes jeg gir mistanke om at det er en alvorlig skade.Men barnet er blitt skremt av hendelsen som nok også har gitt smerter i skallen,utenpå hodet .At barnet virker redd når det legges vil jeg ikke legge så stor vekt på, det forbinder tidligere hendelse med sengen, det å legge seg. Følg med barnet slik du har gjort og noter dersom du synes barnet har endret atferd på noen måte og om kontakten med barnet er den samme som tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.