Gjest ikke en toller akkurat Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Er det noen forskjell på toll og moms? Hvis jeg har kjøpt en vare i utlandet og betalt moms for dette, må jeg allikevel fortolle den da? Eller gjelder tollen kun for varer hvor moms allerede er betalt 0 Siter
Atene Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Toll og moms er ikke det samme. Du må betale moms for alle varer du importerer med verdi over 200 kroner. De fleste varer er tollfrie, men på noen kommer toll i tillegg til momsen. Du må alltid betale fortollingsgebyr. 0 Siter
Gjest ikke en toller akkurat Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Toll og moms er ikke det samme. Du må betale moms for alle varer du importerer med verdi over 200 kroner. De fleste varer er tollfrie, men på noen kommer toll i tillegg til momsen. Du må alltid betale fortollingsgebyr. Så hvis jeg kjøper en gjenstand i USA og får den sendt hit via firmaet betaler jeg kun moms i Norge + toll + fortollingsgebyr? Hvis jeg er i USA en periode, kjøper en gjenstand der, låner den bort til en kamerat, som sender den til meg i Norge noen måneder senere, så betaler jeg toll og fortollingsgebyr når den kommer tilsendt? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.