Gå til innhold

Er jeg egoistisk om jeg beholder barnet?


Gjest 39 år.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 366
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • BMS!

    29

  • morsan

    23

  • Ysah

    10

  • mil1365380270

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest 39 år.

Nei, det kan man ikke så lenge man mottar dobbel barnetrygd og ev overgangsstønad. Da må bidraget gå gjennom bidragsfogden og da bestemmer bidragsfogden summen. Og menn blir ikke akkurat økonomisk skivet etter de nye reglene. Har de dårlig råd kan de komme ned i et par hundre kroner i bidrag. Har de god råd så har de råd å betale for avkomme også.

Jeg har ikke rett på overgangsstønad. Hvorfor skulle jeg det? Jeg jobber jo full stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Jeg burde kanskje snakke med ham mens det fortsatt er mulighet for å utføre abort - men så har jeg lyst til å vente til dette ikke lenger er mulig - pga jeg føler for å bære frem barnet. Jada - jeg vet det er en egoistisk tanke.

Du skal ikke tenke på om han vet det før eller senere. Du bestemmer selv om du tar abort eller ikke. Men jeg synes det er rimelig å råde deg til å fortelle han det før du føder. Så får du bestemme deg for hva du gjør med alle råd du får:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Men skal ikke far ta konsekvensen av sitt valg (ha sex) økonomisk da?

Barn har jo alltid to foreldre, og barnebidrag er jo et bidrag til å dekke barnets behov - ikke et tilskudd til mor? Har du sex, kan du få barn, og får du barn, er du også økonomisk ansvarlig - jeg skjønner egentlig ikke at du kan være uenig i det? :)

Ønsker man ikke barn når man har sex, bruker man prevensjon. Går det allikevel galt, tar man abort om man ikke vil ha barnet.

Hvis man ønsker seg barn, bruker man ikke prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Nei jeg greier det ikke nå. Hvis en mann har samleie med en kvinne så gjør han det ikke klinkende klart på forhånd at det ikke skal bli barn av det.

Jeg vet ikke hva slags forhistorie du har, men om du vet om ETT ENESTE tilfelle hvor en mann har blitt lurt av en kvinne så betyr det ikke at du skal generalisere overfor alle kvinner som blir gravide.

Jeg vet om flere tilfeller der kvinnene har sagt at de bruker prevensjon - men ikke gjør det. Uten at det har noe med saken å gjøre forsåvidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Nå motsier du deg selv. DU synes utrolig synd på menn som skal bli pappa uten å ønske det selv, men å forlange at de stakkarene tar konsekvensen av sexuelt samleie. Nei hjelpe meg.

Nå må du slutte å vranglese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miguela

Menn kan ikke bestemme over kvinner. Hvorfor skal kvinner få bestemme over menn?

Akkurat, menn kan ikke bestemme over kvinner. Men så lenge menn har samleie med kvinner så vet de hva konsekvensene er. Med unntak av hvis de er under sexuell lavalder, eller er mentalt tilbakestående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Nå må du slutte å vranglese.

Du har ikke fått mye medhold i det du skriver i denne tråden. Du har malt deg ut i et hjørne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Så hvis kvinnen sier "nei du trenger ikke bruke kondom", så er den stakkars mannen unnskyldt for ikke å gjøre det.

Ja ja Eva fristet Adam med eplet.

Kvinner må også ta ansvar for sin egne handlinger. Og ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Jeg vet om flere tilfeller der kvinnene har sagt at de bruker prevensjon - men ikke gjør det. Uten at det har noe med saken å gjøre forsåvidt.

Hvordan i alle dager kan du vite slikt? Litt merkelig hvis du har mange nære venninner som betror slikt til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Du har ikke fått mye medhold i det du skriver i denne tråden. Du har malt deg ut i et hjørne.

Hvor mye medhold jeg har fått er da vel revnende likegyldig? Tror du at du er med i en popularitetsdebatt, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Ønsker man ikke barn når man har sex, bruker man prevensjon. Går det allikevel galt, tar man abort om man ikke vil ha barnet.

Hvis man ønsker seg barn, bruker man ikke prevensjon.

Så enkelt og så greit. Hvor gammel er du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Hvor mye medhold jeg har fått er da vel revnende likegyldig? Tror du at du er med i en popularitetsdebatt, eller?

Hva er du ute etter? Sympati med kjæresten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hva med barnet???

Hvordan i alle dager kan du vite slikt? Litt merkelig hvis du har mange nære venninner som betror slikt til deg.

Kanskje jeg er en hyggelig person som folk betror seg til?

Men du, jeg tror vi gir oss her, du har dine meninger og jeg har mine. Du gjør som du synes er riktig, jeg gjør som jeg synes er riktig.

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Kvinner må også ta ansvar for sin egne handlinger. Og ord.

Nei sier du det. Historien er full av hendelser hvor kvinner har måttet ta ansvar for å ha fristet menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Kanskje jeg er en hyggelig person som folk betror seg til?

Men du, jeg tror vi gir oss her, du har dine meninger og jeg har mine. Du gjør som du synes er riktig, jeg gjør som jeg synes er riktig.

Ha en fin kveld.

Uansett hvor hyggelig person du er så er det merkelig hvis mange har betrodd slikt til deg. Jeg tror du baserer dette på en enkel hendelse med din kjæreste som føler seg lurt, og at kvinner forsvarer sine kjære med nebb og klør er ikke noe nytt. Det gjelder også fostre i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Uansett hvor hyggelig person du er så er det merkelig hvis mange har betrodd slikt til deg. Jeg tror du baserer dette på en enkel hendelse med din kjæreste som føler seg lurt, og at kvinner forsvarer sine kjære med nebb og klør er ikke noe nytt. Det gjelder også fostre i magen.

Pisspreik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Pisspreik.

Ja nå ble jeg i hvert fall overbevist om at det gjelder en stakkars kjæreste som ikke kan ta ansvar for sine tidligere sexuelle handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barnet viktigst

Det er du som spør om det er frekt av deg å bære frem barnet. Ja, det er ikke bare frekt men ansvarsløst. Gi faren en tjans til å si sin mening om saken. Dette er min mening, og det er du som spør. Hadde jeg vært faren til barnet, hadde jeg følt meg veldig lurt.

Det er det dummeste jeg har lest. Unngå sex, steriliser deg eller bruk i det minste kondom om du absolutt ikke vil ha barn. Abort er drap og du kan ikke forvente at enhver kvinne har samvittighet til å gjøre noe sånnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imzedimze

Jeg har ikke sagt at hun skal ta abort, jeg har sagt at hun må ta konsekvensen av sitt valg økonomisk.

Og det var før dette med angrepillediskusjonen deres kom fram.

Konsekvensen av sitt valg økonomisk er jo at han faktisk må betale etter loven, så det går ikke på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...