Gå til innhold

å bli sammen med en som har en voldsdom

Anbefalte innlegg

Gjest Marieline
Skrevet

Dette sier seg vel selv egentlig. Jeg har mot min vilje blitt tilitrukket av en fyr som har en voldsdom bak seg. Han virker veldig rolig og sympatisk, men har tydeligvis slitt en del med aggresjon som han nå går i behandling for å styre.

Om dere var veldig betatt av fyren, ville dere satset på han til tross for voldsommen? Og har det noen betydning at han bare har slåss med menn før, og aldri slått noen av kjærestene sine?

Gjest bikku
Skrevet

Jeg kan lite om menn og vold. Heldigvis. Om jeg hadde havnet i en situasjon som din ville jeg i hvert fall ha forsøkt å ikke rushe forholdet så mye. Drøye med å involvere familier, drøye med å flytte sammen/formalisere ting osv. Og jeg tror nok jeg ville ha vært åpen mot han også i fhd til at det nettopp ville ha vært voldsdommen og hans voldelige tendenser som ville ha gjort meg skeptisk og gitt behov for å bruke mer tid. (Huff, dette ble veldig hypotetisk). Om han er en skikkelig kar med tilstrekkelig selvinnsikt, så vil han forstå det. Hvis ikke, så har du plutselig enda et element å vurdere før du tar valget om å satse på han eller ikke.

Persille1365381127
Skrevet

Det spørs jo litt hva det er snakk om?

Faren til barnet mitt er dømt for vold. Han havnet i slosskamp på byen da en fyr angrep broren hans, han gikk i mellom - lang historie kort så slo han ned angriperen etter gjentatte angrep.

Men fordi han driver med kampsport ble det ansett som særdeles grovt, dermed ble han dømt og fikk betinget fengsel.

Det hører også med til historien at han meldte seg og fortalte alt, og hadde han ikke gjort det hadde ikke angriperen visst hva som skjedde, for han var for full til å huske noe som helst...

Jeg verken har eller hadde noen betenkeligheter med å ha barn med ham :)

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvor mange han har slåss med før, hvor grovt det har vært og hvor lenge det er siden...

Hvis du VET med sikkerhet at han ikke har slått noen av kjærestene sine så vil jeg si at det er en stor fordel :-) Men sånt er egentlig litt vanskelig å vite for det foregår ofte i det skjulte...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...