Gå til innhold

Er jeg egoistisk om jeg beholder barnet?


Gjest 39 år.

Anbefalte innlegg

Gjest imzedimze

Barnet har også krav på en pappa. Hva skal man gjøre med det?

Jeg vil heller bli født og ikke ha en pappa, enn å aldri bli født.

Hilsen en som aldri har hatt en pappa og aldri hatt noe problem med det :)

Så lenge en har en mamma som er glad i en og tar vare på en, får man et like fint liv uten pappa som med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 366
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • BMS!

    29

  • morsan

    23

  • Ysah

    10

  • mil1365380270

    7

Mest aktive i denne tråden

"Da synes jeg du i det minste må ha anstendighet nok til å ikke kreve han for bidrag."

Også skriver du under med "hva med barnet?" Dette er jo mere "hva med barnefaren".

Barnet har vel krav på å ha det like godt økonomisk som det kan ha det.

Der skrev du omtrent det jeg tenkte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet har også krav på en pappa. Hva skal man gjøre med det?

Jeg er helt enig med deg i at barnet har krav på en pappa, og det beste som kan skje er jo at barnefaren virkelig stiller opp for barnet sitt i fremtiden.

Men dersom man skal holde barnefaren hemmelig for offentligheten (OG barnet) for at han skal "slippe" å betale barnebidrag for et barn han kanskje ikke ønsker (dette vet vi jo ingenting om) må da være den motsatte ytterlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Da synes jeg du i det minste må ha anstendighet nok til å ikke kreve han for bidrag.

Så sant han blir oppgitt som far blir han vel uansett avkrevet bidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet med deg selv at du ikke ønsker abort, så tar du ikke abort. Dette er DITT valg og du må leve med det valget du tar.

Det viktigste er allikevel å informere han som har gjort deg gravid. Han må få lov å komme med sitt synspunkt, men det er til syvende og sist du som bestemmer over din kropp.

Enig.

Og jeg legger til:

Jeg har forståelse for at hun kanskje venter noen uker med å kontakte ham om dette, dersom hun er sikker på at hun vil beholde og barnet og ikke vil utsette seg for eventuelle ubehageligheter og press fra barnefaren nå som hun er i en sårbar situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Jeg vil heller bli født og ikke ha en pappa, enn å aldri bli født.

Hilsen en som aldri har hatt en pappa og aldri hatt noe problem med det :)

Så lenge en har en mamma som er glad i en og tar vare på en, får man et like fint liv uten pappa som med :)

''Jeg vil heller bli født og ikke ha en pappa, enn å aldri bli født.''

Det er jo en helt håpløs uttalelse, men det må du vel skjønne selv.

Og nei, ikke alle har hatt det helt fint uten en tilstedeværende pappa. Slett ikke. Så at _du_ har hatt det betyr jo ikke annet enn akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hva med barnet???

Så sant han blir oppgitt som far blir han vel uansett avkrevet bidrag.

Nei, de kan velge å lage privat avtale som er kr. 0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Jeg er helt enig med deg i at barnet har krav på en pappa, og det beste som kan skje er jo at barnefaren virkelig stiller opp for barnet sitt i fremtiden.

Men dersom man skal holde barnefaren hemmelig for offentligheten (OG barnet) for at han skal "slippe" å betale barnebidrag for et barn han kanskje ikke ønsker (dette vet vi jo ingenting om) må da være den motsatte ytterlighet!

Man trenger ikke holde barnefarens navn hemmelig, man kan lage privat avtale hvor månedlig bidragssum er kr. 0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nei, de kan velge å lage privat avtale som er kr. 0.

Ja, det er vel kanskje mulig. Men i så fall vil hun vel gå glipp av bidrag fra det offentlige også...?

Beveger meg nå ut i et felt jeg ikke har særlig greie på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at du vurderer å ikke informere faren! Han har egentlig ikke noe han skal ha sagt, men han bør i det minste få vite at han skal bli far.

Egoistisk er du uansett om du tar abort eller beholder barnet, det kommer an på hvem du spør. Gjør det som føles riktig, men vær sikker på at du greier dette selv. Du kan ikke regne med at barnets far stiller opp.

