Gjest bekymret for eldstemann Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Guttungen 3,5 år begynte og spy på fredag.Spydde helt til søndag kveld. Får i seg litt drikke, det er alt. Spist to tygger av ei brødskive, men nå kom jammen det opp igjen.Begynner og bli meget tynn.Var på legevakta søndag kveld.Ikke alvorlig dehydrert, men nå begynner det faktisk å bekymre meg at han ikke har spist noe siden fredag.Vet at drikke er viktigst, men det er vel begrenset hvor lenge han skal gå uten mat.Noen råd?? Skal til legen i morgen for sjekk av astma.Skal vi la det gå til i morgen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Ville ringt fastlegen i dag, og forklart situasjonen. Drikke er viktigst, men dersom han er slapp og har dårlig almentilstand (noe jeg regner med, siden han har vært såpass syk i ei uke), ville jeg definitivt ringt legen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Fra fredag til onsdag er ikke noe problem. Jeg har selv ei som alltid har vært veldig tynn. Ho tok mandlene da ho var 5 år. Gikk ned til 14 kilo og var mager. Spiste ikke på over en uke. Kun bittelitt drikke. Så dersom han drikker litt, så går det greit til i morgen. Unntaket er nok dersom han virker svært syk. Men dersom allmentilstanden er grei. At han snakker vanlig og leker bittelitt så går det sikkert greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret for eldstemann Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Ville ringt fastlegen i dag, og forklart situasjonen. Drikke er viktigst, men dersom han er slapp og har dårlig almentilstand (noe jeg regner med, siden han har vært såpass syk i ei uke), ville jeg definitivt ringt legen. Merkelig nok så er han nokså oppegående til å ha fått i seg så lite.I går lekte han lenge med lego. Slapp er han jo selvfølgelig, men har fortsatt litt humør og leker litt. Vi får se det ann utover dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Merkelig nok så er han nokså oppegående til å ha fått i seg så lite.I går lekte han lenge med lego. Slapp er han jo selvfølgelig, men har fortsatt litt humør og leker litt. Vi får se det ann utover dagen. Da tror jeg du trygt kan vente til i morgen, ja. Almentilstanden er viktig, og væske er kjempeviktig. Har du forsøkt å la han få salte kjeks eller potetskruer? Det pleier å være det første mine klarer å beholde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret for eldstemann Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Da tror jeg du trygt kan vente til i morgen, ja. Almentilstanden er viktig, og væske er kjempeviktig. Har du forsøkt å la han få salte kjeks eller potetskruer? Det pleier å være det første mine klarer å beholde. Salte kjeks har jeg funnet frem nå og det syns han var godt så får vi håpe han holder på det :-) Saltet binder jo vannet litt til kroppen også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Salte kjeks har jeg funnet frem nå og det syns han var godt så får vi håpe han holder på det :-) Saltet binder jo vannet litt til kroppen også. Siden han virker såpass, ville jeg også sett det litt ann, så lenge han får i seg drikke, og litt salt kjeks/potetgull er supert. Fikk ett tips av legen når sønnen min var 1 år, og det var å riste ut kullsyra av farris og blande 50% farris og 50% eplejuice. Det skulle vist gi den riktige sammensetning av vitaminer og mineraler, eller noe.... Er noen år siden tipset kom i hus, men det har blitt brukt ved gjevne mellomrom her. God bedring til sønnen din, og lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret for eldstemann Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Siden han virker såpass, ville jeg også sett det litt ann, så lenge han får i seg drikke, og litt salt kjeks/potetgull er supert. Fikk ett tips av legen når sønnen min var 1 år, og det var å riste ut kullsyra av farris og blande 50% farris og 50% eplejuice. Det skulle vist gi den riktige sammensetning av vitaminer og mineraler, eller noe.... Er noen år siden tipset kom i hus, men det har blitt brukt ved gjevne mellomrom her. God bedring til sønnen din, og lykke til! Det tipset fikk vi på legevakta også så vi har gjort det :-) Takk for innspill :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Ja, vent til i morgen. Ikke noe å stresse med enda. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Gutten min fikk omgangssyke (alt rant gjennom han + oppkast) da han var rundt tre år, og heldigvis ikke hadde slutta med bleia ennå Han var syk i 8 dager!! Var hos legen etter fem dager. han hadde feber, var slapp, alt rant gjennom + kasta opp, ville ikke ha mat eller drikke. Men is ville han ha! Så ga han saftis, litt potetgull, og utvanna eplejucie. vet cola anbefalles, men det er veldig veldig sterkt for magen, så hvis man har mye syre så er det ikkenoe som kommer fortere ut igjen enn cola. legen kløyt han i armen for å se om huden ble stående, det er tegn på dehydrering. Og innsunkne øyne, lite eller inge urin er også det. Også må man passe på allmentilstanden så klart. Gutetn din leker, så det er godt tegn. Noen basiller sitter lenger i rett og slett. Håper han blir frisk snart, god bedring til gutten din. Spør om han vil ha is Væske det og vettu.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Gutten min fikk omgangssyke (alt rant gjennom han + oppkast) da han var rundt tre år, og heldigvis ikke hadde slutta med bleia ennå Han var syk i 8 dager!! Var hos legen etter fem dager. han hadde feber, var slapp, alt rant gjennom + kasta opp, ville ikke ha mat eller drikke. Men is ville han ha! Så ga han saftis, litt potetgull, og utvanna eplejucie. vet cola anbefalles, men det er veldig veldig sterkt for magen, så hvis man har mye syre så er det ikkenoe som kommer fortere ut igjen enn cola. legen kløyt han i armen for å se om huden ble stående, det er tegn på dehydrering. Og innsunkne øyne, lite eller inge urin er også det. Også må man passe på allmentilstanden så klart. Gutetn din leker, så det er godt tegn. Noen basiller sitter lenger i rett og slett. Håper han blir frisk snart, god bedring til gutten din. Spør om han vil ha is Væske det og vettu.. Neida, cola anbefales ikke lenger ved omgangssyke. Det er altfor søtt, og alt sukkeret trekker væske ut i tarmen som igjen tapes med avføringen. Du har helt rett i at det er en dårlig ide, med andre ord. Eplejuice og farris blandet 50-50 er supert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.