Gå til innhold

Er jeg egoistisk om jeg beholder barnet?


Gjest 39 år.

Anbefalte innlegg

Gjest 39 år.

Jeg har hatt kjæreste i noen måneder. Nå er det slutt og jeg er gravid. Jeg har ikke fortalt ham. Jeg er alene med to barn fra før. Jeg kjenner en glede ved å kjenne på den lille spiren inni meg. Han som er far til barnet har ingen barn fra før. Han har ikke vært gift. Hvis jeg bærer frem barnet må vel han betale bidrag. Det er kanskje frekt av meg å bære frem barnet uten å avtale med ham først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 366
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • BMS!

    29

  • morsan

    23

  • Ysah

    10

  • mil1365380270

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Miguela

Det bestemmer du alene. Ingen kan kreve av deg at du tar abort eller at du bærer frem barnet. Dette handler om din kropp og du råder alene over den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Det kan godt hende noen syns det er egoistisk å bære fram et barn når du ikke er sammen med barnefaren, men jeg syns ikke du skal la andres meninger ha en betydning for ditt valg. Jeg er enig med Miguela som sier at dette er ditt valg, og ditt valg kan du ta selv om alle - inklusive barnefaren - ikke er enig i at valget ditt er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Jeg synes det er helt feil å bære fram barnet uten å snakke med barnefaren!

Bidrag er nå en ting, men hva med barnets rett til kontakt med sin far? Både nå, og ikke minst i framtida?

Barn skal man være ENIGE om å sette til verden, det er i mine øyne ikke bare mors avgjørese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Det er egoistisk om du ikke tar med i vurderingen hvordan denne mannen blir som far, for det er barnet som må betale prisen.

Man har aldri noen garantier for noe. Minst av alt hvordan andre oppfører seg. Og barn tåler mye sikkert. Men du har helt feil fokus om du bare tenker økonomi og tar for gitt denne faren blir som faren til de du har.

Om du ikke sier noe, har du allerede gjort noe som vil gjøre det vanskelig for dere å samarbeide i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at dette er ditt valg. Men dersom du beholder det, så synes jeg også at du skal informere faren umiddelbart. Både han og barnet har krav på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er helt feil å bære fram barnet uten å snakke med barnefaren!

Bidrag er nå en ting, men hva med barnets rett til kontakt med sin far? Både nå, og ikke minst i framtida?

Barn skal man være ENIGE om å sette til verden, det er i mine øyne ikke bare mors avgjørese!

''men hva med barnets rett til kontakt med sin far? Både nå, og ikke minst i framtida?''

Og ikke minst: Pappans rett til å være pappa!

Jeg synes at pappan må informeres og høres, men at det i siste instans er mammans avgjørelse. Forhåpentligvis vil pappan være pappa, selv om mamma og pappa ikke er kjærester lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

''men hva med barnets rett til kontakt med sin far? Både nå, og ikke minst i framtida?''

Og ikke minst: Pappans rett til å være pappa!

Jeg synes at pappan må informeres og høres, men at det i siste instans er mammans avgjørelse. Forhåpentligvis vil pappan være pappa, selv om mamma og pappa ikke er kjærester lenger.

Helt enig! Synes det er slemt å ikke informere far. Han kan jo faktisk ha LYST til å være pappa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akkurat passe frekt

Det er du som spør om det er frekt av deg å bære frem barnet. Ja, det er ikke bare frekt men ansvarsløst. Gi faren en tjans til å si sin mening om saken. Dette er min mening, og det er du som spør. Hadde jeg vært faren til barnet, hadde jeg følt meg veldig lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det er du som spør om det er frekt av deg å bære frem barnet. Ja, det er ikke bare frekt men ansvarsløst. Gi faren en tjans til å si sin mening om saken. Dette er min mening, og det er du som spør. Hadde jeg vært faren til barnet, hadde jeg følt meg veldig lurt.

Barnet ligger i hennes kropp, så det er uansett hun som må ta det valget hun føler er best for seg selv. Ingen kan tvinges til abort her i landet, og heldigvis for det.

Klart det ikke er ideellt å bli pappa dersom en ikke ønsker det, men det er jo logisk at man ikke kan bestemme over en annens kropp.

Ellers er jeg enig i at trådstarter må involvere eksen sin og finne ut hvilke synspunkter han har på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mimi le clown

Jeg fatter ikke at du vurderer å ikke informere faren! Han har egentlig ikke noe han skal ha sagt, men han bør i det minste få vite at han skal bli far.

Egoistisk er du uansett om du tar abort eller beholder barnet, det kommer an på hvem du spør. Gjør det som føles riktig, men vær sikker på at du greier dette selv. Du kan ikke regne med at barnets far stiller opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 39 år.

Barnet ligger i hennes kropp, så det er uansett hun som må ta det valget hun føler er best for seg selv. Ingen kan tvinges til abort her i landet, og heldigvis for det.

Klart det ikke er ideellt å bli pappa dersom en ikke ønsker det, men det er jo logisk at man ikke kan bestemme over en annens kropp.

Ellers er jeg enig i at trådstarter må involvere eksen sin og finne ut hvilke synspunkter han har på dette.

Hva om han ønsker abort? Og ikke jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 39 år.

Jeg fatter ikke at du vurderer å ikke informere faren! Han har egentlig ikke noe han skal ha sagt, men han bør i det minste få vite at han skal bli far.

Egoistisk er du uansett om du tar abort eller beholder barnet, det kommer an på hvem du spør. Gjør det som føles riktig, men vær sikker på at du greier dette selv. Du kan ikke regne med at barnets far stiller opp.

Jeg skal fortelle ham, men jeg er ikke i stand til det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Hva om han ønsker abort? Og ikke jeg?

Da er det ditt valg som teller. Men han har krav på å få vite det synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men hva med barnets rett til kontakt med sin far? Både nå, og ikke minst i framtida?''

Og ikke minst: Pappans rett til å være pappa!

Jeg synes at pappan må informeres og høres, men at det i siste instans er mammans avgjørelse. Forhåpentligvis vil pappan være pappa, selv om mamma og pappa ikke er kjærester lenger.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hva om han ønsker abort? Og ikke jeg?

Hvis du vet med deg selv at du ikke ønsker abort, så tar du ikke abort. Dette er DITT valg og du må leve med det valget du tar.

Det viktigste er allikevel å informere han som har gjort deg gravid. Han må få lov å komme med sitt synspunkt, men det er til syvende og sist du som bestemmer over din kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Hva om han ønsker abort? Og ikke jeg?

Da synes jeg du i det minste må ha anstendighet nok til å ikke kreve han for bidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imzedimze

Da synes jeg du i det minste må ha anstendighet nok til å ikke kreve han for bidrag.

"Da synes jeg du i det minste må ha anstendighet nok til å ikke kreve han for bidrag."

Også skriver du under med "hva med barnet?" Dette er jo mere "hva med barnefaren".

Barnet har vel krav på å ha det like godt økonomisk som det kan ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

"Da synes jeg du i det minste må ha anstendighet nok til å ikke kreve han for bidrag."

Også skriver du under med "hva med barnet?" Dette er jo mere "hva med barnefaren".

Barnet har vel krav på å ha det like godt økonomisk som det kan ha det.

Barnet har også krav på en pappa. Hva skal man gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...