mosj Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Har lurt på lenge hvordan disse egentlig fungerer? Noen som vet? Hvis jeg trykker på brikken ved en feiltakelse og ikke bruker koden blir jo den neste jeg bruker godkjent for det, så det er jo ikke nødvendig med en spesiell rekkefølge, og hvis den slår seg av før jeg skriver inn nr har jo heller ikke det noe å si. Finnes jo forskjellige typer av disse brikkene men håper noen skjønner hva jeg mener :-) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Skjønner hva du mener, og jeg har lurt på det samme 0 Siter
Orio Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Det har jeg også lurt på. Håper noen kan forklare det. 0 Siter
meg__123! Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 er vel bare sånn at det er kodene i den brikken som skal brukes. uansett rekkefølge 0 Siter
mosj Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Skrevet 14. juni 2009 er vel bare sånn at det er kodene i den brikken som skal brukes. uansett rekkefølge Da må det jo være stor sannsynlighet for at man treffer en kode som er på brikken hvis man taster inn en tilfeldig tallkombinasjon, for det er jo fryktelig mange koder på brikken. Så jeg tror ikke det er sånn, da er det jo dårlig sikkerhet. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Da må det jo være stor sannsynlighet for at man treffer en kode som er på brikken hvis man taster inn en tilfeldig tallkombinasjon, for det er jo fryktelig mange koder på brikken. Så jeg tror ikke det er sånn, da er det jo dårlig sikkerhet. Det er jo bare én kode til din brikke. Og inne på det "minnet" ligger det tusenvis av tallkoder. 0 Siter
mosj Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Skrevet 14. juni 2009 Det er jo bare én kode til din brikke. Og inne på det "minnet" ligger det tusenvis av tallkoder. Det der skjønte jeg ikke :-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Det der skjønte jeg ikke :-) Aner ikke selv jeg ) 0 Siter
tiliti Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Brikken genererer sansynligvis koder kontinuerlig, det eneste du slår av og på er skjermen som lar det se kodene den til enhver tid har. Banken og brikken bruker nok en algoritme som ikke bare går ut fra at alle koder fra det kortet er gyldig, men som også tar _tid_ med i beregningen, slik at den samme koden ikke vil være gyldig lengre en viss tid etter den er vist. 0 Siter
mosj Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Skrevet 14. juni 2009 Brikken genererer sansynligvis koder kontinuerlig, det eneste du slår av og på er skjermen som lar det se kodene den til enhver tid har. Banken og brikken bruker nok en algoritme som ikke bare går ut fra at alle koder fra det kortet er gyldig, men som også tar _tid_ med i beregningen, slik at den samme koden ikke vil være gyldig lengre en viss tid etter den er vist. Hørtes avansert men logisk ut. Takk for svar:-) 0 Siter
Platina Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Dersom du trykker frem for mange koder uten å bruke dem, så vil brikken bli usynkron med datasystemene til banken. Det er altså bare de neste 4-5 kodene som er gyldige (antallet varierer sikkert). Det er ikke et visst antall koder der inne som til slutt blir brukt opp. Den genererer koder etterhvert. Den varer til batteriet er dødt eller displayet blir dårlig. Ja, det er høyteknologiske greier. 0 Siter
meg__123! Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Da må det jo være stor sannsynlighet for at man treffer en kode som er på brikken hvis man taster inn en tilfeldig tallkombinasjon, for det er jo fryktelig mange koder på brikken. Så jeg tror ikke det er sånn, da er det jo dårlig sikkerhet. da skal du treffe tallene i akkurat samme rekkefølge da. så det tror jeg ikke er mulig 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.