Gå til innhold

Lønn

Gjest Krav på lønnstillegg ?

Anbefalte innlegg

Gjest Krav på lønnstillegg ?
Skrevet

Tjener du bra eller dårlig hvis du jobber 100 % og tjener

165 000 i året ?

Gjest Holder til middag og en buss bill.
Skrevet

Jeg jobber også 100%, og tjener Kr. 430 000 i året. Jeg har ingen utdannelse, men lang arbeidserfaring. Er du fornøyd med Kr. 165 000 i året, så er vel det greit. Kr. 165 000 dekker vel akkurat til bussen, og middag hver dag tenker jeg. Verre blir det med betaling av husleie, strøm, frokost, lunsj, mobil tlf., reiser osv.

Skrevet

Dette høres veldig dårlig ut!

Hvis du jobber 100% tilsvarer dette en timelønn på langt under 100 kr pr time.

Det kommer jo an på hva slags jobb du har. Men jeg tror dette er i nedre grense for hvor dårlig det er "lov" til å lønne folk "hvitt" i Norge. Selv skoleungdom med deltids butikkjobber tjener jo bedre enn dette!?

Unntaket kan vel være veldedighets / organisasjonsarbeid, hvor man jobber på et idealistisk grunnlag for en "symbolsk" lønn.

Eller hvis kost / losji, fri bil, eller andre "frynsegoder" som kommer i tillegg til det du har utbetalt.

Skrevet

Jeg jobber også 100%, og tjener Kr. 430 000 i året. Jeg har ingen utdannelse, men lang arbeidserfaring. Er du fornøyd med Kr. 165 000 i året, så er vel det greit. Kr. 165 000 dekker vel akkurat til bussen, og middag hver dag tenker jeg. Verre blir det med betaling av husleie, strøm, frokost, lunsj, mobil tlf., reiser osv.

Hva jobbe du med siden du tjener såpass mye som ufaglært? Jeg og vil...! ;)

Gjest holder til middag og en buss bill.
Skrevet

Hva jobbe du med siden du tjener såpass mye som ufaglært? Jeg og vil...! ;)

Jeg jobber hos ett lite Import firma, hvor en er avhengig at alle gjør jobben, og kommer seg på jobb. Det er deilig å være på ett sted, hvor en blir satt pris på, og at de verdsetter den jobben en gjør.

Det er ingen her som tar seg en 3 dagers. Spør om en dag fri, og du får det ( med lønn ).

Skrevet

Du sier ikke hvor gammel du er, og hva du jobber med, men jeg synes det høres lite ut.

Du kan sjekke om fagforeningen som bedriften normalt hører til har lønnstabeller på nett. Her er ihvertfall en link til statens satser. Stillinger i staten er plassert i lønnstrinn eller fra og til lønnstrinn, der trinnet øker etter antall år du har jobbet.

http://www.regjeringen.no/upload/FAD/Vedlegg/Lønns-%20og%20personalpolitikk/Lonnstabeller/A-tabell_forløpig_2009.pdf

Skrevet

165.000 i årslønn = timelønn 85,-. Dersom du er en voksen person i vanlig full jobb så synes jeg det er dårlig.

candyqueen_83
Skrevet

Hvis du er vokse så vil jeg si det er ganske dårlig lønn.

Gjest Junamil
Skrevet

Min datter på snart 17 år har 100 kr i timen, og jobber på kiosk. Syns lønna du har er svært dårlig, men er du veldig ung kan den være riktig. Jeg er godt voksen, rundt 40 år og tjener ca 380.000 kr i året i helsevesenet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...