Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lurt på lenge hvordan disse egentlig fungerer? Noen som vet? Hvis jeg trykker på brikken ved en feiltakelse og ikke bruker koden blir jo den neste jeg bruker godkjent for det, så det er jo ikke nødvendig med en spesiell rekkefølge, og hvis den slår seg av før jeg skriver inn nr har jo heller ikke det noe å si.

Finnes jo forskjellige typer av disse brikkene men håper noen skjønner hva jeg mener :-)

Skrevet

Skjønner hva du mener, og jeg har lurt på det samme :)

Skrevet

Det har jeg også lurt på. Håper noen kan forklare det.

Skrevet

er vel bare sånn at det er kodene i den brikken som skal brukes. uansett rekkefølge

Skrevet

er vel bare sånn at det er kodene i den brikken som skal brukes. uansett rekkefølge

Da må det jo være stor sannsynlighet for at man treffer en kode som er på brikken hvis man taster inn en tilfeldig tallkombinasjon, for det er jo fryktelig mange koder på brikken. Så jeg tror ikke det er sånn, da er det jo dårlig sikkerhet.

candyqueen_83
Skrevet

Da må det jo være stor sannsynlighet for at man treffer en kode som er på brikken hvis man taster inn en tilfeldig tallkombinasjon, for det er jo fryktelig mange koder på brikken. Så jeg tror ikke det er sånn, da er det jo dårlig sikkerhet.

Det er jo bare én kode til din brikke. Og inne på det "minnet" ligger det tusenvis av tallkoder.

Skrevet

Det er jo bare én kode til din brikke. Og inne på det "minnet" ligger det tusenvis av tallkoder.

Det der skjønte jeg ikke :-)

candyqueen_83
Skrevet

Det der skjønte jeg ikke :-)

Aner ikke selv jeg :o)

Skrevet

Brikken genererer sansynligvis koder kontinuerlig, det eneste du slår av og på er skjermen som lar det se kodene den til enhver tid har.

Banken og brikken bruker nok en algoritme som ikke bare går ut fra at alle koder fra det kortet er gyldig, men som også tar _tid_ med i beregningen, slik at den samme koden ikke vil være gyldig lengre en viss tid etter den er vist.

Skrevet

Brikken genererer sansynligvis koder kontinuerlig, det eneste du slår av og på er skjermen som lar det se kodene den til enhver tid har.

Banken og brikken bruker nok en algoritme som ikke bare går ut fra at alle koder fra det kortet er gyldig, men som også tar _tid_ med i beregningen, slik at den samme koden ikke vil være gyldig lengre en viss tid etter den er vist.

Hørtes avansert men logisk ut. Takk for svar:-)

Skrevet

Dersom du trykker frem for mange koder uten å bruke dem, så vil brikken bli usynkron med datasystemene til banken. Det er altså bare de neste 4-5 kodene som er gyldige (antallet varierer sikkert).

Det er ikke et visst antall koder der inne som til slutt blir brukt opp. Den genererer koder etterhvert. Den varer til batteriet er dødt eller displayet blir dårlig.

Ja, det er høyteknologiske greier. :)

Skrevet

da skal du treffe tallene i akkurat samme rekkefølge da. så det tror jeg ikke er mulig

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...