Gå til innhold

Er jeg egoistisk om jeg beholder barnet?


Gjest 39 år.

Anbefalte innlegg

Gjest Hva med barnet???

Hun må ta konsekvensen av sitt valg, men det betyr ikke automatisk at hun må legge seg inn til operasjon for å fjerne fosteret hun bærer på.

Den største konsekvensen dette vil ha, er at hun blir mamma til et barn hun skal følge resten av livet.

Jeg har ikke sagt at hun skal ta abort, jeg har sagt at hun må ta konsekvensen av sitt valg økonomisk.

Og det var før dette med angrepillediskusjonen deres kom fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 366
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • BMS!

    29

  • morsan

    23

  • Ysah

    10

  • mil1365380270

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Nei, jeg har aldri hevdet at menn skal bestemme over kvinner. Jeg er FOR selvbestemt abort, men jeg mener at kvinner som velger å beholde et barn som barnefaren ikke ønsker, også må ta konsekvensen av det.

''Jeg er FOR selvbestemt abort, men jeg mener at kvinner som velger å beholde et barn som barnefaren ikke ønsker, også må ta konsekvensen av det.''

En abort er noe man velger, en uplanlagt graviditet er _ikke_ resultatet av et valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Og hvis han vil at hun tar abort da skal han slippa å betale? For noe tull. Beklager, men dette er noe av det dummeste jeg har hørt.

Du må ha litt tungt for det?

Hvis en kvinne blir gravid etter et samleie med en mann som gjør det klinkende klart på forhånd at han ikke vil bli pappa, så mener jeg at hun må ta hele det økonomiske ansvaret dersom hun velger å beholde barnet.

Greier du det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

''Jeg er FOR selvbestemt abort, men jeg mener at kvinner som velger å beholde et barn som barnefaren ikke ønsker, også må ta konsekvensen av det.''

En abort er noe man velger, en uplanlagt graviditet er _ikke_ resultatet av et valg.

_Uplanlagt_ er ikke det, men samtidig er mange graviditeter er ønsket av den kvinnelige parten og ikke den mannlige.

Men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

''men dersom en mann og en kvinne har sex, mannen gjør det helt klart at han ikke ønsker barn, tilbyr seg å bruke kondom og kvinnen lyver og sier hun bruker p-piller så det ikke er så farlig - og det blir en graviditet. DA mener jeg at kvinnen må ta ansvar for sin oppførsel med å enten ta abort, eller ta hele det økonomiske ansvaret selv.'' Om jeg var mann og ikke ønsket barn ville jeg ikke turt å ha sex uten kondom. Det er naivt å tro at en kvinne som er i stand om å lyve en partner rett opp i ansiktet om bruk av prevensjon, vil opptre ansvarlig ved en evt graviditet.

Jeg er slett ikke uenig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Det er ikke bra å lyve, men hvis man har sex så vet de fleste konsekvensene. Å slippe økonomisk ansvar for sitt eget avkom er noe av det dummeste jeg har hørt.

Har ikke hørt så mye, du da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hva med barnet???

Man lengter ikke etter en person man aldri har hatt.

Det kan du virkelig ikke mene???

Jo, man kan absolutt lengte etter en far eller en mor om man er avskåret fra kontakt med dem - og har vært det hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Og det mener du at kvinner bør gjøre som bærer frem et barn som barnefaren ikke ønsker. Jeg tror ikke det er så enkelt som du vil ha det til.

Menn kan ikke bestemme over kvinner. Hvorfor skal kvinner få bestemme over menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Selv de som føler de har slitt litt uten en far føler vel alternativet er verre:P

Man kan ikke forvente seg et perfekt liv, det vil ingen oppnå. Alle har sitt å tro med, livet er for de fleste verd å leve uansett. Fins utrolig langt verre ting å vokse opp med enn det å mangle en av sine foreldre. Dette barnet vil jo eventuelt også ikke bare ha en mor som ønsker det, men også to søsken.:) Ikke verst bare det.)

For å bruke din egen argumentasjon: Dette vet jo ikke celleklumpen noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har aldri hevdet at menn skal bestemme over kvinner. Jeg er FOR selvbestemt abort, men jeg mener at kvinner som velger å beholde et barn som barnefaren ikke ønsker, også må ta konsekvensen av det.

Konsekvensen er jo at hun blir alene om omsorgen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel ikke forvente at om han ikke ønsker barnet (noe historien ikke sier noe om enda), så er hun umoralsk om hun krever han for lov pålagt barnebidrag.

Ikke fremstil henne som umoralsk snik av den grunn. Hun velger å beholde eller fjerne barnet, etter eget ønske, og norsk lov. Så enkelt er det.

