jubalong70 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Takk for gode råd. Skal prøve å følge dem.! Nå er mannen min hjemme igjen forrsten, og har ikke kjeftet på ham ennå... Hi, hi - godt det. Jeg haddet det litt slik de første årene mannen min pendlet. Var konstant sint på ham fordi han ikke var hjemme og hjalp til, selv om beslutningen om at han skulle ta den jobben absolutt ble tatt i fellesskap. Til slutt tok jeg en beslutning om å slutte å tenke slik. I stedet begynte jeg å se på meg selv som alenemor. Og etter en stund hjalp det faktisk Vi har fått gode rutiner her hjemme som fungerer stort sett. Ungene må hjelpe til, og vi har definitivt færre krangler enn vi hadde før. Mannen og jeg har et forhold som bare blir bedre og bedre med årene. Vi har vært sammen i 15 og gift i10 år, og begge føler seg som nyforelskede Så jeg tror absolutt at cluet er å skifte innstilling, og endre på rutinene hjemme. Vær veldig konsekvent den første tiden, så går mye av seg selv etterpå Phu, det var et langt svar... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 skal stramme inn, er lett å gi flere sjanser når de blir lei seg og gråter når jeg prøver å være streng... takk for svar Ja, stram inn og tenk at den ekstra jobben du gjør nå vil føre til at ting blir mye lettere på sikt. I motsatt fall vil du måtte slite med dette lenge framover. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 I tillegg til de rådene du har fått her vil jeg anbefale deg å sette deg ned med ungene en god stund før leggetid og forklare situasjonen så de skjønner det. Legg fram de nye reglene, og si at hvis dette blir gjennomført uten skrik og hyl kan vi finne på noe gøy (og fortell hva du har planlagt) sammen f.eks neste lørdag. Da er mamma ikke så sliten lenger siden dere har vært greie ved leggetid og orker å finne på noe gøy med dere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ..og jeg blir...osv Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 I tillegg til de rådene du har fått her vil jeg anbefale deg å sette deg ned med ungene en god stund før leggetid og forklare situasjonen så de skjønner det. Legg fram de nye reglene, og si at hvis dette blir gjennomført uten skrik og hyl kan vi finne på noe gøy (og fortell hva du har planlagt) sammen f.eks neste lørdag. Da er mamma ikke så sliten lenger siden dere har vært greie ved leggetid og orker å finne på noe gøy med dere. Tusen takk for svaret ditt, det tror jeg var veldig lurt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ...og jeg blir osv.. Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hi, hi - godt det. Jeg haddet det litt slik de første årene mannen min pendlet. Var konstant sint på ham fordi han ikke var hjemme og hjalp til, selv om beslutningen om at han skulle ta den jobben absolutt ble tatt i fellesskap. Til slutt tok jeg en beslutning om å slutte å tenke slik. I stedet begynte jeg å se på meg selv som alenemor. Og etter en stund hjalp det faktisk Vi har fått gode rutiner her hjemme som fungerer stort sett. Ungene må hjelpe til, og vi har definitivt færre krangler enn vi hadde før. Mannen og jeg har et forhold som bare blir bedre og bedre med årene. Vi har vært sammen i 15 og gift i10 år, og begge føler seg som nyforelskede Så jeg tror absolutt at cluet er å skifte innstilling, og endre på rutinene hjemme. Vær veldig konsekvent den første tiden, så går mye av seg selv etterpå Phu, det var et langt svar... Veldig fint med lange svar:) Du har mange kloke tanker om dette, takk for at du delte dem med meg! Det hele går jo på min dagsform, er man sliten er man heller ikke den beste mammaen... Trøster meg ofte med en helsesøster som holdt foredrag i barnehagen som sa at man ikke trenger å være en god foreldre hele tiden - det er det ingen som er. Men 70% klarer man sa hun. Og da er jeg innafor!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Veldig fint med lange svar:) Du har mange kloke tanker om dette, takk for at du delte dem med meg! Det hele går jo på min dagsform, er man sliten er man heller ikke den beste mammaen... Trøster meg ofte med en helsesøster som holdt foredrag i barnehagen som sa at man ikke trenger å være en god foreldre hele tiden - det er det ingen som er. Men 70% klarer man sa hun. Og da er jeg innafor!! Klok helsesøster Og du har også helt rett. Det er ikke lett å være en god forelder når man er sliten. Samtidig så blir ungene mer slitsomme om man ikke er en god forelder. Ikke greit, nei... Men heldigvis tror jeg de fleste klarer å være gode foreldre det meste av tiden - også vi 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.