Gå til innhold

Er det vanlig å ha mest migrene i helgene?

Anbefalte innlegg

Gjest efexora
Skrevet

Jeg kan ingenting om migrene, derfor disse uvitende spørsmålene.

Har en venninne som plages kraftig med migrene. Hun er i jobb, men har ca 2-3 sykedager i måneden pga migrene. Hver gang vi forsøker å finne på noe i helgene så orker hun ikke fordi hun har migrene. Jeg synes det er påfallende ofte ¨på fridagene i forhold til hverdagene.

Har migrenen lettere for å komme når man har fri og kommer ut av vante rutiner?

Tvillingmamma
Skrevet

Kan faktisk være slik... man er kanskje oppe litt lenger om kvelden fordi man har fri dagen etter, man sover litt lenger og kommer ut av den vanlige rutinen.

Det beste er å legge seg og stå opp til vanlig tid hver dag....

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er noen som blir verre når de har fri og kan slappe av, dessverre.

Gjest lillesøsteren
Skrevet

Broren min har migrene, og jeg vet at endringer i rutiner kunne utløse anfall.

Men like viktig var det vel at han kjempet seg på jobb / skole med en gang anfallet var på retur, men hadde han fri, kunne han ta seg tid til å komme seg etter anfallet. Han blir veldig sliten etter et anfall. Så selv om han klarte å gå på jobb / skole, så var han kanskje ikke klar for å gå ut og ha glede av alkohol, høy musikk, høy kinolyd osv.

Ikke slutt å inviter vennen din som er syk, fortsett å planlegge med at hun kan være med, i håp om at hun en dag kan bli med. Plutselig er hun inne i en bedre periode, anfallene kommer sjeldnere eller hun finner medisiner hun tåler bra.

Gjest majas mamma
Skrevet

Det er dessverre helt vanlig. Har en mann som er plaget av migrene og han er mye oftere plaget i fridager og ferier enn ellers. Migreneanfallene utløses av stress, og etter en slitsom periode behøver vi ikke planlegge noe første avslappende frihelg. Da ligger min stakkars kjære rett ut, og er sikker på at denne gangen kommer han helt sikkert til å dø!!

Fortsett å inviter din venninne du, og ikke tvil på at hun virkelig har migrene hvis hun sier det.

Skrevet

Det er helt vanlig å få migreneanfall når ting roer seg etter en stressig periode. Dette kan for noen bety nesten hver helg.

Skrevet

I en travel jobbperiode hadde jeg migrene nesten hver helg. Jeg gledet meg til helgen, og så ble den en stor skuffelse. Noen ganger hadde jeg kjøpt billetter til arrangementer, men disse fikk jeg ikke brukt. Så jeg gikk over til mer å ta ting på sparket; håpet at det var ledige billetter igjen om jeg for en gangs skyld ikke hadde migrene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...