Dine moralske meninger om at hun da ikke skal kreve han for evnt. barnebidrag mangler om mangel på inteligens syns jeg.

Enig BMS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mimi le clown

Jeg skal fortelle ham, men jeg er ikke i stand til det enda.

Ok:) Jeg synes du skal gjøre det før barnet blir født. Det må være et forferdelig sjokk å plutselig få vite at du er pappa. Vet du det mens barnet er i magen har du litt tid til å forberede deg i alle fall.

Lykke til hva du nå bestemmer deg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha litt tungt for det?

Hvis en kvinne blir gravid etter et samleie med en mann som gjør det klinkende klart på forhånd at han ikke vil bli pappa, så mener jeg at hun må ta hele det økonomiske ansvaret dersom hun velger å beholde barnet.

Greier du det nå?

Da får han gjøre det "klinkende klart" ved å nekte samleie uten kondom da.. mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hva med barnet???

Konsekvensen er jo at hun blir alene om omsorgen da.

Ja, og hun bør ta det økonomiske ansvaret alene, samt at hun må være forberedt på å få et barn som sliter med å være avvist av sin far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva med barnet???

Da får han gjøre det "klinkende klart" ved å nekte samleie uten kondom da.. mener jeg.

Kondomer kan sprekke, kvinner kan lyve om egen prevensjon osv., men selvfølgelig - hadde jeg vært mann hadde jeg ikke turt å ha samleie uten kondom om jeg ikke ville bli pappa. Aldri i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke holde barnefarens navn hemmelig, man kan lage privat avtale hvor månedlig bidragssum er kr. 0.

Nei, det kan man ikke så lenge man mottar dobbel barnetrygd og ev overgangsstønad. Da må bidraget gå gjennom bidragsfogden og da bestemmer bidragsfogden summen. Og menn blir ikke akkurat økonomisk skivet etter de nye reglene. Har de dårlig råd kan de komme ned i et par hundre kroner i bidrag. Har de god råd så har de råd å betale for avkomme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Jeg har ikke sagt at hun skal ta abort, jeg har sagt at hun må ta konsekvensen av sitt valg økonomisk.

Og det var før dette med angrepillediskusjonen deres kom fram.

Men skal ikke far ta konsekvensen av sitt valg (ha sex) økonomisk da?

Barn har jo alltid to foreldre, og barnebidrag er jo et bidrag til å dekke barnets behov - ikke et tilskudd til mor? Har du sex, kan du få barn, og får du barn, er du også økonomisk ansvarlig - jeg skjønner egentlig ikke at du kan være uenig i det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Du må ha litt tungt for det?

Hvis en kvinne blir gravid etter et samleie med en mann som gjør det klinkende klart på forhånd at han ikke vil bli pappa, så mener jeg at hun må ta hele det økonomiske ansvaret dersom hun velger å beholde barnet.

Greier du det nå?

Nei jeg greier det ikke nå. Hvis en mann har samleie med en kvinne så gjør han det ikke klinkende klart på forhånd at det ikke skal bli barn av det.

Jeg vet ikke hva slags forhistorie du har, men om du vet om ETT ENESTE tilfelle hvor en mann har blitt lurt av en kvinne så betyr det ikke at du skal generalisere overfor alle kvinner som blir gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Kondomer kan sprekke, kvinner kan lyve om egen prevensjon osv., men selvfølgelig - hadde jeg vært mann hadde jeg ikke turt å ha samleie uten kondom om jeg ikke ville bli pappa. Aldri i verden.

Nå motsier du deg selv. DU synes utrolig synd på menn som skal bli pappa uten å ønske det selv, men å forlange at de stakkarene tar konsekvensen av sexuelt samleie. Nei hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miguela

Nå er jo ikke dette situasjonen her, men dersom en mann og en kvinne har sex, mannen gjør det helt klart at han ikke ønsker barn, tilbyr seg å bruke kondom og kvinnen lyver og sier hun bruker p-piller så det ikke er så farlig - og det blir en graviditet. DA mener jeg at kvinnen må ta ansvar for sin oppførsel med å enten ta abort, eller ta hele det økonomiske ansvaret selv.

Det er mange som vil greie seg utrolig godt om de satte tæring etter næring, og siden "alle" klager på at bidragene er så lave, så er det nok mulig å greie seg uten. Arve ting, kjøpe brukt osv. ville gitt mange bedre økonomi. Eksempelvis.

Men dette er en annen debatt, her har jo trådstarter fortalt at barnefaren var aktiv med i valget om å ikke bruke prevensjon, og da stiller saken seg helt annerledes.

Så hvis kvinnen sier "nei du trenger ikke bruke kondom", så er den stakkars mannen unnskyldt for ikke å gjøre det.

Ja ja Eva fristet Adam med eplet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...