Gjest Mohanna Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg ble overrasket over at selvangivelse skal legges ved. Får man da se selvangivelsen til hverandre. Og at det er inntekt etter gjeldsrenter etc som skal føres opp. Dersom man får fradrag for gjeldsrenter før bidrag beregnes, betyr det jo at det vil lønne seg å ha masse gjeld, så man slipper å betale på barnet sitt. NAV sjekker jo neppe om du har satt ti års nedbetaling eller 20. Jeg synes bidrag burde beregnes ut av bruttoinntekt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nei går ikke det Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg er ikke 100 % sikker, men jeg har hørt at NAV ikke tar hensyn til gjeld i det hele tatt. Hadde de tatt gjeld med i betraktningen, kunne man jo i prinsippet bare tatt opp et svært lån hvis man fikk vite at eksen hadde tenkt å kreve barnebidrag, for å slippe unna, og det går jo ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg er ikke 100 % sikker, men jeg har hørt at NAV ikke tar hensyn til gjeld i det hele tatt. Hadde de tatt gjeld med i betraktningen, kunne man jo i prinsippet bare tatt opp et svært lån hvis man fikk vite at eksen hadde tenkt å kreve barnebidrag, for å slippe unna, og det går jo ikke. Mener å ha hørt at nettopp det går an, men mulig det er foreldet informasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Selv om du legger ved selvangivelsen, blir den ikke sendt til den andre parten. Den andre vil bare få se inntekten din. Det er brutto inntekt som gjelder ved beregningen, gjeldsrenter skal ikke trekkes fra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mohanna Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Selv om du legger ved selvangivelsen, blir den ikke sendt til den andre parten. Den andre vil bare få se inntekten din. Det er brutto inntekt som gjelder ved beregningen, gjeldsrenter skal ikke trekkes fra. Man skal føre opp renteutgifter under punkt 6. Her er hjelpeteksten til punkt 6. Felt 6 Dette feltet skal du fylle ut dersom du har kapitalutgifter som kan gå til fradrag i kapitalinntekter. Som dokumentasjon på slike utgifter kan du legge fram siste skatteoppgjør, utskrift av ligningen eller selvangivelse. Og her er skjemaet som skal fylltes ut. http://www.nav.no/page?id=1073743648&formQuery=@key%3D1073747230 Skjønner ikke hvorfor de spør om det hvis det ikke skulle ha noe å si. Bidragsveilederen sier kun inntekt.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Man skal føre opp renteutgifter under punkt 6. Her er hjelpeteksten til punkt 6. Felt 6 Dette feltet skal du fylle ut dersom du har kapitalutgifter som kan gå til fradrag i kapitalinntekter. Som dokumentasjon på slike utgifter kan du legge fram siste skatteoppgjør, utskrift av ligningen eller selvangivelse. Og her er skjemaet som skal fylltes ut. http://www.nav.no/page?id=1073743648&formQuery=@key%3D1073747230 Skjønner ikke hvorfor de spør om det hvis det ikke skulle ha noe å si. Bidragsveilederen sier kun inntekt.... Det står jo i teksten hvorfor det skal være med: ''Dette feltet skal du fylle ut dersom du har kapitalutgifter som kan gå til fradrag i kapitalinntekter.'' Kapitalinntekter over 10000 i året blir nemlig lagt på brutto lønnsinntekt ved beregningen. Det ser ut som visse typer renteutgifter kan gå til fradrag her. Men de vil ikke redusere brutto inntekt, bare redusere den kapitalinntekten man eventuelt får i tillegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest For ei suppe Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Du har rett, rentegreier og styr skal føre på. Til og med hvis du har solgt et hus med fortjeneste skal det føres opp!! Driver akkurat med dette selv, for ei suppe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.