Gå til innhold

Når slutter dere å legge ungene?

Gjest Izeia

Anbefalte innlegg

Gjest Izeia

Vår datter blir snart 9 år.Hun vil gjerne at jeg er med på kveldsstellet og legging.Enten leser vi litt under kvelds,eller i sengen ettersom hva klokken er.Er ikke så ivrig på at pappaen skal gjøre det samme,da er det helst bare å si natta uten å være med inn på rommet.men gjerne lesing oppe før legging.

Når er det "normalt" at ungene legger seg selv?Jeg er streng på tannpusset, så der hjelper vi til noen år til.

Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa har akkurat fylt 10. Ho gjør seg gjerne klar for sengen mens jeg rydder på kjøkkenet e.l. Så sier jeg natta og gir henne klem på rommet etter at ho har lagt seg. Lese gjør ho selv. Nå er det ikke lenger interessant at jeg leser for henne.

Jeg synes det er helt greit å gjøre det på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tiåring ordner seg på badet selv, (inkludert tannpuss) og så leser vi for ham hvis det ikke er altfor seint.

Han synes fremdeles det er kjempekoselig å bli lest for så da fortsetter vi med det en stund til. Hvis vi ikke orker/har tid til å lese, leser han donald selv.

Sjuåringen får fremdeles full pakke med tannpuss, litt hjelp med avkledning hvis hun er veldig trøtt, lesing og lydbok på senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 10-åringen vil gjøre kveldsstellet sjøl: pusse tenner, klippe negler osv. Men han vil gjerne bli lest for, så det tar vi når han har kommet i seng. Synes det er koselig sjøl, og!!!

7-åringen vil gjerne ha litt "ekstra", så der hjelper vi med tannpuss, børsting av ellevilt hår osv. Samt at vi leser for henne, hvis ho ikke er for trøtt.

5-åringen får naturlignok fullt stell, inkludert lesing. Men han er mer villig til å klare seg selv snart enn 7-åringen. Mulig storebror er et større forbilde for ham, enn storesøster:-))

Det blir noen timer med lesing i løpet av ei uke, men det er utrolig fint at ungene liker bøker, så jeg leser mer enn gjerne!! Dvs. enkelte ganger er man jo litt for sliten, og det respekterer de heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...