''Jeg fatter ikke at du vurderer å ikke informere faren!''

Hun har vel ikke sagt at hun aldri vil fortelle ham det? Hun spør jo ''Det er kanskje frekt av meg å bære frem barnet uten å avtale med ham først?''

Og det tolker jeg som at hun spør om det er frekt å bære fram barnet uten hans samtykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Ja, det er vel kanskje mulig. Men i så fall vil hun vel gå glipp av bidrag fra det offentlige også...?

Beveger meg nå ut i et felt jeg ikke har særlig greie på.

Nei, slik jeg har forstått det får man de andre støttene selv om pengestrømmen fra barnefaren mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg syns du må bestemme dette helt selv.

Om du vil ha barnet, så beholder du det :-D

Lykke til!

Så ikke at du ikke hadde tenkt å informere faren. Det må du gjøre, med det samme du bestemmer deg. Men det er din avgjørelse hva du vil, din kropp, så du bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da synes jeg du i det minste må ha anstendighet nok til å ikke kreve han for bidrag.

Er du helt syk....

Han burde evnt. brukt kondom. Der er ikke slik at han ikke blir økonomisk ansvarlig bare fordi han ville at hun skulle fjerne seg.

Regner med at denne mannen ikke er 16 år, og burde absolutt vite hva risken er å ha ubeskyttet sex.

Sånn er livet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Er du helt syk....

Han burde evnt. brukt kondom. Der er ikke slik at han ikke blir økonomisk ansvarlig bare fordi han ville at hun skulle fjerne seg.

Regner med at denne mannen ikke er 16 år, og burde absolutt vite hva risken er å ha ubeskyttet sex.

Sånn er livet :-)

Så du vet at hun ikke sa hun brukte P-piller? Eller at de brukte kondom som sprakk?

Hvorfor er jeg syk? Er vel ikke noe særlig friskere det du sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Så du vet at hun ikke sa hun brukte P-piller? Eller at de brukte kondom som sprakk?

Hvorfor er jeg syk? Er vel ikke noe særlig friskere det du sier?

Menn som overhodet ikke vil bli far må enten sterilisere seg eller helt avstå fra sex.

Ingen prevensjonsmetoder er 100% sikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vet at hun ikke sa hun brukte P-piller? Eller at de brukte kondom som sprakk?

Hvorfor er jeg syk? Er vel ikke noe særlig friskere det du sier?

Jeg synes ikke det er bra med det at enkelte kvinner bevisst lurer menn til å bli gravide ved å si f eks at de bruker p-piller men at de skyller den ned i do istedet, men uansett bør ikke morens dumheter i så henseende gå ut over _barnet_.

Det ER tross alt en svangerskapsrisiko forbundet med å ha sex, OGSÅ om man IKKE tukler med prevensjonsmidlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vet at hun ikke sa hun brukte P-piller? Eller at de brukte kondom som sprakk?

Hvorfor er jeg syk? Er vel ikke noe særlig friskere det du sier?

Du kan vel ikke forvente at om han ikke ønsker barnet (noe historien ikke sier noe om enda), så er hun umoralsk om hun krever han for lov pålagt barnebidrag.

Ikke fremstil henne som umoralsk snik av den grunn. Hun velger å beholde eller fjerne barnet, etter eget ønske, og norsk lov. Så enkelt er det.

Dine moralske meninger om at hun da ikke skal kreve han for evnt. barnebidrag mangler om mangel på inteligens syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er bra med det at enkelte kvinner bevisst lurer menn til å bli gravide ved å si f eks at de bruker p-piller men at de skyller den ned i do istedet, men uansett bør ikke morens dumheter i så henseende gå ut over _barnet_.

Det ER tross alt en svangerskapsrisiko forbundet med å ha sex, OGSÅ om man IKKE tukler med prevensjonsmidlene.

Men hun har da ikke bevist prøvd å lure han, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som overhodet ikke vil bli far må enten sterilisere seg eller helt avstå fra sex.

Ingen prevensjonsmetoder er 100% sikre.

Godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...